Hej alle kloge mødre
Vores datter på 4,5 mdr har altid haft et godt sovehjerte, men på det seneste er det gået ned af bakke
Førhen kom hun i seng ved kl 22 sammen med os og så sov hun gerne til kl 4 hvor hun fik en flaske og så sov hun til kl 6 ca. Nu kommer hun i seng kl 18.30-19 efter en portion grød og det hun vil ha af flaske med MME så jeg er sikker på at hun er mæt. Hun elsker sin seng, så det er ALDRIG svært at putte hende - det er skønt, og hun falder i søvn med det samme. MEN hun er begyndt at vågne flere gange om natten end hun gjorde før
. Hun vågner som regel ved kl 22/23 og igen kl 1/2 og kl 4/5 og så står vi op kl 7 ca. En gang imellem nøjes hun med 2 flasker. Hun bruger sut, og vi tilbyder hende ALTID sutten nogle gange først så vi er helt sikre på at det ikke bare er trøst der skal til.
Jeg havde - ligesom de fleste andre! - håbet på at grøden ville ændre hendes sovemønster til at blive endnu bedre end før (sove helt igennem), men synes faktisk det er blevet værre
Så derfor:
Hvor meget grød skal de spise før man kan kalde det for et måltid og for at man kan regne med at det har en effekt på søvnen?
Kan hun være tørstig om natten og ikke sulten? - skal hun ha vand og ikke mme? - eller er hun endnu for lille til det?
Jeg er ummiddelbart ikke så meget for vælling for hun er en fin stor pige - 64 cm og 7,4 kg. - så er bange for at hun bliver for tyk hvis hun får vælling...er det rigtigt?
Eller forventer jeg bare for meget af vores datters søvn endnu?
Håber der er nogen der kan give et godt råd
Anmeld