39+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

AnneBJ

Så er jeg i 40. uge... Vildt! "Fuck-oplevelsen" fra lørdag nat har stille og roligt fortaget sig hos mig, men Jørn havde en mindre krise igår - faktisk det meste af dagen. Han bliver ved med at omtale "den kommende tid" som skræmmende, og til sidst måtte jeg bede ham om, helt konkret at fortælle hvad der skræmte ham.

Det er heldigvis "kun" selve hans rolle under fødslen. Altså han er ikke bange for der sker mig eller baby noget, han er ikke bange for ikke at slå til som far, han er ikke bange for at se blod, nåle og lignende, men han er bange for, at han ikke kan hjælpe mig når jeg har ondt. At han intet kan gøre for at lindre min smerte, eller som han selv siger "allerhelst overtage den, og gøre det for dig" 

Men det kan han jo af gode grunde ikke, den søde mand, og vi fik talt grundigt om at JDM'er også er der for ham, til at guide ham i hans rolle, og at han skal stole på sin (altid helt fabelagtige) intuition, og så skal vi sagtens klare det sammen!

Jeg er lige kommet hjem fra JM besøg nu her. Hun skønner baby til 3200g., så ikke nogen kæmpebasse, men en helt fin str. Hjertelyden er perfekt, ligeså mit blodtryk. Ingen (vedvarende) ødemer og urinen helt blank. Jeg spurgte ind til mængden af liv/aktivitet, for den er faldet drastisk den sidste uge. Hun brugte lidt ekstra tid på at mærke på maven, og fortalte at han faktisk står enormt langt nede i bækkenet, og også helt fast, så derfor er pladsen bare ikke så stor til ham længere.

Jeg havde tænkt at bede om en GU, bare for at høre om der sker noget som helst, eller butikken er totalt geslossen! Men i løbet af igår ombestemte jeg mig, for hvis hun nu sagde noget, der kunne lyde som om jeg føder i denne uge, og der så går 2 uger mere, så ville det nok være ret træls!

Ellers har jeg det stadig helt fint, mange menssmerter, og en del plukveer men ellers ikke noget at bemærke. Jeg har været ved kiropraktor i dag, og er for første gang i 4 mdr. gået uden en ny tid Hun gav mig et par visitkort med, på en akupunktør, en massør og en fysioterapeut, som hun ved har forstand på gravide og spædbørn. - jeg vil nemlig helst sættes i gang på "den" måde, frem for medicinsk, hvis det skulle komme på tale! 

Nu er det vist tid til en middagslur, trods det, jeg stadig sover helt perfekt om natten - mellem 8 og 10 timer i streg! (forventer at få et mindre chok, når min døgnrytme skal tilpasses en baby....)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Maria-s

Lyder til ham Jørn da bare er fantastisk Dejligt at han er cool og egentlig bare gerne vil tage alle dine smerter for dig og at det er det der bekymre ham mest

Min jdm ville slet ikke lave en GU på mig selv om jeg spurgte (og der var jeg jo 40+6) for hun sagde hun alligevel ikke kunne se noget?? Faktisk har jeg slet ikke under hele min graviditet fået lavet en GU. Lidt underligt synes jeg måske?...

Det er da fantastisk mht. kiropraktor! dejligt at du ikke har så ondt mere!

Mmm middagslure er bare fantastiske

Anmeld

14. marts 2011

piadas

Jeg elsker at læse dine updates, Anne! Det er bare ikke så tit, jeg har armene fri til at skrive kommentarer! Hmmm, sjovt som tiden bare flyver efter ungen er kommet ud på den anden side af maveskindet!

Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå med statistikken på fødselslisten, efter du selv har født! Men vi må jo leve med, at der nok kommer til at gå lidt tid imellem, den bliver opdateret! 1. kvartal er jo alligevel snart slut, så der bliver jo selvfølgelig ikke så mange flere babyer alligevel, så mon ikke det går!

Vildt altså - vi syntes allesammen, at der var SÅ længe til vi skulle føde, og nu er vi snart på den anden side allesammen! Jeg frygter allerede den dag, jeg skal tilbage på arbejde!

Det er dejligt, at du endnu ikke er vildt utålmodig, og at Jørn er så sød og rar ved dig - det er nogle søde mænner, I har jer, dig og Maria!

VESTØV og masser af heppekor til dig!

Anmeld

14. marts 2011

Marco2

Stort knus til dig Anne.

Vil gerne skrive nogle bevingede ord, men efter det mundævl jeg lige har fået fyret af til Maris må jeg hellere udskyde det forehavende og pænt sige g'nat.

Håber snart der sker noget hjemme hos Jer også.

AG - gammel og træt 

Anmeld

14. marts 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Jeg elsker at læse dine updates, Anne! Det er bare ikke så tit, jeg har armene fri til at skrive kommentarer! Hmmm, sjovt som tiden bare flyver efter ungen er kommet ud på den anden side af maveskindet!

Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå med statistikken på fødselslisten, efter du selv har født! Men vi må jo leve med, at der nok kommer til at gå lidt tid imellem, den bliver opdateret! 1. kvartal er jo alligevel snart slut, så der bliver jo selvfølgelig ikke så mange flere babyer alligevel, så mon ikke det går!

Vildt altså - vi syntes allesammen, at der var SÅ længe til vi skulle føde, og nu er vi snart på den anden side allesammen! Jeg frygter allerede den dag, jeg skal tilbage på arbejde!

Det er dejligt, at du endnu ikke er vildt utålmodig, og at Jørn er så sød og rar ved dig - det er nogle søde mænner, I har jer, dig og Maria!

VESTØV og masser af heppekor til dig!

Tak Pia, 

Jeg tænker hver gang, om jeg bare skulle lade være, eller måske forsøge at fatte mig i korthed, men ingen af delene lykkes!

I forhold til fødselslisten, så er der jo sindsygt mange fra terminslisten som ikke er på, selvom jeg skisme håber de har født, så jeg vil da stile efter at få opdateret sådan rimeligt løbende selvom jeg selv står derpå!

Ja puha... hvor blev de 9 måneder af? Nyd du nu lige barlsen inden du skal på job igen! 

Anmeld

14. marts 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Stort knus til dig Anne.

Vil gerne skrive nogle bevingede ord, men efter det mundævl jeg lige har fået fyret af til Maris må jeg hellere udskyde det forehavende og pænt sige g'nat.

Håber snart der sker noget hjemme hos Jer også.

AG - gammel og træt 

Haha, hvor er du sød AG! 

Det er ingen skam at være gammel og træt når man har små børn!! 

Anmeld

14. marts 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Lyder til ham Jørn da bare er fantastisk Dejligt at han er cool og egentlig bare gerne vil tage alle dine smerter for dig og at det er det der bekymre ham mest

Min jdm ville slet ikke lave en GU på mig selv om jeg spurgte (og der var jeg jo 40+6) for hun sagde hun alligevel ikke kunne se noget?? Faktisk har jeg slet ikke under hele min graviditet fået lavet en GU. Lidt underligt synes jeg måske?...

Det er da fantastisk mht. kiropraktor! dejligt at du ikke har så ondt mere!

Mmm middagslure er bare fantastiske

Jamen så var det da godt jeg ikke ulejligede mig selv med, at finde ud af, hvordan man be'r om sådan en... "vil du ikke nok være sød at lave en GU på mig" ... please? Det havde jeg faktisk brugt meget tankekapacitet på at overveje

Jeg fik en da jeg fik graviditeten bekræftet ved lægen, men har så heller ikke fået siden... 

Anmeld

16. marts 2011

DK

Uhhh tænk at det snart er nu! Hvor er det bare vildt! Jeg har hele tiden tænkt at der jo var lææææænge til i skulle føde, men halløj: her er vi!!

Jeg glæder mig sådan til at din basse kommer ud! Hvor bliver det bare dejligt! og jeg er sikker på at Jørn nok skal "mande" sig op og klare det som en supermand når fødslen kommer! Men klart han er nervøs! Det er jo også en kæmpe kæmpe ting han skal opleve!!

Anmeld

16. marts 2011

CA

Jeg har det helt skidt med ikke altid at få svaret dig! Men hvor er det svært at få tid til(eller amene fri til). Du har skrevet og støttet os mens vi var højgravide og jg håber altså du føler du får lidt af det igen Du er i hvert fald i mine tanker og jeg logger jævnligt på for at se hvordan det går med dig.

Dejligt at du stadig har det godt og at Jørn bare er helt fantstisk!

Det er med at nyde de 8 timer i streg inden bebs kommer ud, så forstår godt du sover alt hvad du kan

Nå, nu vågner Johs mos!

Ha det rigtig godt og god fødsel, hvis den skulle være lige rundt om hjørnet! De lover jo forår hele den her uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.