Min japanske veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Dictes mor

Det er så gyseligt med alt det der sker i Japan. Min veninde, der bor i Tokyo, og hun er naturligvis meget rystet og meget ked af. Hun har fortalt lidt om, hvordan det er lige nu i Japan, og det er så forfærdeligt. Hun fortæller om angst, tårer og panik. Hun fortæller blandt andet, at hun og de fleste andre i byen har en alarm på deres mobiler, som kan advare mod jordskælv, og den har gået i gang non-stop de sidste fem dage, og hver gang den starter, så gribes hun af panik og angst og må skynde sig at finde et sted som er tilnærmelsesvis sikkert. Alarmen lyder sådan her siger hun:  http://www.youtube.com/watch?v=KcUWWGuZ6m0

Og så er der al det med atomkraftværket, det skræmmer hende helt vildt, og hun er bange for, hvad der skal ske, og hun er så rystet over, hvad der sker for hendes land i de her dage.

Jeg er ked af at se nyhederne, og tænker rigtig meget på hende for tiden. Det er så gyseligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

TbCp

Jamen det er simpelthen også bare så forfærdeligt

Jeg ser ikke flere klip derfra, begynder at hyle hver gang, så det har jeg droppet!

Anmeld

16. marts 2011

otlitrom

Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt og tænker meget på hende! Det er aldrig rart at kende nogen et usikkert sted i verden Jeg blev så glad den anden dag, da du skrev du havde hørt fra hende. Selvom jeg ikke kender hende, så berøre det mig, "at kende en som kender en.."

Jeg hader lidt mig selv for tiden, for jeg skærmer mig væk fra det der sker i Japan. Det er virkelig ikke typisk mig, for jeg synes ikke man skal lukke øjnene for, hvad der sker "ude i verden".. Men nu hvor jeg er gravid bliver jeg så nemt påvirket og bange for alt, at jeg ser det som en nødvendighed. Og jeg får det helt dårligt med det. For jeg kan vælge at slukke tv - men for andre mennesker er det deres virkelighed! Det er dybt tragisk!

Anmeld

16. marts 2011

Milka

jeg kan næsten ikke rumme alt det der. har ondt i maven og er på grådens rand når jeg ser/læser nyheder.

jeg er glad for din veninde har det godt men er du sindssyg et stresshelvede hun befinder sig i  og så med en konstant bippende alarm til at minde hende om det ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.