Ville gerne dele min FB fra da jeg fik Noah (med billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

Kamulla

sidder lige og læser den, og ville gerne dele... den er lidt lang sorry

mandag d. 3 marts kl 12 ca.. får jeg de der mega irriterende plukveer.. men der er intet i dem...

kl 14
sys jeg godt nok de gør ret så meget ondt.. men der er mellem 4-9 min imellem.. så slet ikke reglmessige.. ringer til min mor, som selvfølgelig begyndte på aftenvagt efter ferie der.. om a hun skulle stå standby for det gjorde altså rigtig ondt nu.. taler med fødegangen, som beder mig tage et bad, spise noget mad og få noget søvn inden fødslen rigtig går for alvor i gang...

kl 14.20
ringer jeg til min mor og skriger på hun skal komme.. har 4 min i mellem mine veer nu.. og de er ret kraftige.. kl 14.50 er hun her ( de længste 30 min EVER! )siger når hun ser mig.. " bare rolig skat.. det bliver værre"

kl 15.15:
Ankommer jeg til Hvidovres føde afd. har hverken blødt og mit vand er ikke gået.. Der er stadig 1 cm livmodervæg tilbage og jeg er 1½-2 cm åben, hovedet står fast i bækkenindgangen.. og der bliver kørt ctg.

kl 15.45
CTG.: veer med 2-3min interval, de har gjort en seng klar ( i linnede rummet ) så jeg kunne få morfin til a kunne sove på

kl 16.00
er jeg rigtig hysterisk så min mor hover fat i jordmoderen som selvfølgelig snakker svensk så jeg fatter ikke en skid hvad hun siger til mig da jeg havde så ondt... men hun fortæller hende at hun er ekstremt hurtig fødende, og hun kunne se at jeg reagerede som hun også plejede at gøre..

hun skriver.:
patienten har stærke smerter nu.
livmodervægen udslettet, og jeg er 4-5 cm åben, og har en spændt hindeblære.

hun løber så ud for a fange den Aller sidste fødestue på Hvidovre til mig (stor føde dag d. 3, og der sad mange med veer i venteværelset...) og siger jeg ville få en epudoralblokade derinde...

kl 16.15
der gives lavement (som en lille sprøjte da jeg var så langt i forløbet.. )

kl 16.45
gode veer med 3 min interval, er 6-7 cm åben og ekstremt spændt hindeblære.. der gives N 2O+O 2 ( lattergas og ilt )

kl 17.00 har
pressetrang, og er 8-9 cm åben.. stor spændt hindeblære.. bla bla bla...

kl 17.15
sprænges hindeblæren (af jordmoderen), og der løber en skylle mørkegrønt fostervand ud, de sætter nogle elektroder på hans hovede og sætter en ctg på maven af mig.. og hans blodtræk falder men stiger efter 5 min til normen.. der gives O2

kl 17.18
Camilla har veer med 2 min interval og der ligges en podentusblokade, og hovedet er drejet som det skulle.. der skønnes at han så er stor,... og mellemkødet er meget udspændt, så der bliver klippet.. for at gøre plads til han kan komme ud...

kl 17.35
fødes der en dreng bla bla bla... ( noget på lægesprog ) der tages en blodprøve fra hans hovedbund for at tjekke at tallene var som de skulle være angående ilten... og der også kommer en mindre skylle grønt fostervand... vægt 3874g længde 54cm hoved omfang: 36cm ( tror jeg det er det i hvert fald )

kl 17.43
fødes moderkagen spontant ( vidste jeg ikke.. det var hende der sagde jeg skulle presse ) den skønnes til at veje 1000g.. der vælter nogle større mængder blod ud og livmoder trækker sig ikke sammen.. der tilkaldes hjælp.

Camilla får lagt 2 gange drop.. med henholdsvis noget til a få livmoderen til a trække sig sammen, og noget antibiotika... samt får jeg 3 skud i låret med noget der skulle få livmoderen til a trække sig sammen.. der står nu 7 læger omkring mig.. og min søn havde jeg kun haft i armene i 5 min før han blev taget fra mig... lægerne hoppede rung og maste min mave for a få blodet ud og for at få livmoderen til at trække sig sammen... blodtab er målt til at være 1000ml

( skriver også der tilkaldes overlæge pga. større bristning, og der skal opereres )

kl 18.15
ømm.. står en masse forkortelser.. men de har gjort noget ved mig, står i hvert fald a jeg får 0,2mg el eller andet og en masse andet.. hehe...

stadig større blødning....

kl 19.15
står der noget med min blødning, og at der ligges 2 et eller andet piller op i min popo og en i virginia.. he he... blodtryk er på 105/160

der afventes stadig plads på operationsbordet...

20.15
stadig blødning, blodtryk er på 110/120??

Camilla er træt, og lidt bleg.. der opsættes 1000ml et eller andet..

kl 20. 35
bliver kørt til operationsstuen

kl 21.00
er på operationsstuen med blødning som nu måles til 1600ml og bliver nu syet og pint med han trykker på maven AVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

kl 04.50
tilkaldes pga. stærke smerter og har lavt blodtryk, som har været på 84/53 og en puls på 124, og 75/44 med puls på 124..

er meget bleg og smerterne er ved endetarmen

Tom weber tilkaldes, og der besluttes at camilla bliver kørt på opvågningen for a få målt blodtryk og puls samt for at få den rigtige slags smertestillende under overvågning...

Opvågningen

4 marts. kl 05.40

kommer til opvågningen pga. lavt BT og smerter

Objektivt.:

Vågen, bleg, varm perifert og tør
BT 100/45
puls 120
og min livmoder er trukket sig sammen og er nu 3 funger under mavlen..
blodprocent på 4,0
blodtab er nu på 2200ml

konklusion

Anæmisk og hypovolæmi. accepterer behandling med blod, informeret om lillerisiko for smitte..

gives 3 potioner, til indløb over 2 timer. ikke umilbart mistanke om pågående blødning.

lige lidt dejlige billeder af min nye baby Noah

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Manakauapo

Puha. Sikke en oplevelse du var ude for!

Men hvor ser Noah bare dejlig ud. Rigtig sød lille dreng  

Anmeld

13. marts 2011

2babygirls

Hold da op en forløb. Godt de havde styr på situationen  så du ikke kom mere galt afsted..

Lækre billede af Noah, og floooot størrelse

Anmeld

13. marts 2011

Fru Nielsen

Tillykke med ham, hvor er han lækker....

Anmeld

13. marts 2011

Kamulla

hehe tak.. ja det er jo 3år siden men har ikke delt så meget fra hans unge år herinde og ja det var en værre omgang.. men jeg er overlevet... hehe

Anmeld

13. marts 2011

Madam Blå

Det lyder godt nok voldsomt - men godt du var i gode hænder!

Og hvor er han da bare dejlig

Anmeld

13. marts 2011

<3

Ja god beretning og godt du ikke kom mere til. Jeg fik Ks og mistede kun 300ml blod...

Jeg synes det er skægt når de små ligner "sig selv" fra lige de kommer ud og det må man sige at Noah gør

Tillykke med ham!

Anmeld

13. marts 2011

Maria-s

Sikke en fin dreng der blev resultatet MEn SIKKE en omgang du var igennem, håber du har fået det snakket godt igennem, så du ikke ender med at brænde inde med noget af oplevelsen. Det må være lidt vildt det med at bløde SÅ meget.. Men igen; smuk, smuk dreng

Anmeld

13. marts 2011

Kamulla

Maria-s skriver:

Sikke en fin dreng der blev resultatet MEn SIKKE en omgang du var igennem, håber du har fået det snakket godt igennem, så du ikke ender med at brænde inde med noget af oplevelsen. Det må være lidt vildt det med at bløde SÅ meget.. Men igen; smuk, smuk dreng

har jeg desværre ikke.. og husker ikke selv så meget fra forløbet.. husker bare jeg hyperventillerede og ikke blev hjulpet med vejrtræknongen som jeg havde fucked up i.. gjorde det hele meget værre, følte jeg var ved at blive kvalt og blev super dårlig.. men har aldrig fået talt min fødsel igennem.. lidt træls.. anede ikke jeg kunne det før der var gået 6mdr

Anmeld

13. marts 2011

Kamulla

Kirle skriver:

Ja god beretning og godt du ikke kom mere til. Jeg fik Ks og mistede kun 300ml blod...

Jeg synes det er skægt når de små ligner "sig selv" fra lige de kommer ud og det må man sige at Noah gør

Tillykke med ham!

hehe syntes du??? var til noget 3D scanning.. og han lignede jo sig selv på en prik.. gør han stadig på et billede hvor han ligger med siden af ansigtet til og sover.. sådan så han ud da han blev født.. og sådan ser han stadig ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.