sovevane 3 1/2 måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

LBK

Hej alle mødre/fædre

Jeg har tænkt meget over min datters sovevaner som jeg selvfølgelig giver hende.

Når hun sover til middag sover hun i barnevogn og falder i søvn ved en lille gå tur. (har ikke prøvet om jeg bare kan ligge hende og hun så falder i søvn for jeg vil gerne have gå-turen).

Når hun sover om formiddagen, tidlig aften og til natten falder hun hvergang i søvn på vores arme og så lægger vi hende. Er det farligt at have det til vane.?? Er i tvivl om om vi skal lægge hende i vågen tilstand og så må hun lære at falde i søvn. 

Hvad gør i/gjorde i da jeres barn var 3-4 måneder??

Knus L_K

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Zeus

Vi har siden omkring juletid lagt hende, mens hun stadig var vågen.. Det gør det bare lidt nemmere  

Men er hun faldet i søvn ved mig, så har hun som regel fået lov til at sove videre, medmindre jeg skulle noget.

Men det har været i hendes gode perioder, i hendes dårlige perioder har det været en kamp at få hende til at sove.. Men men men, i de gode, har vi lagt hende, og har enten forladt rummet, eller ligget og nusset hende i søvn, men i hendes egen seng

Anmeld

17. marts 2011

Mor Christa

Jeg gjorde det samme som dig for en måned siden .. Min er 3½ måned nu.. men han kunne ikke rigtig sove med mindre vi gik en tur eller han lå ved brystet/i mine arme.. Det jeg gør nu er så at han er ved mig indtil han bliver rigtig træt, så går vi ind på værelset, og jeg ligger ham i vuggen med sutten i munden og en stofble til at putte med (den lugter lidt af mor, så det er jo en tryghedsfaktor ) .. Så sidder jeg ved siden af vuggen i 5 minutter, vugger ham og synger en sang eller to for ham.. Så plejer det at ende med at han falder i søvn sådan (: hehe

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

Zeus skriver:

Vi har siden omkring juletid lagt hende, mens hun stadig var vågen.. Det gør det bare lidt nemmere  

Men er hun faldet i søvn ved mig, så har hun som regel fået lov til at sove videre, medmindre jeg skulle noget.

Men det har været i hendes gode perioder, i hendes dårlige perioder har det været en kamp at få hende til at sove.. Men men men, i de gode, har vi lagt hende, og har enten forladt rummet, eller ligget og nusset hende i søvn, men i hendes egen seng

Enig .. Vi har dog lagt ham siden han var en måned ca , hvor han bare er faldet i søvn .. Men i hans dårlige perioder er det også en kamp her  .. Men vi har gået ind og ud af soveværelset op til maaange gange for og gi ham sutten , eller nusset ham på kinden hvis han har haft svært ved at falde i søvn ..

Ang det med barnevognen , ville jeg sige jeg syns det er liiidt farligt kun af "gå" hende i søvn .. Det kan resultere i (det har det gjort her) at hun ikke vil sove i barnevognen når den står stille .. Og det er jo godt for dem at komme ud og sove ..

Anmeld

17. marts 2011

LBK

Det lyder som om vi godt kunne begynde at gøre det samme, hvertfald om aftenen når hun er rigtig træt..

Det må for guds skyld bare ikke blive en vane at ligge i arme. Det er det jeg er bange for....

Anmeld

17. marts 2011

Cris

Nej det er ikke farligt, det er fantastisk og nyd det så længe det varer! Åh hvor savner jeg den tid! Om ikke så lang tid får hun krudt i rø**n og der bliver umuligt at de ligger så stille. Så skal helt sikker en tur med barnevognen også om formiddagen og om eftermiddagen igen...

Anmeld

17. marts 2011

LBK

Cris skriver:

Nej det er ikke farligt, det er fantastisk og nyd det så længe det varer! Åh hvor savner jeg den tid! Om ikke så lang tid får hun krudt i rø**n og der bliver umuligt at de ligger så stille. Så skal helt sikker en tur med barnevognen også om formiddagen og om eftermiddagen igen...

så hvis jeg forstår dig ret.... så kommer den tid hvor hun ikke behøver ligge i arme af sig selv????

Anmeld

17. marts 2011

Cris

L_K skriver:

så hvis jeg forstår dig ret.... så kommer den tid hvor hun ikke behøver ligge i arme af sig selv????

Der kommer en tid, hvor de ikke falder i søvn så nemt, de vil hellere være oppe og nyde verden! Det kommer når de bliver ca 4 eller 4 og halv måneder. Så er det ikke altid så nemt, at de fælder i søvn i dine arme. Begge mine børn sov i en slynge ved mig de første 4 måneder, det var så nemt. Så kom den tid, hvor de bliver mere levende. Så har jeg bare puttet dem i barnevognen udenfor hver formiddagen og hver eftermiddagen. Nogle gange gik jeg en tur, nogle gange har jeg bare vugget dem frem og tilbage lidt. Men vores nr2 har jeg ikke haft så meget tid og så var det også mange gange han kom udenfor at sove i stedet for en slynge. Jeg har ikke tænkt så meget på det der om "rigtigt" eller "forkert" og "dårlige vænner" Jo lidt med vores første, for man ved ikke rigtigt, hvad der skal ske... Men aldrig med vores nr2 Hvis der pludseligt er der noget som ikke længere fungerer (og der sker hele tiden) så har jeg bare fundet på noget andet...  Mht til lur, har jeg også taget den beslutning med vores nr 2, at han skulle sove  mindst 2 timer. Vores den første vågnede efter en halv time hele tiden og var tit træt og han skulle sove mange gange om dagen. Det gad jeg ikke mere. Så den lille blev aldrig taget med mindre 2 timer var gået. Hvis han var i slyngen så gik jeg en tur rundt i lejligheden så han kunne falde i søvn igen. Hvis han var udenfor og vågnede efter en halv time, så var jeg klar til at gå ned og trille en lille tur med ham. Så sov han igen. Og det har jeg gjord igen og igen indtil han har sovet mindst de der 2 timer (og han fik ammet rigtigt meget inden det, flere gange og længe) Det endte at han efter nogle få måneder, han var ca 4 pludseligt sov så godt i barnevognen. Han sov 2 timer om formiddagen og tit 3 timer om eftermiddagen. I dag er han næsten 17 måneder og han sover stadig tit 3 timer om eftermiddagen

Anmeld

17. marts 2011

Rsa

Følger lige med, da jeg har en lille pige på 3 måneder der er på præcis samme måde - vi har desværre ikke sutten, vi kan putte hende med, hvilket jeg synes gør det hele lidt sværer

Jeg snakkede med min sundhedsplejerske, der rådede os til, at få indført putte ritualer og det at hun selv kan falde i søvn, før hun er 4 måneder, da de der er så bevidst at det bliver til en 'dårlig' vane. Samt at skille mad og søvn ad, så hun ikke falder i søvn ved brystet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.