Vi er startet på grød + et spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

CiSo

Igår tog jeg beslutningen om at starte på grød, nu er Cilas alligevel 4½ måned, og det var begyndt at virke som om jeg ikke helt kunne mætte ham kun med amningen alene. Og det gik faktisk rigtig godt, jeg havde lavet omkring 1/2 dl og til at starte med så han meget mærkelig ud i hovedet, men han fandt hurtigt ud af at det faktisk var okay, og sluprede det i sig og blev sur da der ikke var mere. 

Men hvor meget grød gav i til at starte med? Og tilbød i det bare en gang om dagen? 

Og lige det sidste spørgsmål. Han er begyndt at ville lægge endnu mere ved brystet, men det er som om han bare vil slukke tørsten, fordi det er ikke særlig lang tid ad gangen. Så jeg tænkte om jeg må give ham vand fra hanen i en flaske?? Eller hvor gamle skal de være når de må få det? Eller skal jeg koge det først, og så lade det afkøle? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Skouboe

Her er de retningslinjer vedr. grød, jeg har fulgt med begge mine:

Grød 1 gang dagligt indtil de spiser et regulært måltid (ca. 1 dl), derefter introducerer man endnu et måltid.

De første par måneder er det vigtigt at give det samme 4-5 dage minimum, så deres mave vænner sig til tingene og ikke bliver introduceret for 117 ting samtidigt.

Du må gerne give koldt vand fra hanen fra 4 måneder.

Se iøvrigt denne her: 

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.