Så er jeg i 40. uge... Vildt! "Fuck-oplevelsen" fra lørdag nat har stille og roligt fortaget sig hos mig, men Jørn havde en mindre krise igår - faktisk det meste af dagen. Han bliver ved med at omtale "den kommende tid" som skræmmende, og til sidst måtte jeg bede ham om, helt konkret at fortælle hvad der skræmte ham.
Det er heldigvis "kun" selve hans rolle under fødslen. Altså han er ikke bange for der sker mig eller baby noget, han er ikke bange for ikke at slå til som far, han er ikke bange for at se blod, nåle og lignende, men han er bange for, at han ikke kan hjælpe mig når jeg har ondt. At han intet kan gøre for at lindre min smerte, eller som han selv siger "allerhelst overtage den, og gøre det for dig" 
Men det kan han jo af gode grunde ikke, den søde mand, og vi fik talt grundigt om at JDM'er også er der for ham, til at guide ham i hans rolle, og at han skal stole på sin (altid helt fabelagtige) intuition, og så skal vi sagtens klare det sammen! 
Jeg er lige kommet hjem fra JM besøg nu her. Hun skønner baby til 3200g., så ikke nogen kæmpebasse, men en helt fin str. Hjertelyden er perfekt, ligeså mit blodtryk. Ingen (vedvarende) ødemer og urinen helt blank. Jeg spurgte ind til mængden af liv/aktivitet, for den er faldet drastisk den sidste uge. Hun brugte lidt ekstra tid på at mærke på maven, og fortalte at han faktisk står enormt langt nede i bækkenet, og også helt fast, så derfor er pladsen bare ikke så stor til ham længere. 
Jeg havde tænkt at bede om en GU, bare for at høre om der sker noget som helst, eller butikken er totalt geslossen! Men i løbet af igår ombestemte jeg mig, for hvis hun nu sagde noget, der kunne lyde som om jeg føder i denne uge, og der så går 2 uger mere, så ville det nok være ret træls! 
Ellers har jeg det stadig helt fint, mange menssmerter, og en del plukveer men ellers ikke noget at bemærke. Jeg har været ved kiropraktor i dag, og er for første gang i 4 mdr. gået uden en ny tid
Hun gav mig et par visitkort med, på en akupunktør, en massør og en fysioterapeut, som hun ved har forstand på gravide og spædbørn. - jeg vil nemlig helst sættes i gang på "den" måde, frem for medicinsk, hvis det skulle komme på tale!
Nu er det vist tid til en middagslur, trods det, jeg stadig sover helt perfekt om natten - mellem 8 og 10 timer i streg!
(forventer at få et mindre chok, når min døgnrytme skal tilpasses en baby....)