Anonym skriver:
Hvis man til tryghedsscanning i uge 6+ får at vide, at der er et enkelt foster, er det så muligt at det bliver opdaget der faktisk er 2 til NF? Jeg spørger fordi jeg alle steder i de der uge til uge guides har læst sådan noget med "I denne uge kan man på en scanning se, om der er 1 eller flere fostre", og det er ret langt oppe i ugerne man i følge guiderne skulle kunne se det. Som i at man ikke ville kunne se det i starten af 7. uge. Tror i det er muligt? Ikke fordi jeg tror det, er bare nysgerrig og synes, at maven vokser lovlig hurtigt for en førstegangsgravid
Altså, hvis der kun var en moderkage ved tryghedsscanningen, så er det kun en mulighed, at det er enæggende tvillinger, med samme moderkage (så det er IKKE den arvlige gren), og de burde altså også have set, at der var to fosterhinder, det har de nok ikke, når de sagde, at der var en derinde.
Så en tvillinge graviditet, hvor de to små både deler moderkage og fosterhinde er muligt, men det er KUN 1% af alle enæggende tvillinge gravide, der er netop dette, så cirka 0,33% af alle tvillinge graviditeter er dette. Sandsynligheden er der, men meget lille.
Blev vist lidt indvirkelt, håber du forstår 
Anmeld