sidder lige og læser den, og ville gerne dele... den er lidt lang sorry
mandag d. 3 marts kl 12 ca.. får jeg de der mega irriterende plukveer.. men der er intet i dem...
kl 14 sys jeg godt nok de gør ret så meget ondt.. men der er mellem 4-9 min imellem.. så slet ikke reglmessige.. ringer til min mor, som selvfølgelig begyndte på aftenvagt efter ferie der.. om a hun skulle stå standby for det gjorde altså rigtig ondt nu.. taler med fødegangen, som beder mig tage et bad, spise noget mad og få noget søvn inden fødslen rigtig går for alvor i gang...
kl 14.20 ringer jeg til min mor og skriger på hun skal komme.. har 4 min i mellem mine veer nu.. og de er ret kraftige.. kl 14.50 er hun her ( de længste 30 min EVER! )siger når hun ser mig.. " bare rolig skat.. det bliver værre"
kl 15.15: Ankommer jeg til Hvidovres føde afd. har hverken blødt og mit vand er ikke gået.. Der er stadig 1 cm livmodervæg tilbage og jeg er 1½-2 cm åben, hovedet står fast i bækkenindgangen.. og der bliver kørt ctg.
kl 15.45 CTG.: veer med 2-3min interval, de har gjort en seng klar ( i linnede rummet ) så jeg kunne få morfin til a kunne sove på
kl 16.00 er jeg rigtig hysterisk så min mor hover fat i jordmoderen som selvfølgelig snakker svensk så jeg fatter ikke en skid hvad hun siger til mig da jeg havde så ondt... men hun fortæller hende at hun er ekstremt hurtig fødende, og hun kunne se at jeg reagerede som hun også plejede at gøre..
hun skriver.: patienten har stærke smerter nu.
livmodervægen udslettet, og jeg er 4-5 cm åben, og har en spændt hindeblære.
hun løber så ud for a fange den Aller sidste fødestue på Hvidovre til mig (stor føde dag d. 3, og der sad mange med veer i venteværelset...) og siger jeg ville få en epudoralblokade derinde...
kl 16.15 der gives lavement (som en lille sprøjte da jeg var så langt i forløbet.. )
kl 16.45 gode veer med 3 min interval, er 6-7 cm åben og ekstremt spændt hindeblære.. der gives N 2O+O 2 ( lattergas og ilt )
kl 17.00 har pressetrang, og er 8-9 cm åben.. stor spændt hindeblære.. bla bla bla...
kl 17.15 sprænges hindeblæren (af jordmoderen), og der løber en skylle mørkegrønt fostervand ud, de sætter nogle elektroder på hans hovede og sætter en ctg på maven af mig.. og hans blodtræk falder men stiger efter 5 min til normen.. der gives O2
kl 17.18 Camilla har veer med 2 min interval og der ligges en podentusblokade, og hovedet er drejet som det skulle.. der skønnes at han så er stor,... og mellemkødet er meget udspændt, så der bliver klippet.. for at gøre plads til han kan komme ud...
kl 17.35 fødes der en dreng bla bla bla... ( noget på lægesprog ) der tages en blodprøve fra hans hovedbund for at tjekke at tallene var som de skulle være angående ilten... og der også kommer en mindre skylle grønt fostervand... vægt 3874g længde 54cm hoved omfang: 36cm ( tror jeg det er det i hvert fald )
kl 17.43 fødes moderkagen spontant ( vidste jeg ikke.. det var hende der sagde jeg skulle presse ) den skønnes til at veje 1000g.. der vælter nogle større mængder blod ud og livmoder trækker sig ikke sammen.. der tilkaldes hjælp.
Camilla får lagt 2 gange drop.. med henholdsvis noget til a få livmoderen til a trække sig sammen, og noget antibiotika... samt får jeg 3 skud i låret med noget der skulle få livmoderen til a trække sig sammen.. der står nu 7 læger omkring mig.. og min søn havde jeg kun haft i armene i 5 min før han blev taget fra mig... lægerne hoppede rung og maste min mave for a få blodet ud og for at få livmoderen til at trække sig sammen... blodtab er målt til at være 1000ml
( skriver også der tilkaldes overlæge pga. større bristning, og der skal opereres )
kl 18.15 ømm.. står en masse forkortelser.. men de har gjort noget ved mig, står i hvert fald a jeg får 0,2mg el eller andet og en masse andet.. hehe...
stadig større blødning....
kl 19.15 står der noget med min blødning, og at der ligges 2 et eller andet piller op i min popo og en i virginia.. he he... blodtryk er på 105/160
der afventes stadig plads på operationsbordet...
20.15 stadig blødning, blodtryk er på 110/120??
Camilla er træt, og lidt bleg.. der opsættes 1000ml et eller andet..
kl 20. 35 bliver kørt til operationsstuen
kl 21.00 er på operationsstuen med blødning som nu måles til 1600ml og bliver nu syet og pint med han trykker på maven AVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
kl 04.50 tilkaldes pga. stærke smerter og har lavt blodtryk, som har været på 84/53 og en puls på 124, og 75/44 med puls på 124..
er meget bleg og smerterne er ved endetarmen
Tom weber tilkaldes, og der besluttes at camilla bliver kørt på opvågningen for a få målt blodtryk og puls samt for at få den rigtige slags smertestillende under overvågning...
Opvågningen
4 marts. kl 05.40
kommer til opvågningen pga. lavt BT og smerter
Objektivt.:
Vågen, bleg, varm perifert og tør
BT 100/45
puls 120
og min livmoder er trukket sig sammen og er nu 3 funger under mavlen..
blodprocent på 4,0
blodtab er nu på 2200ml
konklusion
Anæmisk og hypovolæmi. accepterer behandling med blod, informeret om lillerisiko for smitte..
gives 3 potioner, til indløb over 2 timer. ikke umilbart mistanke om pågående blødning.
lige lidt dejlige billeder af min nye baby Noah

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld