skal jeg vække ham..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Isabella_mor

ja.. nu er det så ved at være over 4 timer siden villads fik mad sidst.. og det samme med bleskift.. efter mødregruppen har han sovet og sovet og sovet...  og han har også sovet rigtig meget idag

det skal lige siges at han havde en rigtig dårlig dag igår med meget uro i kroppen og fik slet ikke sovet iløbet af dagen.. men har til gængæld sovet igennem i nat.. og ja. hele dagen.!!

nu sover han trygt og godt i sin lift i sengen. ja han har bare knaldet brikker...!! nu kan jeg ikke lade være med at blive lidt småbekymret om der kan være noget i gærde.. at han er ved at blive syg eller han bare har behov for at sove.

jeg har hørt at man ikke skal vække børn der sover.. men han skal da ikke sove SÅ meget om dagen.. han er 9 uger gammel..

jeg syntes ikke han føles varmere end han plejer.. og han har også haft åbnet øjenene og kigget på mig i to sekunder og så gled han ind i drømmeland igen...

vågner han når han bliver sulten eller hvordan er det med det..!!! han har jo slet ikke været særlig vågen idag.. han vågnede kl 7:40 og fik mad..

og så fik han mad igen kl 10:30 ca..  og så igen kl 13:30

nu er klokken 17:47 og han er endnu ikke vågnet..

er jeg for pyldret. eller burde jeg vække ham for at fodre ham??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

kiwilouise

isabellamor skriver:

ja.. nu er det så ved at være over 4 timer siden villads fik mad sidst.. og det samme med bleskift.. efter mødregruppen har han sovet og sovet og sovet...  og han har også sovet rigtig meget idag

det skal lige siges at han havde en rigtig dårlig dag igår med meget uro i kroppen og fik slet ikke sovet iløbet af dagen.. men har til gængæld sovet igennem i nat.. og ja. hele dagen.!!

nu sover han trygt og godt i sin lift i sengen. ja han har bare knaldet brikker...!! nu kan jeg ikke lade være med at blive lidt småbekymret om der kan være noget i gærde.. at han er ved at blive syg eller han bare har behov for at sove.

jeg har hørt at man ikke skal vække børn der sover.. men han skal da ikke sove SÅ meget om dagen.. han er 9 uger gammel..

jeg syntes ikke han føles varmere end han plejer.. og han har også haft åbnet øjenene og kigget på mig i to sekunder og så gled han ind i drømmeland igen...

vågner han når han bliver sulten eller hvordan er det med det..!!! han har jo slet ikke været særlig vågen idag.. han vågnede kl 7:40 og fik mad..

jeg synes du bare skal lade ham sove  han skal nok vågne når han bliver alt for sulten...

Anmeld

17. marts 2011

musse1

isabellamor skriver:

syns du skal lade ham sove, han må jo ha behov for det.. hvis så du syns det er ekstra mange timer han sover, kan du jo vække ham, og give ham mad og blee på og hvis han er træt så lig ham igen så han kan sove, han skal helt klart nok vågne, når han er sulten, når han ellers plejer det..

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

kiwilouise skriver:

jeg synes du bare skal lade ham sove  han skal nok vågne når han bliver alt for sulten...

ja det er også det jeg tænkte.. jeg ville bare være sikker på at jeg ikke var en dårlig mor hvis jeg ikke vækkede ham og gav ham mad...

Anmeld

17. marts 2011

Zeus

Medmindre du har et undervægtigt barn, så skal du aldrig vække ham får at spise.. Den klarer han fint selv

Faktisk skal man helst slet ikke vække spædbørn, det er dog "tilladt" hvis de har vendt op og ned, på nat og dag

Anmeld

17. marts 2011

Mikkel's mor <3

lad du ham bare sove til han selv vågner, men igen alt med måde hvis han ikke er vågnet om en time kunne jo jo prøve at vække ham, han skal jo også sove i nat

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

han vågnede selv og fik mad for ca 20 min siden.. nu ligger han og skriger af sit legetøj mens mor sidder og spiller guitar og synger sange for ham... 

Anmeld

17. marts 2011

Silas&Mille

isabellamor skriver:

Jeg synes bestemt du skal lade ham sove.

Vores Silas sover faktisk meget hver dag. 
Silas er 10 uger gammel. 

Han sover igennem om natten, fra ca 20-21 til 06-07 stykker (har han gjort i 3½ uge nu, bort set fra én nat). så sover han tre timer om formiddagen og tre-fire timer om eftermiddagen. 

Men han er så også MEGET aktiv når han er vågen. han ligger nærmest konstant og fægter med arme og ben og skælder vores lamper i loftet ud 

Jeg har snakket med min sundhedsplejerske om det og hun siger det er helt normalt. Nogen babyer sover bare mere end andre.

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

MoriSverige skriver:

Jeg synes bestemt du skal lade ham sove.

Vores Silas sover faktisk meget hver dag. 
Silas er 10 uger gammel. 

Han sover igennem om natten, fra ca 20-21 til 06-07 stykker (har han gjort i 3½ uge nu, bort set fra én nat). så sover han tre timer om formiddagen og tre-fire timer om eftermiddagen. 

Men han er så også MEGET aktiv når han er vågen. han ligger nærmest konstant og fægter med arme og ben og skælder vores lamper i loftet ud 

Jeg har snakket med min sundhedsplejerske om det og hun siger det er helt normalt. Nogen babyer sover bare mere end andre.

det er rigtig godt at vide

så er han ENDELIG ved at få en god døgnrytme snart.. håber jeg.. han har aldrig haft nogen så det må gerne komme nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.