hjælp jeg har muligvis adhd!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

millesofie

jeg er nu fuldstændig i vildrede og helt rundt på gulvet  

min lære og jeg har lige ordnet nogle papirer og jeg har udfyldt noget og vi har talt sammen

det jeg udfyldte var et skema som kan vise om man har, eller muligvis har ADHD og jeg fik næsten alle sammen i de feldter hvor adhd'en er  faktisk så havde jeg kun fire udenfor de feldter  så nu skal jeg til lægen og have en henvisning til en psykiater-børge og så lige mig der hader psykiater-børger øv øv øv hvorfor mig  

men okay det kan jo forklare en del om hvorfor jeg er som jeg er

men nu sidder jeg så og søger på nettet efter det her adhd men der står så meget og jeg kan ikke finde hoved eller hale i det har totalt mistet tråden

men er der nogen af jer der har adhd?? og vil i fortælle mig lidt om det? og om i har prøvet at tage noget for det og hvordan det var?

jeg har altid støj i hovedet og der skal ikke meget støj udefra til, før klappen går ned og så er jeg fraværende eller meget sur og det har jeg bare haft så dårlig samvittighed over, for det er jo pisse synd for ungerne

men nogen der har et par råd eller lidt erfagring at dele

knus fra mille-sofie som snart synes at vejen må føre hende op ad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Hejsa.

Jeg har en søn på 10 med svær ADHD, og ja han er medicineret for at kunne udvikle sig positivt.

Synes da bestemt at du skal tage imod tilbudet mht til en udredning. ADHD er en omfattende forstyrrelse at leve med, og i mange tilfælde kræver den behandling, så den ramte kan få en tålelig tilværelse.

Du skal også selv lære at få lagt din hverdag i faste rammer og det kan virker totalt uoverskueligt. Men start i det små. Hæng små gule lapper på køleskabet. Nummerer dem og udfør dem i rækkefølge. ex :

1) Morgenmad

2) tøj på

3)ryde op efter morgenmad

4) smøre madpakke

osv

Alt efter hvor meget overblik du har. Min søn skal feks have af vide mht maden....hæld op, tag mælk på, stop med mælken, SPIS.

Det er meget forskelligt hvor meget man har behov for, men det handler om at skabe overblik.

Alt det her vil du hel sikkert få lært, hvis du bliver endeligt udredt, og det håber jeg for dig.

Knus fra Tina

Anmeld

15. marts 2011

millesofie

Tin skriver:

Hejsa.

Jeg har en søn på 10 med svær ADHD, og ja han er medicineret for at kunne udvikle sig positivt.

Synes da bestemt at du skal tage imod tilbudet mht til en udredning. ADHD er en omfattende forstyrrelse at leve med, og i mange tilfælde kræver den behandling, så den ramte kan få en tålelig tilværelse.

Du skal også selv lære at få lagt din hverdag i faste rammer og det kan virker totalt uoverskueligt. Men start i det små. Hæng små gule lapper på køleskabet. Nummerer dem og udfør dem i rækkefølge. ex :

1) Morgenmad

2) tøj på

3)ryde op efter morgenmad

4) smøre madpakke

osv

Alt efter hvor meget overblik du har. Min søn skal feks have af vide mht maden....hæld op, tag mælk på, stop med mælken, SPIS.

Det er meget forskelligt hvor meget man har behov for, men det handler om at skabe overblik.

Alt det her vil du hel sikkert få lært, hvis du bliver endeligt udredt, og det håber jeg for dig.

Knus fra Tina

mange tak, jeg har faktisk altid skrevet seddler til mig selv om hvad jeg skulle gøre og nå  lidt underligt

og 1000 tak håber også selv at få lidt klarhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.