Til jer der er gravide... gravid i 12 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

oo

Rose <3 skriver:

Det er nemlig totalt sindssygt. Men altså nu lå jeg jo på 1. række til at høre alt gennem det der gardin. Så overlægen og splérne råde dem jo også på det kraftigste til at hun blev forløst. Ja faktisk ved grønt KS.

Men de/nægtede, så derfor skulle de skrive under på, at de nægtede at modtage hjælp - gik mod vejledening.

Men det er jo ens ret at nægte lægehjælp (ved jeg godt du ved) se bare Jehovedsvidner der nægter fx. deres børn får blod, hvis det er påkrævet til en livsreddende behandling. Et eller andet sted, bør det måske være at børn/fostret under 18 år, skal/kan modtage lægehjælp uden forældres sammentykke.

ja egentlig!....det burde der være nogle regler om, for der er jo massere af tåber derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

ja egentlig!....det burde der være nogle regler om, for der er jo massere af tåber derude

Lige præcis....

Anmeld

15. marts 2011

Karo

Rose <3 skriver:

Til en af mine sidste scanninger, var der en pige der lå sammen med mig og fik kørt tcg, hun var i uge 48, og nægtede at blive sat igang. (eller retter det var hendes mand der nægtede at hun blev sat igang pga. deres tro)

Du havde nok haft Ida inside endnu

Ja det tror jeg også

Anmeld

15. marts 2011

Karo

Dictes mor skriver:

Det er i det hele taget en lidt spændende diskussion, for hvorfor har man egentlig fundet på at sætte kvinder igang med fødslen, hvorfor venter man ikke bare til naturen går sin gang, er det for moderen eller for barnet skyld? Jeg ved ikke svaret på de spørgsmål, men ved at jeg selv ville have sat stor pris på at være blevet sat igang, hvis ikke der var sket noget fra naturens side. Men det er bare en interessant tanke, og hvem har bestemt at det er, når man er gået to uger over tid? Der er mange interessante ting, man ville kunne diskutere

Man bliver tilbudt at blive sat igan når man er gået 14 dage over tid da risikoen her er rimelig stor for at moderkagen ikke længere fungere som den skal.

Da min mor i sin tid ventede min bror gik hun 4 uger over tid før de ville sætte hende igang. Da de endeligt beslutte sig for at sætte hende igang kom han ud og vejede 4.8 kg. Derudover kunne man se på ham at han det sidste stykke tid ikke havde fået nok at spise da han havde tabt sig ca 1 kg

Jeg tror både det er for mor og barn man tilbuder at sætte igang de 14 dage efter termin. Men 14 dage er godt nok også lang tid nr man står midt i det.

Anmeld

15. marts 2011

AnneBJ

Rose <3 skriver:

Nu hedder det sig også, at kvinde bliver sat igang senest i uge 41.

Ikke med mindre der er en rigtig god grund, eller sygehuset har valgt at ændre politik... Jeg kender kun til, at Sønderborg Sygehus tilstræber at igangsætte 41+3 hvis de har luft i programmet... I kolding er det stadig 42+0

Men altså, 12 måneder - det er jo fuldstændig sindsygt - så ville jeg nok alligevel nå at blive jævnt utålmodig!!

Anmeld

15. marts 2011

Klumpe-dumpe

AnneBJ skriver:

Ikke med mindre der er en rigtig god grund, eller sygehuset har valgt at ændre politik... Jeg kender kun til, at Sønderborg Sygehus tilstræber at igangsætte 41+3 hvis de har luft i programmet... I kolding er det stadig 42+0

Men altså, 12 måneder - det er jo fuldstændig sindsygt - så ville jeg nok alligevel nå at blive jævnt utålmodig!!

Jeg tror alle sygehus bestræber sig på de 41+3, men desværre er Kolding jo et andet de steder hvor der er stor tryk på, samt mangel på JM. Men håber da det kommer i Kolding også.

Men det er lidt pudsigt hvordan man ønsker..... Jeg gad vitterligt gerne at prøve at gå spontant i fødsel... Den spænding det må være mht. HVORNÅR det sker.... Ihhh har du det også sådan?

Anmeld

15. marts 2011

AnneBJ

Rose <3 skriver:

Jeg tror alle sygehus bestræber sig på de 41+3, men desværre er Kolding jo et andet de steder hvor der er stor tryk på, samt mangel på JM. Men håber da det kommer i Kolding også.

Men det er lidt pudsigt hvordan man ønsker..... Jeg gad vitterligt gerne at prøve at gå spontant i fødsel... Den spænding det må være mht. HVORNÅR det sker.... Ihhh har du det også sådan?

Jeg fik at vide af min JDM igår, at de ikke har ændret det, og heller ikke gør det inden for nærmeste fremtid, fordi de ikke mener der er veldokumenteret grund... De komplikationer man undgår ved at gå til 42+0 erstattes af nogle andre, hvis man tvinger fødslen igang før tid... Tja, jeg er ikke fagperson, men de skal ikke lade mig gå et sekund længere end til 42+0 så  bliver jeg ret sikkert, ret desperat!

Jo, jeg synes også det er spændende at lade "naturen" gå sin gang. Dog ikke hvis det betyder jeg skal være gravid i 12 mdr.. Så gerne at "naturen" går i gang på lørdag, så jeg kan føde søndag - det ville passe helt fantastisk med mine planer!

Anmeld

15. marts 2011

Klumpe-dumpe

AnneBJ skriver:

Jeg fik at vide af min JDM igår, at de ikke har ændret det, og heller ikke gør det inden for nærmeste fremtid, fordi de ikke mener der er veldokumenteret grund... De komplikationer man undgår ved at gå til 42+0 erstattes af nogle andre, hvis man tvinger fødslen igang før tid... Tja, jeg er ikke fagperson, men de skal ikke lade mig gå et sekund længere end til 42+0 så  bliver jeg ret sikkert, ret desperat!

Jo, jeg synes også det er spændende at lade "naturen" gå sin gang. Dog ikke hvis det betyder jeg skal være gravid i 12 mdr.. Så gerne at "naturen" går i gang på lørdag, så jeg kan føde søndag - det ville passe helt fantastisk med mine planer!

Jamen så puster jeg ned af, så veestøvet lander syd på, på søndag. ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.