Første dag på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Smilendesussi

Så kom dagen, hvor jeg er gået på barsel Jeg vil nu indrømme, at jeg allerede savner mit arbejde, men efter nogen dage herhjemme skal det nu nok gå lidt i sig selv. Det er dejligt at have mere tid til at nyde de små spark eller møvren rundt, når baby rigtig rocker

Jeg har ikke vildt mange planer her de næste par dage, så vil først slappe lidt af og så igang med at vaske noget af det babytøj, vi har fået (ved jo ikke kønnet), så gider ikke vaske det hele Men tager bare de første par størrelser...

Har lige set en god opskrift på laks, som jeg vil prøve at lave til aftensmad og så skal vi til fotograf i aften. Jeg håber det bliver nogle gode billeder

I forhold til de tidligere indlæg om, at der gerne må ske lidt mere herinde, så vil jeg prøve at være mere aktiv i vores egen gruppe - nu har jeg jo tiden til det (eller burde have det i hvert fald)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Rødhætte

Uha det er skønt med barsel.. Jeg troede hurtig jeg ville komme til at kede mig, men hold da op hvor dagene bare flyver

Det lyder spændende med fotografen- har selv overvejet det Måske vi er heldige og komme til at se nogle af billederne

Rigtig god barsel..

P.s kan se vi har samme termin dato

Anmeld

17. marts 2011

Stine Raaholt

Aj, hvor er det dejligt med barsel... jeg glæder mig jo helt vildt til at gå på barsel - har lige haft en supertravl dag på jobbet i dag med møder hele dagen... og så har jeg slet ikke nået alt det jeg gerne ville have nået i dag... har en lang liste som jeg skal have krydset af inden min barsel og der skal helst streges lidt hver dag, ellers når jeg det ikke... men når det er sagt, så vil jeg nu ikke stresse helt vildt, for jeg når det jeg når. Jeg syner bare det ville være rart at lave det ideelle overlevering, når nu jeg igen skal være væk i et års tid... det virker som helt vildt lang tid, men jeg ved fra sidst at det bestemt går meget stærkere end jeg regner med... jeg keder mig i hvert fald ikke herhjemme har også lange lister over projekter, som jeg ser frem til at kaste mig over, når jeg går fra - om 3 uger og 2 arbejdsdage...

og vildt at der er nogen fra denne gruppe, som snart har termin - det er jo sindsygt... jeg syntes der var SÅ lang tid til vi skulle føde, men det er jo allerede lige om lidt for de første - ved godt at der stadig er god tid til min termin i juni, men der går ikke lang tid, før de første fødsler sikkert melder sig - jubiii

håber også du vil vise billeder... jeg har hver gang tænkt at jeg ville have taget professionelle billeder, men der er aldrig blevet til noget - måske skulle jeg se om jeg kunne tage mig sammen denne gang

ha en skøn barsel

kram Stine

Anmeld

17. marts 2011

Smilendesussi

Det var en rigtig god oplevelse hos fotografen, jeg glæder mig meget til at se billederne og jeg skal nok afsløre et par stykker...

Til Stine kan jeg kun sige, at nyd at være på arbejde, men husk også at det nok skal være der, når du kommer retur. Er der ikke nogen, du skal overlevere til? Det har jeg heldigvis haft og selvom jeg ikke har afsluttet alt, som jeg gerne ville, så gik det godt i den sidste tid. Men jeg kan godt følge din liste over ting, man gerne skulle have afsluttet inden barsel. Jeg synes også der var vildt lang tid til vi skulle igang med den sidste del af ugerne, men hold da op, det er bare gået stærkt. Nu har jeg ikke engang en måned til termin...

Anmeld

17. marts 2011

Stine Raaholt

Jeg har rigtig gode forhold på mit job... og jeg synes heller ikke at jeg stresser super meget...

Men jeg vil bare rigtig gerne planlægge nogle af mine aktiviteter, så der sker lidt mens jeg er væk - der står ikkelige nogen og venter på mine opgaver - nogle af dem kan jeg overlevere, andre må vente til jeg kommer tilbage - men jeg arbejder med fundraising i Kræftens Bekæmpelse og det ligger mig også lidt sinde at mine tanker og projekter kan arbejder for den gode sag mens jeg ikke er der - så derfor vil jeg rigtig gerne lige stramme balderne

men når det er sagt, så har jeg er meget forstående chef og arbejder hjemme mindst 1 dag om ugen, for at aflaste min krop og undgå alt for mange plukveer, som jeg havde rigtig meget i mine første gravididteter... så det skal nu nok gå...

men det er jo en fantastisk tid vi går i møde med forår og sommer med vores små ny rollinger - dejligt - det kan man da kun glæde sig til

kram Stine

Anmeld

18. marts 2011

Aabye

Puha.. Jeg synes godt nok det er dødens pølse at være på barsel.. Nu døjer jeg så også med en bækkenløsning der siger spar to, så jeg kan næsten ikke lave noget inden jeg må give op igen..

Nu har jeg så også gået hjemme siden 6-7 uge Først pga kvalme der var så slem at jeg ikke engang kunne gå fra min seng til mit klædeskab uden at det gik helt galt det varede til 5 mdr hvor jeg så troede at jeg var fit for fight.. Det blev så erstattet af bækkenløsningen lidt senere.. Super irriterende når man så bliver sendt til fys og det bare IKKE hjælper en flyvende fis.. 

Jeg har heldigvis ikke så lang tid igen.. Jeg skriver idag 36+4

Anmeld

18. marts 2011

Smilendesussi

LineAabye skriver:

Puha.. Jeg synes godt nok det er dødens pølse at være på barsel.. Nu døjer jeg så også med en bækkenløsning der siger spar to, så jeg kan næsten ikke lave noget inden jeg må give op igen..

Nu har jeg så også gået hjemme siden 6-7 uge Først pga kvalme der var så slem at jeg ikke engang kunne gå fra min seng til mit klædeskab uden at det gik helt galt det varede til 5 mdr hvor jeg så troede at jeg var fit for fight.. Det blev så erstattet af bækkenløsningen lidt senere.. Super irriterende når man så bliver sendt til fys og det bare IKKE hjælper en flyvende fis.. 

Jeg har heldigvis ikke så lang tid igen.. Jeg skriver idag 36+4

Øv, jeg er ked af at høre, at du ikke har haft det godt her i din barsel. Kvalme og bækkenløsning lyder bestemt ikke rart. Jeg har hverken døjet med kvalme og heller ikke bækkenløsning , så jeg har haft det rigtig godt. Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge i januar, men det betyder ikke andet end jeg dyrker lidt mere motion, spiser sundere og kommer til et par ekstra scanninger. Så indtil videre har det ikke været så slemt, selvom alle mine søde tænder har haft det lidt hårdt

Du skriver, at du ikke har langt igen og jeg er da ikke mange dage "bagved" dig, så jeg bliver lige sådan lidt stresset. Skal vist til at blive lidt mere klar

Anmeld

19. marts 2011

Aabye

Smilendesussi skriver:

Øv, jeg er ked af at høre, at du ikke har haft det godt her i din barsel. Kvalme og bækkenløsning lyder bestemt ikke rart. Jeg har hverken døjet med kvalme og heller ikke bækkenløsning , så jeg har haft det rigtig godt. Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge i januar, men det betyder ikke andet end jeg dyrker lidt mere motion, spiser sundere og kommer til et par ekstra scanninger. Så indtil videre har det ikke været så slemt, selvom alle mine søde tænder har haft det lidt hårdt

Du skriver, at du ikke har langt igen og jeg er da ikke mange dage "bagved" dig, så jeg bliver lige sådan lidt stresset. Skal vist til at blive lidt mere klar

Nej det er bare rigtig øv med det bækkenløsning.. Det gør bare SÅ ondt

Du er heldig at du ikke har døjet med noget af det.. Men nogen skal jo være heldige.. :p Griner..

Ihh du skal da ikke til at stresse det kommer der ikke noget godt ud af.... :p

Min jdm sagde til mig sidst jeg var afsted at jeg nok skulle regne med at gå de fulde to uger over tid.. Og det forstår jeg ikke helt, for baby er stor, hun skød ham til 3 kg da jeg var afsted i mandags.. Så håber da ikke at han vælger at blive derinde til jeg er 42+.. Suk.. 

Anmeld

19. marts 2011

Smilendesussi

LineAabye skriver:

Nej det er bare rigtig øv med det bækkenløsning.. Det gør bare SÅ ondt

Du er heldig at du ikke har døjet med noget af det.. Men nogen skal jo være heldige.. :p Griner..

Ihh du skal da ikke til at stresse det kommer der ikke noget godt ud af.... :p

Min jdm sagde til mig sidst jeg var afsted at jeg nok skulle regne med at gå de fulde to uger over tid.. Og det forstår jeg ikke helt, for baby er stor, hun skød ham til 3 kg da jeg var afsted i mandags.. Så håber da ikke at han vælger at blive derinde til jeg er 42+.. Suk.. 

Igen må jeg nævne en positiv ting ved graviditetssukkersygen.. Jeg får ikke lov til at gå to uger over - selvfølgelig alt efter hvor stort barnet er. Men som regel får man ikke lov til at gå mere end en uge over.

Anmeld

19. marts 2011

Aabye

Smilendesussi skriver:

Igen må jeg nævne en positiv ting ved graviditetssukkersygen.. Jeg får ikke lov til at gå to uger over - selvfølgelig alt efter hvor stort barnet er. Men som regel får man ikke lov til at gå mere end en uge over.

På Kolding sygehus (hvor jeg skal føde) må man gerne gå til 42+.. Øv bøv.. 

Men igen så håber jeg ikke at jeg kommer til at gå over.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.