Der er altså noget jeg ikke forstår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

grønbæk

Nu er der jo ret mange meninger omkring Baby Björn bæreseler og en del mener de er direkte skadelige, da baby sidder på numsen i en sådan sele, men hvad med de andre "sidde slynger" (kan altså ikke huske hvad de allesammen hedder, noget med Mei Tei...), der sidder baby jo også med benere frit og på numsen! Hvad er den frygtelige forskel der gør Baby Björn til en "dræber"?

Jeg har haft min datter helt fra start i en ringslynge, men nu synes hun altså ikke det er så fedt at ligge i den længere (hun er 7 uger).

Har også godt se på FB at der en gruppe der er direkte imod BB, men er der overhovedet dokumentation for den kritik der er mod BB?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

RumlesMor

Forskellen på en BB bæresele og en mei-tai er, at barnet i BB kun støttes på selve numsen, og i en mei-tai støttes de primært under lårene og numsen.

Altså samme steder som man selv vil støtte barnet når man bærer det frit i armene.

Anmeld

15. marts 2011

grønbæk

Og det farlige i det er?

Anmeld

15. marts 2011

Brams

grønbæk skriver:

Nu er der jo ret mange meninger omkring Baby Björn bæreseler og en del mener de er direkte skadelige, da baby sidder på numsen i en sådan sele, men hvad med de andre "sidde slynger" (kan altså ikke huske hvad de allesammen hedder, noget med Mei Tei...), der sidder baby jo også med benere frit og på numsen! Hvad er den frygtelige forskel der gør Baby Björn til en "dræber"?

Jeg har haft min datter helt fra start i en ringslynge, men nu synes hun altså ikke det er så fedt at ligge i den længere (hun er 7 uger).

Har også godt se på FB at der en gruppe der er direkte imod BB, men er der overhovedet dokumentation for den kritik der er mod BB?

Det er vist noget med at der kommer et langt større tryk på barnets bækken, hvis det sidder i en bæresele i modsætning til en slynge f.eks. og det er ikke sundt

Anmeld

15. marts 2011

RumlesMor

Jeg ved ikke om det er farligt??

Men jeg tror helt sikkert at comforten er bedre i en mei-tai eller en vikle. For at give et lidt overdrevet eksempel, så forstil dig at nogen løfter dig op i stropperne på din badedragt. Al din vægt bliver løftet på et meget smalt sted. Så kan det godt være det er polstret, men det er stadig et følsomt område at "hænge" i.

Når du bærer dit barn i armene, lægger man jo armene rundt om numsen og under lårene...det føles bedre for både dig og baby. Det er sådan en god vikle eller mei-tai bindes.

Anmeld

15. marts 2011

roenlund

det er især ikke sundt for drengebørn at blive båret i BB da den løfter i skridtet...

det er for begge køn meget hårdt for ryggen at blive båret sådan der er Mei tai meget bedre... men der er jo også manducaen som er ligeså god...

Anmeld

15. marts 2011

grønbæk

Men er der nogen af jer der kan henvise mig til noget dokumentation?

Anmeld

15. marts 2011

RumlesMor

Hmm...dokumentation...naarj....

Men jeg kender den her artikel (vist nok fra Norge), hvor en kiropraktor udtaler sig om forskellene mellem bæresele, vikle og slynger.

http://www.slynge-net.dk/guide.html

Anmeld

15. marts 2011

grønbæk

Tak! Det var lidt mere brugbart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.