er her nogle advokater eller andre kloge mennesker???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Anonym trådstarter

Minxmand og jeg blev sepereret i december 2010.
Jeg fik den midlertidige bopæl af børnene, vi fik så lavet en børnesagkyndig undersøgelse, som blev til en rapport. Denne rapport er SPRING FYLDT af fejl og mangler. Jeg er blevet stemplet som total uegnet mor. Mine børn ( 3,5 og 5,5 år) er nu flyttet til faren. Jeg må ikke se dem, med mindre jeg møder op på min x mands adresse( han har været meget truende overfor mig, hvilket er grunden til at dette bestemt ikke kan lade sig gøre), eller 4 gange om året i statsforvaltningens lokaler.
Rapporten skriver at jeg ikke kan tage vare på mine børn(- når jeg nu bor sammen med en person der er dømt for seksuel krænkelse af mindrerårige)
Sagen er nemlig rimlig kringlet, da min samleverske i 2007 blev dømt 1 år for seksuel krænkelse af mindreårige ( pige på 12 år - lang sag, som skal læses, og ikke bare vuderes ved ordne : " Dømt for seksuel krænkelse af mindre årige").

Jeg har mange spørgsmål, som: ,
Hvor længe kan min samleverske dom påvirke evt. fremtidige samværs sager??
Hvis jeg bliver gravid, vil Nogen så tage mit barn når det er født , fordi jeg er erklæret uegnet...??
men vigtigst af alt: Kan jeg på nogen måde få slettet de oplysninger som ligger i statsforvaltningen( med at jeg er uegenet som mor)??

Jeg er annonym, da denne sag er en meget privat sag, der er ret speciel, håber nogle kan svare på mine lidt krævende spørgsmål...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

qp

Anonym skriver:

Minxmand og jeg blev sepereret i december 2010.
Jeg fik den midlertidige bopæl af børnene, vi fik så lavet en børnesagkyndig undersøgelse, som blev til en rapport. Denne rapport er SPRING FYLDT af fejl og mangler. Jeg er blevet stemplet som total uegnet mor. Mine børn ( 3,5 og 5,5 år) er nu flyttet til faren. Jeg må ikke se dem, med mindre jeg møder op på min x mands adresse( han har været meget truende overfor mig, hvilket er grunden til at dette bestemt ikke kan lade sig gøre), eller 4 gange om året i statsforvaltningens lokaler.
Rapporten skriver at jeg ikke kan tage vare på mine børn(- når jeg nu bor sammen med en person der er dømt for seksuel krænkelse af mindrerårige)
Sagen er nemlig rimlig kringlet, da min samleverske i 2007 blev dømt 1 år for seksuel krænkelse af mindreårige ( pige på 12 år - lang sag, som skal læses, og ikke bare vuderes ved ordne : " Dømt for seksuel krænkelse af mindre årige").

Jeg har mange spørgsmål, som: ,
Hvor længe kan min samleverske dom påvirke evt. fremtidige samværs sager??
Hvis jeg bliver gravid, vil Nogen så tage mit barn når det er født , fordi jeg er erklæret uegnet...??
men vigtigst af alt: Kan jeg på nogen måde få slettet de oplysninger som ligger i statsforvaltningen( med at jeg er uegenet som mor)??

Jeg er annonym, da denne sag er en meget privat sag, der er ret speciel, håber nogle kan svare på mine lidt krævende spørgsmål...

Hold da kæft... Jeg får sgu helt ondt i maven! Min første tanke er - hvis dine børn betyder alt for dig, hvorfor vælger du så ikke dem fremfor din samlever?

Jeg ved godt dette ikke er det svar du beder om og at du heller ikke beder om nogle spørgsmål - men shit altså... Selv om din samlever muligvis ikke har begået forbrydelsen, så er han jo dømt for det - hvilket jo er hvad statsforvaltningen bør forholde sig til. Endvidere ville jeg heller ikke mene, at en person der vælger en samlever som tidligere er dømt for misbrug af børn er egnet som forælder.

Anmeld

14. marts 2011

Tvillingemor80

Vil slet ikke kommentere på sagen - da man ikke kan det ud fra så lidt info synes jeg, men vil sende en tanke og et kram, for det må være en vær forældres værste mareridt at miste retten til sine børn (uanset om det er med god grund eller ej) !

Anmeld

14. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg tror du skal tage en snak med retshjælp (de er gratis) og høre hvad du kan gøre og hvordan

Anmeld

14. marts 2011

qp

Ps! - Så lige et svar på dine oprindelige spørgsmål:

Din samlevers dom vil altid påvirke fremtidige samværs sager.

Hvis du er erklæret som uegnet forælder er der meget store chancer for, at de vil fjerne dit barn hvis du bliver gravid med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af børn.

Og nej du kan ikke slette de oplysninger der ligger hos statsforvaltningen.

Anmeld

14. marts 2011

DK

Du skal bede om et møde med statsforvaltningen og så kan de svare på dine spørgsmål. Man kan ikke få informationer slettet, men du kan naturligvis, hvis du kan bevise de er usande, få dem ændret til nye informationer!

Knus Ditte

Anmeld

15. marts 2011

Wish upon a star

Hvordan kan man fravælge sine børn frem for en mand??

Og hvordan kan man OVERHOVEDET OVERVEJE at blive gravid med en som er dømt for seksuelle krænkelser mod børn??????

Jeg fatter det simpelthen ikke...

Jeg håber du finder og acceptere en løsning der er bedst for dine børn.

Anmeld

15. marts 2011

Dictes mor

Din samleverske (kvinde?) vil jo have den dom hængende over sig resten af livet, sådan er det, når man laver sådan noget møg. 

Jeg er ikke sikker på, at det bliver ændret sådan lige, for det lyder til at være en trist situation, og jeg bliver meget ked af at læse om det.

Anmeld

15. marts 2011

Lillefe

qp skriver:

Ps! - Så lige et svar på dine oprindelige spørgsmål:

Din samlevers dom vil altid påvirke fremtidige samværs sager.

Hvis du er erklæret som uegnet forælder er der meget store chancer for, at de vil fjerne dit barn hvis du bliver gravid med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af børn.

Og nej du kan ikke slette de oplysninger der ligger hos statsforvaltningen.

kunne ikke have sagt det bedre.. det er jo ikke fordi han har stjålet en pose slik vel!? ej man altså.. jeg har slet ikke flere komentar til TS.. er rystet! MEGET

Anmeld

15. marts 2011

Magsen

qp skriver:

Hold da kæft... Jeg får sgu helt ondt i maven! Min første tanke er - hvis dine børn betyder alt for dig, hvorfor vælger du så ikke dem fremfor din samlever?

Jeg ved godt dette ikke er det svar du beder om og at du heller ikke beder om nogle spørgsmål - men shit altså... Selv om din samlever muligvis ikke har begået forbrydelsen, så er han jo dømt for det - hvilket jo er hvad statsforvaltningen bør forholde sig til. Endvidere ville jeg heller ikke mene, at en person der vælger en samlever som tidligere er dømt for misbrug af børn er egnet som forælder.

tænker precis det samme !!! 

er totalt rystet af ts! forstår ikke helt hvordan det på nogen måde kan forsvares at man har misbrugt en 12 årig 

og at man overhovedet OVERVEJER at få barn med sådan en.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.