Dagens mad - 6 måneders baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Louisesam

Hej!

Jeg har brug for lidt inspiration til min søns mad i løbet af dagen. Det gælder både antal af måltider/mellemmåltider og opskrifter! Det vil hjælpe mig meget, hvis I kan opremse, hvornår ca. og hvad jeres barn på ca. 6 måneder får i løbet af en dag - inkl. drikke (vand, bryst, modermælkserstatning)!

TAK!

Mikas' dag i store træk:

(op ca. 7.00)

8.00:  havregrød (kogt på vand og sødmælk) evt. med frugtmos + vand i kop

(lur, 1 time)

11.00: modermælkserstatning (ca. 150-200 ml.)

(lur, 1-3 timer)

14.00: modermælkserstatning (ca. 150-200 ml.)

(lur, 1 time)

17.00: er ved at forsøge mig frem med forskellige typer mos (han vil IKKE spise kartoffelmos, heller ikke med gulerødder og lign.) + vand af kop

Ca. 19.30: modermælkserstatning (ca. 150-200 ml.)

(puttes til natten)

Ca. 4.00: modermælkserstatning (ca. 150 ml.)

Jeg tror at jeg skal fornye rytmen lidt, evt. give ham morgenmad lidt tidligere - fx. kl. 7.00 eller 7.30 - skubbe et lille mellemmåltid ind mellem morgenmaden og middagsmaden, da jeg synes at 5 måltider/mellemmåltider i løbet af en dag + et måltid i løbet af natten er lidt for en baby på 6 måneder!??? Så kan hans middagsmad rykkes frem til ca. kl. 11.30 måske og så kan han få endnu et grød/mos måltid i stedet for mælk, det er vist mere passende, når det nu er middagsmaden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

132319

Louisesam skriver:

Hej!

Jeg har brug for lidt inspiration til min søns mad i løbet af dagen. Det gælder både antal af måltider/mellemmåltider og opskrifter! Det vil hjælpe mig meget, hvis I kan opremse, hvornår ca. og hvad jeres barn på ca. 6 måneder får i løbet af en dag - inkl. drikke (vand, bryst, modermælkserstatning)!

TAK!

Mikas' dag i store træk:

(op ca. 7.00)

8.00:  havregrød (kogt på vand og sødmælk) evt. med frugtmos + vand i kop

(lur, 1 time)

11.00: modermælkserstatning (ca. 150-200 ml.)

(lur, 1-3 timer)

14.00: modermælkserstatning (ca. 150-200 ml.)

17.00: er ved at forsøge mig frem med forskellige typer mos (han vil IKKE spise kartoffelmos, heller ikke med gulerødder og lign.)

Ca. 19.30: modermælkserstatning (ca. 150-200 ml.)

(puttes til natten)

Ca. 4.00: modermælkserstatning (ca. 150 ml.)

Jeg tror at jeg skal fornye rytmen lidt, evt. give ham morgenmad lidt tidligere - fx. kl. 7.00 eller 7.30 - skubbe et lille mellemmåltid ind mellem morgenmaden og middagsmaden, da jeg synes at 5 måltider/mellemmåltider i løbet af en dag + et måltid i løbet af natten er lidt for en baby på 6 måneder!??? Så kan hans middagsmad rykkes frem til ca. kl. 11.30 måske...

Kamille er 6 måneder og her er der ingen rytme i hverken søvn eller amning 

Hun får grød én gang om dagen, typisk ved middagstid og så bliver hun ammet for resten.

Jeg forsøger at få hende til at spise grød til aften også men hun er ikke helt med på idéen 

Anmeld

16. marts 2011

Louisesam

MHK skriver:

Kamille er 6 måneder og her er der ingen rytme i hverken søvn eller amning 

Hun får grød én gang om dagen, typisk ved middagstid og så bliver hun ammet for resten.

Jeg forsøger at få hende til at spise grød til aften også men hun er ikke helt med på idéen 

Hehe, ok, jamen nogle børn kan åbenbart godt lide uforudsigelighed! ;P Ej, men når hun ammes endnu, skulle det jo også være helt normalt, som I gør, så vidt jeg ved

Har også forsøgt at give Mikas grød sent inden han skal puttes i håb om, at han så sover tungere/længere, men uden held - det er vist også et luksusproblem i mit tilfælde, da han kun spiser 1 gang i løbet af natten, som i hans tilfælde varer 11 timer 

Anmeld

16. marts 2011

132319

Louisesam skriver:

Hehe, ok, jamen nogle børn kan åbenbart godt lide uforudsigelighed! ;P Ej, men når hun ammes endnu, skulle det jo også være helt normalt, som I gør, så vidt jeg ved

Har også forsøgt at give Mikas grød sent inden han skal puttes i håb om, at han så sover tungere/længere, men uden held - det er vist også et luksusproblem i mit tilfælde, da han kun spiser 1 gang i løbet af natten, som i hans tilfælde varer 11 timer 

Har du prøvet med væling? Det ligger en god bund 

Ork ja, Kamille er vågen 4-5 gange i løbet af en nat 

Ville rigtig gerne give hende mme eller vælling til at falde i søvn på men hun nægter at tage en flaske 

Anmeld

16. marts 2011

Louisesam

MHK skriver:

Har du prøvet med væling? Det ligger en god bund 

Ork ja, Kamille er vågen 4-5 gange i løbet af en nat 

Ville rigtig gerne give hende mme eller vælling til at falde i søvn på men hun nægter at tage en flaske 

Hehe... hun er da bare inkarneret brystbarn og en lille tryghedsnarkoman  

Mikas vågner også nogle gange i løbet af natten foruden til det ene måltid, men kan så bare få sutten og sover videre. Men ofte sover han kun med den ene opvågning omkring kl. 4 ca. Dejligt!

Anmeld

16. marts 2011

mortilnoahogmelina

Altså nu er min søn kun 2 1/2 måned . men ville alligevel lige svare selvom du ik kan bruge det til så meget  

Står op kl 6 . 

Får modermælkserstatning omkring kl 6.15 . 

(leger lidt)

kl 08.30 sover han 1/2-1 time . 

9-9.30 Modermælkserstatning 

(hygger og leger lidt)

10.30-11 sover 1 - 2 timer 

13.30-14 modermælkserstatning

(hygger)

17-18 modermælkserstatning 

19-20 bliver han lagt i seng . 

Og det var så den dag

Anmeld

16. marts 2011

Davidsen87

Min søn Mikki er 6 månder og 2 uger  Tiden går stærk.

Står op ca kl 7 : får babs i sengen.

kl 8 : Havergrød

kl 9 : sover han til ca 10-10.30 ( nogle gange får han babs enden han skal sover, hvis han ik har spist så maget) Babs når han står op.

kl : 11.30 får han en halv rubrød og en gang øllebrød.

kl : 12-12.30 ud at sove

kl ca 15 står han op og får babs

kl : ca 16 får han babs igen

kl : 17.30 Får han kartoffelmos med grønsager vand af kop.

kl : 19.30 babs og godnat.

Nogle dage får han mere babs andre dage får han mindre, han får det som han gerne vil endnu 

Renger med han skal ha noget eftermiddags mad når han bliver 7 månder.

Anmeld

16. marts 2011

Louisesam

Davidsen87 skriver:

Min søn Mikki er 6 månder og 2 uger  Tiden går stærk.

Står op ca kl 7 : får babs i sengen.

kl 8 : Havergrød

kl 9 : sover han til ca 10-10.30 ( nogle gange får han babs enden han skal sover, hvis han ik har spist så maget) Babs når han står op.

kl : 11.30 får han en halv rubrød og en gang øllebrød.

kl : 12-12.30 ud at sove

kl ca 15 står han op og får babs

kl : ca 16 får han babs igen

kl : 17.30 Får han kartoffelmos med grønsager vand af kop.

kl : 19.30 babs og godnat.

Nogle dage får han mere babs andre dage får han mindre, han får det som han gerne vil endnu 

Renger med han skal ha noget eftermiddags mad når han bliver 7 månder.

Tak for svar... hold da op, er det ikke lidt tidligt med rugbrød? Hvordan gør du så? Får han det at gnave af eller hvordan?

Anmeld

16. marts 2011

Halbschön

Louisesam skriver:

Tak for svar... hold da op, er det ikke lidt tidligt med rugbrød? Hvordan gør du så? Får han det at gnave af eller hvordan?

Da Nicolai var 6mdr startede vi på rugbrød med fx leverpostej, smøreost, avocado, makrel osv.. Når jeg havde skåret rugbrødet ud i små bider tog jeg en flad tallerken og hældte lidt MME(så kendte han smagen, senere brugte jeg sødmælk, hvilket du ogaå må gi din søn nu) ud i tallerknen og så rugbrødet ned i det, så brødet ku suge mælken.. Derved blev det blødt og nemt for ham at spise

Anmeld

16. marts 2011

Maja_4000

Pernille08 skriver:

Altså nu er min søn kun 2 1/2 måned . men ville alligevel lige svare selvom du ik kan bruge det til så meget  

Står op kl 6 . 

Får modermælkserstatning omkring kl 6.15 . 

(leger lidt)

kl 08.30 sover han 1/2-1 time . 

9-9.30 Modermælkserstatning 

(hygger og leger lidt)

10.30-11 sover 1 - 2 timer 

13.30-14 modermælkserstatning

(hygger)

17-18 modermælkserstatning 

19-20 bliver han lagt i seng . 

Og det var så den dag

Hold da op ! Hvem der havde et barn med den rytme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.