åh nej, dog!! Sikke en besked at få... 
Det er rigtig svært, men du bliver nødt til at se det positive i det. HVIS det er noget psykisk, der gør, at Nicklas reagerer sådan, er det rigtig godt, at det allerede opdages nu, så der kan gøres noget ved det. Og rigitg mange syndromer/ psykiske vanskeligheder KAN man gøre noget ved.
HVIS det er noget fysisk, så er lægen nu blevet opmærksom på, at der er et problem. Jeg er sikker på, at han ikke kun skal undersøges psykisk, men også fysisk, for at udelukke, at der er noget dér - og måske finder i så endelig ud af, hvad der er i vejen, så han kan slippe for de smerter!
Og sidst, men ikke mindst, er han jo stadig den samme dreng! Som du siger, er han altid glad og tilfreds, og i de fleste henseender en helt normal 4-årig. Og det bliver han da sikkert ved med at være! Men måske kan i få nogle redskaber til at forudse, hvornår smerterne kommer, og hvad der kan gøres, for at hjælpe ham i de situationer?
Jeg kan godt forstå, du er usikker på, hvad du skal kigge efter. Jeg synes, det er rigtig godt, du snakker med børnehaven. Det burde også være muligt at kontakte skolepsykologen i jeres distrikt, som helt sikkert gerne vil fortælle lidt om, hvad i skal kigge efter. HVis han skal udredes, kommer h*n sikkert også på banen, så derfor vil det være naturligt at snakke med ham/ hende. Jeg vil tro, at h*n kan kontaktes igennem børnehaven, eller PPR.
Og til allersidst skal du have et kæmpe stort kram!!! Det må være alle forældres mareridt, at få at vide, at éns barn ikke er som de andre. Men du er en god mor, og Nicklas er et dejligt barn, uanset, hvad der sker!!!!