Hjælp til frostkinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

heidi30

Hej piger,

min Malte er "mærket" efter den hårde vinter. Han har sovet ude i vognen hver dag og hans ene kind er "skadet"  efter det. Den er ligesom lidt skallet. Jeg har smurt den i vaseline eller olie hver aften, men det hjælper ikke.

Nogen som kan hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

oo

ja for søren da! du skal ikke smøre med vaseline og olie, det lægger jo blot en hinde over det tørre område!! du skal bruge en god fed creme, der optages i huden og udbedrer skaden. Sol har samme problem efter at have sovet ude stort set hele vinteren (ja altså om dagen ) og vi smører hver dag med en god fed creme

Anmeld

16. marts 2011

heidi30

Tjuhl skriver:

ja for søren da! du skal ikke smøre med vaseline og olie, det lægger jo blot en hinde over det tørre område!! du skal bruge en god fed creme, der optages i huden og udbedrer skaden. Sol har samme problem efter at have sovet ude stort set hele vinteren (ja altså om dagen ) og vi smører hver dag med en god fed creme

Åh nej, det er da ikke så godt det jeg så har gjort.

Hvilken creme bruger I ?

Anmeld

16. marts 2011

Skouboe

Køb Ceridal creme på apoteket. Det er en fedtcreme helt uden vand. Den plejer at hjælpe vores unger, når deres hud har det hårdt pga. enten kulde eller savl. Bare smør et par gange elelr 3 om dagen.

husk at du ikke må smøre lige umiddelbart inden du går ud med dem - cremen skal lige have 10-15 minutter til at sætte sig, ellers kan de komme til at svede under cremen (fordi den er så fed) og det gøre bare ondt værre.

Anmeld

16. marts 2011

sne190810

Ceridal fra apoteket er  

Og den er uden parfume, farve, parabener og konserveringsstoffer.

http://www.ceridal.dk/ceridal/fedtcreme/index.html

Anmeld

16. marts 2011

heidi30

Alletiders tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.