4½ mdr. - risgrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Anonym trådstarter

Min datter er snart 5 mdr. - og vi overvejer at begynde på grød i dag.. Ved vi kunne fra 4 mdr. af - men hun var ikke hel klar.

Til mine spørgsmål:

1. Skal hun have flaske bagefter?? hun plejer at spise 230 ml. pr. flaske

2. Hvad vist hun spiser op?? stadig flaske?

3. Hvad vist hun ikke spiser op? flaske? og hvor meget?

Føste gang med grød så spiser helt sikkert ikke op - men ved ikke..

Hjælp piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

K&S

Anton startede med små portioner af grød + suppleret med MME - jeg lavede en hel flaske og så spiste han det, han kunne

Anmeld

15. marts 2011

oo

prøv at se hvordan hun tager det selvom Sol ikke spiste helt op eller kun spiste et par mundfulde grød, så ville hun ikke have flasken LIGE bagefter grøden. så det er med at læse barnets siganler

en hel portion grød svarer til en stor flaske (ifølge min SP), så det ville være ret voldsomt at give hende en 230 ml flaske hvis hun spiser hele portionen.

god fodring

Anmeld

15. marts 2011

6800

Tjuhl skriver:

prøv at se hvordan hun tager det selvom Sol ikke spiste helt op eller kun spiste et par mundfulde grød, så ville hun ikke have flasken LIGE bagefter grøden. så det er med at læse barnets siganler

en hel portion grød svarer til en stor flaske (ifølge min SP), så det ville være ret voldsomt at give hende en 230 ml flaske hvis hun spiser hele portionen.

god fodring

Hvor meget er en helt portion grød ?

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

6800 skriver:

Pakken siger 1 dl. kogt vand.. Og så putter man pulver i, indtil man synes den er god..

Anmeld

15. marts 2011

oo

6800 skriver:

laver du det selv eller bruger du færdigblandet?

Anmeld

15. marts 2011

Zeus

Anonym skriver:

Pakken siger 1 dl. kogt vand.. Og så putter man pulver i, indtil man synes den er god..

Vi brugte også 1 dl vand første gang, men fandt hurtigt ud af, at vi bare kunne putte lidt vand i en underkop, og putte pulver deri, for hun spiste ikke 1/15 af del vi lavede de første par gange...

Nu spiser hun ca 1 isterning grøntsagsmos, og et halvt æggebæger sveskemos/frugtmos til frokost og aften, men det tog lige en uge eller halvanden...

Men det finder i jo selv ud af, ville bare lige give vores egne erfaringer videre, for man får hurtigt brugt en hel pose grød, hvor de måske alligevel ikke spiser særlig meget til at starte med 

Anmeld

15. marts 2011

6800

Tjuhl skriver:

laver du det selv eller bruger du færdigblandet?

jeg laver det selv...

Anmeld

15. marts 2011

oo

6800 skriver:

jeg laver det selv...

okay, men så er en portion nok det som opskriften lyder på. jeg har den der bog om mad til små børn fra SP'en (kan også købes på apoteket) og der er en opskrift på risgrød som er lig med een portion (nu gider jeg dog ikke lette ásen og finde bogen og skrive opskriften, men altså )

Anmeld

15. marts 2011

6800

Tjuhl skriver:

okay, men så er en portion nok det som opskriften lyder på. jeg har den der bog om mad til små børn fra SP'en (kan også købes på apoteket) og der er en opskrift på risgrød som er lig med een portion (nu gider jeg dog ikke lette ásen og finde bogen og skrive opskriften, men altså )

he he oki, jeg plejer at lave det med 200 ml og 1½ spsk mejsmel, det giver til 2 dage, dog putter jeg også frugtmos i...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.