Vil ikke tage sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

VIPpigen

Lilje er blevet kontrolvejet i dag, fordi vi fandt ud af den 1 marts at hendes vægt stod stille efter en måned. Så fra februar til marts tog hun ikke på. Og nu blev hun vejet i dag, og den har stadig ikke rokket sig.

Derfor er vi nu startet på grød. Og så skal hun have en flaske om aftenen. Jeg har modermælk i fryseren og må gerne bruge det til der ikke er mere, så derfor tog jeg en flaske op her til aften som hun så skulle have i flaske.

Men nu er problemet så at hun vil IKKE tage flasken. Hun blev stik tosset. Jeg ammede først som jeg fik at vide jeg skulle, og da hun stopper med at sutte giver jeg hende så flasken. Hun bliver fuldstændig hysterisk og slår ud efter flasken, skubber på "sutteproppen" med tungen og afviser den til fulde. Tænker hun først ikke er mere sulten, men da hun bliver ved med at være sur tilbyder jeg hende det andet bryst, og hun sutter lystigt videre. Da hun falder lidt hen igen vil jeg prøve at snyde hende, så fjerner brystet, og ind med flasken. Lilje kigger på mig som om jeg bare er den ondeste mor, afviser den ved at skubbe med tungen og slår ud efter flasken igen.

ALTSÅ min datter vil ikke have mordermælk på flaske.

Hun var syg i sidste uge hvor hun fik sukkervand i sutteflaske, og suttede uden problemer.

Er der andre der har oplevet dette, og hvad gjorde i??
Har brug for hun tager på, hun er 19 uger måler 62 cm, og vejer kun 5 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

132319

Vi har PRÆCIS samme problem 

Jeg hr prøvet tre forskellige flasketyper og hun nægter!  Udover det er hun heller ikke ret begejstret for grød.... SUK!

Kamille er 6 måneder og vejer 7 kg så hun er også et lille nips men jeg kan ikke stille så meget andet op end at amme hende nr hun er sulten, hvilket om aftenen er konstant 

Anmeld

15. marts 2011

VIPpigen

MHK skriver:

Vi har PRÆCIS samme problem 

Jeg hr prøvet tre forskellige flasketyper og hun nægter!  Udover det er hun heller ikke ret begejstret for grød.... SUK!

Kamille er 6 måneder og vejer 7 kg så hun er også et lille nips men jeg kan ikke stille så meget andet op end at amme hende nr hun er sulten, hvilket om aftenen er konstant 

Åhh, er da rart jeg ikke er alene så... Lilje brokker sig ikke, det virker som om hun er helt tilfreds med det jeg ammer, hun tager bare ikke på.

Hun fik grød for første gang i dag også, og det var hun mægtig glad for, og smilede og grinede... Men det er jo ikke meget grød hun får her i starten...

Men hold op jeg syntes det er svært.

Anmeld

15. marts 2011

Jibbe

Frej vil kun tage flaske af andre end mig. han ved jo jeg har noget bedre og mere trygt. Kan din kæreste/mand ikke prøve at give hende?

Anmeld

15. marts 2011

VIPpigen

Jibbe skriver:

Frej vil kun tage flaske af andre end mig. han ved jo jeg har noget bedre og mere trygt. Kan din kæreste/mand ikke prøve at give hende?

Det må jeg prøve. Kan være hun vil tage den hvis han giver hende. Vo snakkede om, om det kunne være fordi hun kunne smage det stadig var min mælk, men ikke mit bryst hun fik det ved, for hun ville jo gerne tage sukkervand af flasken i sidste uge

Anmeld

15. marts 2011

Jibbe

VIPpigen skriver:

Det må jeg prøve. Kan være hun vil tage den hvis han giver hende. Vo snakkede om, om det kunne være fordi hun kunne smage det stadig var min mælk, men ikke mit bryst hun fik det ved, for hun ville jo gerne tage sukkervand af flasken i sidste uge

Ja og de er jo snu nok til ikke at ville nøjes med det næstbedste ;-) held og lykke med det, jeg håber snart hun tager lidt på :-)

Anmeld

15. marts 2011

VIPpigen

Jibbe skriver:

Ja og de er jo snu nok til ikke at ville nøjes med det næstbedste ;-) held og lykke med det, jeg håber snart hun tager lidt på :-)

Det jo det... Og mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.