erfaring med skift af efternavn (for barn)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.589 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Anonym trådstarter

Nogle der har erfaring med at skifte navn på deres barn (efternavn) med delt forældremyndighed?

- Bliver faderen kontaktet af myndighederne - eller er det moderens ansvar

- Hvad sker der hvis faderen ikke reagerer på kontakten? Er det så bare umuligt at skifte navn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

mulle7430

du kan godt skifte efternavn på dit barn men du kan ikke slette fars vis barnet har det ...der skal han skriver under meeen ved selvfølgelig ikke om der er kommet nye regler jeg gjord det for 5 år siden tror jeg...men kontakt kirke kontoret det er jo dem der gør det

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

mulle7430 skriver:

du kan godt skifte efternavn på dit barn men du kan ikke slette fars vis barnet har det ...der skal han skriver under meeen ved selvfølgelig ikke om der er kommet nye regler jeg gjord det for 5 år siden tror jeg...men kontakt kirke kontoret det er jo dem der gør det

ok øv, men tak for svaret

Anmeld

15. marts 2011

noah3006

Anonym skriver:

Nogle der har erfaring med at skifte navn på deres barn (efternavn) med delt forældremyndighed?

- Hvad sker der hvis faderen ikke reagerer på kontakten? Er det så bare umuligt at skifte navn?

Ja jeg skulle havde faderens underskrift på at jeg ville skifte vores søns efternavn. Så tror ikke du bare kan skifte det uden at han ikke skal involveres i det. Men snak med ham (hvis I kan)

Jeg tog snakken med min eks stille og roligt og forklarede at jeg synes det var lidt øv at nu vi ikke var sammen havde min søn ikke noget navn fra mig af og i og med jeg aldrig kom til at hedde det efternavn han havde, ville jeg meget gerne havde han fik mit efternavn, men min eks's efternavn fik han så bare som mellem navn. Og det gik han med til. Selvom jeg godt kunne havde undværet det helt.  Men sådan er det jo. Men det koster, og du skal på kirkekontoret og havde en ansøgnings blankette, som både du og faderen skal underskrive.. sådan var det i hvert fald for 3 år siden.

Klem

Anmeld

15. marts 2011

Kongmulle

Anonym skriver:

Far skal skrive under på det er ok, ellers kan du ikke

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

noah3006 skriver:

Ja jeg skulle havde faderens underskrift på at jeg ville skifte vores søns efternavn. Så tror ikke du bare kan skifte det uden at han ikke skal involveres i det. Men snak med ham (hvis I kan)

Jeg tog snakken med min eks stille og roligt og forklarede at jeg synes det var lidt øv at nu vi ikke var sammen havde min søn ikke noget navn fra mig af og i og med jeg aldrig kom til at hedde det efternavn han havde, ville jeg meget gerne havde han fik mit efternavn, men min eks's efternavn fik han så bare som mellem navn. Og det gik han med til. Selvom jeg godt kunne havde undværet det helt.  Men sådan er det jo. Men det koster, og du skal på kirkekontoret og havde en ansøgnings blankette, som både du og faderen skal underskrive.. sådan var det i hvert fald for 3 år siden.

Klem

Tak for svaret. Der er desværre nok ikke så meget jeg kan gøre, faderen er så truende i sin adfærd at vi aldrig mødes eller taler sammen. Jeg ville ønske, at vi kunne tale sammen, for det er nemlig rigtigt mærkeligt ikke at hedde det samme som sit barn. Og derudover har mit barn ingen tilknytning til sin far (andet end det dumme navn), så jeg ville så gerne have det væk.

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

Kongmulle skriver:

Far skal skrive under på det er ok, ellers kan du ikke

tak for svaret

Anmeld

15. marts 2011

Kongmulle

Anonym skriver:

tak for svaret

Selv tak. Har selv prøvet det, derfor ved jeg det

Anmeld

18. marts 2011

Mulleneser

Det koster 460 kr at skifte dit barns efternavn og du skal henvende dig på kirkekontoret eller hente en formular på nettet.. Hvis I har delt forældremyndighed, skal faren også skrive under. Når situationen er som den er, mellem dig og ham, hvorfor søger du så ikke den fulde forældremyndighed???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.