HJÆLP - Vil gerne høre DIN mening.. Baby, skal - skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

lilledittemor

Jeg er ny herinde, og oprettede kun min profil fordi jeg er vi (jeg) er så meget i tvivl, og vil gerne høre forskellige meninger, uden at familien skal vide om projekt BABY...

Det er lidt indviklet, men lyder sådan her...

Min kæreste er næsten 22år, og har fast job. Jeg er 21år, har kun 15 timer/uge i et vikariat, men søger fast job , og har gjort det i en måneds tid. Vi bor i en to-værelses på 50KVM.

Vi vil begge to rigtig rigtig gerne have at jeg skal blive gravid MEGET SNART, da vi så brændende ønsker os et barn og har gjort det i rigtig lang tid.

Problemet er jo bare, at ingen af os har uddannelse (det er sådan set det "mindste"), men jeg har jo ikke noget fast job, og det er jo ikke sikkert at jeg kan få et når jeg er gravid

Jeg er bare SÅ BANGE for at vi ikke kommer til at kunne klare det økonomisk fordi at jeg ikke har et fast job, og hvad nu hvis man ikke kan få dagpenge fra a-kassen? eller kommunen siger at jeg ikke må få kontanthjælp? - hvilket jeg jo helst ikke vil på. Eller hvis nu at man kommer til at gå ledig inden man skal på barsel?

Vi snakker om bare at springe ud i det og at tage det som det kommer.. Men det ville også føles som en fiasko hvis man næsten ikke kan forsørge sig selv et stykke tid... og jeg har bare heller ikke lyst til at bringe et barn til verden når man ikke har styr på tingene fra starten men alligevel vil jeg og vi så gerne have et barn.  Det er vores største ønske!

Det er lidt indviklet.. men håber at i forstår, og vil sige jeres mening om hvad i synes..

TAK 

(har også oprettet dette emne i NY PÅ BABY.DK, vidste ikke vor den skulle være)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

afrobabies

Ditte_Marie skriver:

Jeg er ny herinde, og oprettede kun min profil fordi jeg er vi (jeg) er så meget i tvivl, og vil gerne høre forskellige meninger, uden at familien skal vide om projekt BABY...

Det er lidt indviklet, men lyder sådan her...

Min kæreste er næsten 22år, og har fast job. Jeg er 21år, har kun 15 timer/uge i et vikariat, men søger fast job , og har gjort det i en måneds tid. Vi bor i en to-værelses på 50KVM.

Vi vil begge to rigtig rigtig gerne have at jeg skal blive gravid MEGET SNART, da vi så brændende ønsker os et barn og har gjort det i rigtig lang tid.

Problemet er jo bare, at ingen af os har uddannelse (det er sådan set det "mindste"), men jeg har jo ikke noget fast job, og det er jo ikke sikkert at jeg kan få et når jeg er gravid

Jeg er bare SÅ BANGE for at vi ikke kommer til at kunne klare det økonomisk fordi at jeg ikke har et fast job, og hvad nu hvis man ikke kan få dagpenge fra a-kassen? eller kommunen siger at jeg ikke må få kontanthjælp? - hvilket jeg jo helst ikke vil på. Eller hvis nu at man kommer til at gå ledig inden man skal på barsel?

Vi snakker om bare at springe ud i det og at tage det som det kommer.. Men det ville også føles som en fiasko hvis man næsten ikke kan forsørge sig selv et stykke tid... og jeg har bare heller ikke lyst til at bringe et barn til verden når man ikke har styr på tingene fra starten men alligevel vil jeg og vi så gerne have et barn.  Det er vores største ønske!

Det er lidt indviklet.. men håber at i forstår, og vil sige jeres mening om hvad i synes..

TAK 

(har også oprettet dette emne i NY PÅ BABY.DK, vidste ikke vor den skulle være)

Det med at i ikke har en uddannelse, det er det mindste problem, det kan man jo bare tage efterfølgende Medmindre man er gift, så mener jeg godt at man kan få kontanthjælp. Men synes da at du skal finde et job der giver flere penge, eller starte på en uddannelse Og så skal i da bare springe ud i det

Anmeld

14. marts 2011

Dittemor26

Ja, der er mange praktiske ting at tage stilling til når man overvejer at sætte børn i verden :-) Synes det er rigtig godt i tænker over disse ting inden i kaster jer ud i noget. Jeg synes det vigtigste er at have hjertet med. Overvej om I er 100% klar til at ændre jeres tilværelse og hverdag så radikalt som man gør når man bliver forældre, det er jo et kæmpe ansvar og et (midlertidigt) farvel til en stor del af den frihed man havde inden man fik børn. Vil også mene at det spiller ind hvor længe i har kendt hinanden, og hvor "sikre" i er på hinanden. Hvis I begge har hjertet med og er 100% bevidste om jeres valg, ja så skal alt det praktiske nok løse sig hen af vejen. Det er jo bare et spørgsmål om at indrette sig efter de omstændigheder der er (økonomi, plads mm)

Held og lykke med beslutningen

Kh Ditte

Anmeld

14. marts 2011

lilledittemor

Dittemor26 skriver:

Ja, der er mange praktiske ting at tage stilling til når man overvejer at sætte børn i verden :-) Synes det er rigtig godt i tænker over disse ting inden i kaster jer ud i noget. Jeg synes det vigtigste er at have hjertet med. Overvej om I er 100% klar til at ændre jeres tilværelse og hverdag så radikalt som man gør når man bliver forældre, det er jo et kæmpe ansvar og et (midlertidigt) farvel til en stor del af den frihed man havde inden man fik børn. Vil også mene at det spiller ind hvor længe i har kendt hinanden, og hvor "sikre" i er på hinanden. Hvis I begge har hjertet med og er 100% bevidste om jeres valg, ja så skal alt det praktiske nok løse sig hen af vejen. Det er jo bare et spørgsmål om at indrette sig efter de omstændigheder der er (økonomi, plads mm)

Held og lykke med beslutningen

Kh Ditte

Jeg synes næsten at der er ALT for mange ting at tage stilling til, og holde styr på inden man overhovedet tager en beslutning

Men det forbereder vel lidt på hvorsan hele børne"forløbet" er.

Vi har været sammen i over to år, og har faktisk lige fra starten snakket om børn, men jeg ville gerne vente (jeg er selv skilsmissebarn). Vi ved at man må sige "farvel" til en masse ting, men det er vi mere end villige til, da vi jo ved hvad og hvor meget vi får i stedet for (:

Tusind tak

Anmeld

14. marts 2011

Masig

Selvfølgelig skal det økonomiske kunne fungere.. Men man behøver jo ikke være stenrig for at få børn... og tror nu ogs at kommunen går ind og hjælper med kontanthjælp hvis du pludselig skulle stå i en situation hvor du ikke har en indtægt der er stor nok...

Og hvis din kæøreste har fast fuldtidsjob så tror jeg nu nok det kan lykkes :-)

Og mht uddannelse. Jeg fik min inden vi gik igang med projekt baby, men jeg tror det handler om hvor villig man er til de forskellige ting... Selvom du får barn først kan du jo sagtens få en uddannelse bagefter... Så hvis I er klar og virkelig gerne vil have børn nu så er det da bare at gå igang synes jeg... :-)

Anmeld

14. marts 2011

Caroline86

ja der er mange spørgsmål at tumle med når man skal tage beslutning om projekt baby

Jeg vil blot fortælle dig vores historie.

Jeg er 24 og min kæreste 22. Vi har Laura som fyldte 1år d.18/2

Både Daniel og jeg er under uddannelse, vi bor i i et dejligt rækkehus og har alt hvad vi skal bruge Selvfølgelig har vi ikke ligeså mange penge som et par med 2 fuldtidsstillinger ville have, men vi har til gengæld mere tid med Laura

Vores daglige økonomi er stram men god. Vi føler ikke at vi giver afkald på ret mange ting, men selvfølgelig er der noget vi går glip af. Vi kommer ikke ret tit ud at spise, men til gengæld er det en så meget bedre oplevelse når vi så endelig gør hæhæ!

Det har for os været fuldstændig ideelt at få Laura mens vi læser. Vi kan bedre mulighed for at blive hjemme hvis hun er syg (hvilket hun er!!!) og vi er tidligere hjemme om eftermiddagen til hentning, har studiedage så Laura kan få en halv eller hel fridag fra inst. osv osv Vi taler også om at barn nr. 2 skal komme mens jeg er på min næste uddannelse

Ups.. det blev vist lidt langt Spørg endelig

Knus Caroline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.