Kan man træne FOR hårdt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Carina1977

Jeg har været til fysioterapi idag, og han kørte mig rimeligt hårdt. Modstanden i benpresseren blev øget, sådan at der var 32,5 kilo på, og det var rimeligt hårdt. Træningen for armene blev også øget, sådan at belastningen lå på 20 kilo....rigtig hårdt. Jeg var i hvert fald godt træt bagefter. Jeg trænede i 1 time, og jeg var så brugt, at jeg simpelthen måtte hjem og sove bagefter.

Men så her til aften, har jeg bare fået rigtig ondt. Det gav et smæld i den ene side af lænden/ballen. Det føles som iskiasnerven der driller, og ingen af mine øvelser kan løsne det. Det er så voldsom at jeg ikke kan bevæge mit venstre ben...kan faktisk ikke løft den. Jeg ved ikke om det er smerten der holder den tilbage, eller om den bliver blokeret på en eller anden måde.

Men er der nogen der har oplevet sådan noget her, efter lidt hårdere træning?

Jeg har ikke døjet med iskiasnerven siden efteråret, og troede alt var gået i orden, men så skete det her. Øv hvor er det træls. Der er jo længe til mandag, hvor jeg jo skal til fys igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Low

Carina1977 skriver:

Jeg har været til fysioterapi idag, og han kørte mig rimeligt hårdt. Modstanden i benpresseren blev øget, sådan at der var 32,5 kilo på, og det var rimeligt hårdt. Træningen for armene blev også øget, sådan at belastningen lå på 20 kilo....rigtig hårdt. Jeg var i hvert fald godt træt bagefter. Jeg trænede i 1 time, og jeg var så brugt, at jeg simpelthen måtte hjem og sove bagefter.

Men så her til aften, har jeg bare fået rigtig ondt. Det gav et smæld i den ene side af lænden/ballen. Det føles som iskiasnerven der driller, og ingen af mine øvelser kan løsne det. Det er så voldsom at jeg ikke kan bevæge mit venstre ben...kan faktisk ikke løft den. Jeg ved ikke om det er smerten der holder den tilbage, eller om den bliver blokeret på en eller anden måde.

Men er der nogen der har oplevet sådan noget her, efter lidt hårdere træning?

Jeg har ikke døjet med iskiasnerven siden efteråret, og troede alt var gået i orden, men så skete det her. Øv hvor er det træls. Der er jo længe til mandag, hvor jeg jo skal til fys igen.

Når jeg træner så tager jeg mere end det du nævner men jeg har ikke oplevet det. Men jeg tror bestemt godt du kan træne for hårdt selv om det ikke lyder af meget. Man skal lytte efter sin krop og hvor der er noget som ikke føles rigtigt så skal man helst ikke blive ved synes jeg. Vi har jo forskellige kroppe alle sammen

Anmeld

14. marts 2011

Carina1977

Low skriver:

Når jeg træner så tager jeg mere end det du nævner men jeg har ikke oplevet det. Men jeg tror bestemt godt du kan træne for hårdt selv om det ikke lyder af meget. Man skal lytte efter sin krop og hvor der er noget som ikke føles rigtigt så skal man helst ikke blive ved synes jeg. Vi har jo forskellige kroppe alle sammen

Nej belastningen er jo ikke så voldsom. Men det er fordi jeg går til genoptræning (har sclerose), så modstanden er blevet øget lidt ad gangen. Sidste gang lå modstanden på benene ved 20, og ved armene lå den vist ved 10-15 stykker. Så måske det lige er gået lidt for hurtigt. han lavede jo også forskellige test på mig idag, for at se om der var sket en bedring. Så jeg har jo også trænet en del hårdere end jeg plejer.

jeg må se om ikke det bliver bedre de næste par dage, for ellers må jeg jo ringe derop, for at se om jeg kan få en tid her sidst på ugen. Det kan jo være de kan løsne den.

For det er bestemt ikke rart, nærmest ikke at kunne gå. Smerterne er simpelthen for intense både i lænden, venstre balle, bagtil og fortil på benet og hoften. Har i hvert fald aldrig oplevet det så voldsomt før. Normalt er der bare smerter i ballen og så er det det.

Så længe jeg ligger stille er der heldigvis ikke noget, så jeg kan da heldigvis få sovet i nat

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.