søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

jlp90

hej.

Lærke er lige blevet 9 mdr og vi har stadig ikke sovet en hel nat andet end et par gange. mine tanker går på om hun får nok mad om dagen. Hvad får jeres børn i løbet af en dag?

mvh. julie og lærke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

NinaNymannMadsen

min datter på lidt over halvandet er først lige begyndt at sove ignnem om natten.

det er forskelligt fra barn til barn hvornår de sover en hel nat igennem.

her hjemme får hun morgenmad, frokost og aftensmad og selvf nogen mellemmåltider hvis det er nødvendig. så som frugt, kiks og sådan nogen ting. og en masse at drikke

Anmeld

13. marts 2011

Tulle28

Min datter på godt 1 år har heller ikke sovet igennem endnu. Hun sover hverken bedre eller dårligere uanset hvor meget mad og drikke hun har fået i løbet af dagen - tror bare nogle børn sover bedre end andre...

Anmeld

13. marts 2011

mor til lille emma

Hej. Emma er 7½ mdr. og hun sover heller ikke igennem.. Hun har dog væske i det ene øre (skal til tjek om 14 dage igen)

Her er hvad hun får på en dag:

Morgenmad: havregrød + vand

Formiddag: Bolle + vand

Middag: fuldkornsgrød + vand

Mellemmåltider kan være: krydderbolle, frugt eller lidt mos

Eftermiddag: grød (risgrød eller grøntsagsgrød) + vand

Aften: vores mad most ellergrød + vand

Flaske inden hun sover og vågner hun i løbet af natten som hun plejer, får hun en flaske der også. Hun spiser dog ikke det hele

Men har I tjekket ørene?

Anmeld

13. marts 2011

jlp90

Jeg tror desværre ikke det har noget med ørene og gøre. Det er nok nærmere at hun vil have bryst om natten. Vi har prøvet med vand men så bliver hun helt hysterisk og jeg kan ikke rigtig overskue at hun skal være så ked af det, når det er så nemt at give hende bryst.

I løbet af dagen får hun;

Havregrød

Rugbrød

Aftensmad - vores eller grød

Der i mellem får hun frugt eller brød, hvis hun er sulten. Hertil får hun sødmælk.

Anmeld

13. marts 2011

Betteisen

Hejsa!

Min datter bliver 9 mdr. her den 18. og hun sover heller ikke igennem, men er vågen 2-3 gange i løbet af natten hvor sutten ikke er nok. Vi prøvede 2 dage med at give vand i flasken... og ja hun skreg og var ked af det, men det hjalp så hun kun var vågen een gang. Hun har dog lige været syg, sånu er vi tilbage i samme rille... herligt.

Mht mad ser vores dag nogenlunde sådan ud:

Tidlig morgen kl. 4-5: Flaske med mme

Morgenmad 6-7: havregrød med kanel og banan + alm mælk

Formiddagsmad: Fuldkornsgrød + alm mælk

Middag: Rugbrødshapsere med blandet pålæg + vand

Eftermiddag: Franskbrød/bolle eller noget grød

Aften: Som oftest kartoffelmos med grønt eller/plus det vi spiser

Inden sengetid: Flaske med mme

Ved midnatstid: Vælling

Til mellemmåltider frisk frugt i alle afskygninger.

Vi skal have hendes ører tjekket i morgen for at udelukke, at det er grunden til hun ikke vil sove

Anmeld

13. marts 2011

Kindfed

Min dreng på 8,5 måned sover næsten natten nu, fra kl. 18 til mellem 6-8 om morgenen. Nogle gange vågner han og vil have en flaske omkring kl. 5, men efterhånden er det først ved 6-tiden. Det skal så siges, i forhold til din situation, at han altid har været glad for at sove.

Jeg har aldrig prøvet at skrive hans kost ned, men det kunne egentlig være sjovt at prøve. Det svinger selvfølgelig lidt:

Kl. 5-6: flaske MME, ca. 160ml

Kl. 8: hirse/havre/ruggrød med kanel eller frugt m. mælk i kop

Kl. 11: mælkeprodukt med frugt og MME rørt i eller grøntsagsmos

Kl. 13: bonderugbrød blødt op i lidt vand med pålæg og mælk i kop

Kl. 15: noget af vores 'voksenmad' med grøntsager af en art med vand til

Kl. 17.30: købegrød med en flaske MME til (han er lidt kræsen om aftenen)

Udover det er der små ting som fiberskorper, agurk og lignende og frugt.

Det kunne godt være en typisk dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.