Årh gud trætheden melder sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

quar20

Ja trætheden melder sig godt nok i min krop..

Liam har nu de sidste 4 dage vågnet KONSTANT altså HVER TIME..!! Han er bare SÅ ked af det - og kan KUN falde i søvn i mine arme men KUN når jeg sidder op..!!

Han blir 4 måneder imorgen - mon det kan være et tigerspring eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Maise

jeg tænker straks ørene når du skriver sidde op og sove. Måske væske på mellemøret der generer ham.

Anmeld

15. marts 2011

henh01

prøv at riv han lidt i øreflippen altså ikke sådan flå og hvis man græder så er der belæg for at få kigget ham lidt i de små øre.

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

quar20 skriver:

Ja trætheden melder sig godt nok i min krop..

Liam har nu de sidste 4 dage vågnet KONSTANT altså HVER TIME..!! Han er bare SÅ ked af det - og kan KUN falde i søvn i mine arme men KUN når jeg sidder op..!!

Han blir 4 måneder imorgen - mon det kan være et tigerspring eller?

Sådan blev Sne også lige pludselig omkring de 4måneder .. Det er bare så trættende, og jeg tror 'bare' det er et såkaldt tigerspring. Jeg startede så småt op med lidt grød, da jeg troede det var fordi hun var mere sulten ..

Men altså set tilbage i bakspejlet så tror jeg ikke at det var dét, fordi så meget spiste hun altså ikke. (Vi snakker MAKS 1-3 bitteskefulde!)

Så ja, måske jeg tror bare at de lige trænger til ekstra omgang tryghed/nærhed/kærlighed i visse perioder ..

Selvfølgelig kan man da lige føle mht. sygdom (ørerne som en anden beskriver) osv. men det behøves jo ikke altid at de små pus fejler noget .. Andet end lidt tryghedsmania

Anmeld

15. marts 2011

Skouboe

Min datter fik dræn i som 5 måneder gammel fordi hun var vågen 20-40 gange hver nat og ikke ville spise..

Det kan godt være det er et tigerspring, men ring alligevel til ørelægen og få en tid. Du behøver ikke henvisning, det tager 2 minutter max og er ikke ubehageligt for ham. Hvis du er så uheldig at det er ørene, kan det spare dig for mange frustrationer senere hen.

Anmeld

15. marts 2011

quar20

Jeg har netop prøvet det med ørerne men næeee nej der er absolut intet og han vil også gerne ligge fladt om dagen..!! Det er KUN om natten at han ikke vil ligge ned i sin egen seng..!! Men han vil hænge op af mig..!!

Han har nemlig haft mellemøresbetændelse for 4 uger siden nu..!! Og det er slet ikke de samme symtomer..!! Men tak piger..

Anmeld

15. marts 2011

misslea

Min SP fortalte mig lige inden Wilma blev 4 mdr. at jeg godt kunne forberede mig på, at hun ville begynde at vågne om natten i en kortere periode. Hun forklarede, at de i den alder pludselig bliver enormt bevidste om verden omkring dem, og den tryghed deres mor giver dem. Wilma begyndte faktisk at vågne lidt om natten, hvilket hun ikke har gjort siden hun var 4 uger gammel. Hun ville faktisk ikke spise... det hjalp, at vi gav hende sutten og nussede hend epå kinden. For mig virkdede det faktisk, som om, at hun bare lige skulle mærke at mor og far stadig er her!

Det varede knapt 2 uger, hvor hun vågnede ca. 4 gange om natten for lige at få sutten og høre vores stemme.

Min SP sagde, at nogle kan opleve rigtig kede af det babyer, som har brug for at putte med mor og far.

Hun sagde, at vi skulle prøve i starten at nusse hende på kinden, give sut, nynne lidt osv, og se om det hjalp.... og det gjorde det ved os. Men hun sagde så også, at man vil opleve, at de skal helt op i armene for at opleve nærheden og trygheden...!

Efter de der knapt 2 uger, sover Wilma nu igen HELE natten uden at vågne... så her gik det lige præis som min SP havde forudset...!

Håber, at det "bare" er det, din lille gut skal igennem søde...

Anmeld

15. marts 2011

quar20

misslea skriver:

Min SP fortalte mig lige inden Wilma blev 4 mdr. at jeg godt kunne forberede mig på, at hun ville begynde at vågne om natten i en kortere periode. Hun forklarede, at de i den alder pludselig bliver enormt bevidste om verden omkring dem, og den tryghed deres mor giver dem. Wilma begyndte faktisk at vågne lidt om natten, hvilket hun ikke har gjort siden hun var 4 uger gammel. Hun ville faktisk ikke spise... det hjalp, at vi gav hende sutten og nussede hend epå kinden. For mig virkdede det faktisk, som om, at hun bare lige skulle mærke at mor og far stadig er her!

Det varede knapt 2 uger, hvor hun vågnede ca. 4 gange om natten for lige at få sutten og høre vores stemme.

Min SP sagde, at nogle kan opleve rigtig kede af det babyer, som har brug for at putte med mor og far.

Hun sagde, at vi skulle prøve i starten at nusse hende på kinden, give sut, nynne lidt osv, og se om det hjalp.... og det gjorde det ved os. Men hun sagde så også, at man vil opleve, at de skal helt op i armene for at opleve nærheden og trygheden...!

Efter de der knapt 2 uger, sover Wilma nu igen HELE natten uden at vågne... så her gik det lige præis som min SP havde forudset...!

Håber, at det "bare" er det, din lille gut skal igennem søde...

ARRHHH ja så er det jo nok tigerspringet.. ARHH jeg syntes bare det er SÅ hårdt for jeg kan altså ikke sove når jeg sidder op..!!

Har prøvet at ligge med hånden i vuggen, nusse ham, give ham sutten, holde ham i hånden - men nææeee nej han vil bare op til mor ..! Dejligt men hårdt..!!

Heldigvis har jeg da barsel så jeg så kan sove de gange han sover i løbet af dagen..!!

Knusser

Anmeld

15. marts 2011

misslea

quar20 skriver:

ARRHHH ja så er det jo nok tigerspringet.. ARHH jeg syntes bare det er SÅ hårdt for jeg kan altså ikke sove når jeg sidder op..!!

Har prøvet at ligge med hånden i vuggen, nusse ham, give ham sutten, holde ham i hånden - men nææeee nej han vil bare op til mor ..! Dejligt men hårdt..!!

Heldigvis har jeg da barsel så jeg så kan sove de gange han sover i løbet af dagen..!!

Knusser

Ååhh ja puha.... det er simpelthen SÅ hårdt at være vågen så meget i løbet af dagen..! Kan forestille mig, at du må være godt mørbanket efter sådan en nat!!! Men jeg er helt sikker på, at det barte er en periode, han lige skal igennem... og lige pludselig er alt ved det gamle igen...!!

Jeg kan huske, at jeg tænkte.. hmm.... mon det skal fortsætte sådan for evigt, for så får jeg da spat!!! Og jeg behøvede ikke engang at sidde med Wilma i armene....!!! Så puha... du må virkelig sørge for at få sovet lidt i løbet af dagen søde

Anmeld

15. marts 2011

quar20

misslea skriver:

Ååhh ja puha.... det er simpelthen SÅ hårdt at være vågen så meget i løbet af dagen..! Kan forestille mig, at du må være godt mørbanket efter sådan en nat!!! Men jeg er helt sikker på, at det barte er en periode, han lige skal igennem... og lige pludselig er alt ved det gamle igen...!!

Jeg kan huske, at jeg tænkte.. hmm.... mon det skal fortsætte sådan for evigt, for så får jeg da spat!!! Og jeg behøvede ikke engang at sidde med Wilma i armene....!!! Så puha... du må virkelig sørge for at få sovet lidt i løbet af dagen søde

Du kan tro jeg også bruger tiden på at sove og slappe af så meget som jeg nu kan - Har jo også Tinobassen som er en KÆMPE energibombe så der skal lades op inden han skal hentes i dagplejen..:!!

Men ja det er DÆME hårdt... De første 2½ måned var jeg oppe HVER TIME for at amme..!! Det er SINDSYG hårdt..:!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.