Vi gør lige sådan, med at rette ordene om - Så hvis Bianca siger "Av for helvede", så siger vi "Av, for POKKER" eller "Av, for SØREN da oss!"
Bianca syntes det er såååå sjovt at sige "prutskid" ....og hun ved også godt at hun er FRÆK når hun siger sådan. Altså hun er godt klar over, at det ikke er korrekt adfærd.
Så jeg taget det ikke så tungt, når hun sådan med glimt i øjet og et drilsk smil liiiige skal prøve af, hvad der sker når hun siger det. Så skrald-griner hun bare, hvis jeg spiller skabet fornærmet og udbryder "Aaaajjjj BIANCA!!!"
Jeg tror egentlig det mest handler om, at de har forståelse af, hvilke ord der er OK og hvilke der ikke er OK at bruge.
Jeg oplever ikke at Bianca er ubehøvlet eller slem i sit ordvalg overfor andre mennesker, fx. når vi er ude (ihvertfald ikke endnu - og så ville jeg også skære tydligere igennem med, at det ikke er OK), så jeg tror sådan rimeligt, at hun kan adskille det fra sjov/ballade og så til at være uartig.
Hun gør det (endnu) kun som fis og ballade. Andet vil jeg heller ikke tillade.
Men det kommer nu nok en dag, at hun prøver mere og mere af i flere sammenhænge, og med værre og værre ord 
Anmeld