Mos/grød til aften :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

Meilby

Hej alle!

Hva får jeres små poder til aftensmad? Phillip er jo 5 måneder nu, og er ved at være godt inde  grødspisningen Indtil nu har han fået hjemmelavet majsgrød med hjemmelavet frugt mos til middag og aften, men synes jo at han nu skal til at have noget lidt mere "rigtig" aftensmad Regner med at lave noget kartoffelmos af en slags, men hvilken slags laver i? Og med hvilke grønsager?

Mangler lidt ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Mia&Allan

Meilby skriver:

Hej alle!

Hva får jeres små poder til aftensmad? Phillip er jo 5 måneder nu, og er ved at være godt inde  grødspisningen Indtil nu har han fået hjemmelavet majsgrød med hjemmelavet frugt mos til middag og aften, men synes jo at han nu skal til at have noget lidt mere "rigtig" aftensmad Regner med at lave noget kartoffelmos af en slags, men hvilken slags laver i? Og med hvilke grønsager?

Mangler lidt ideer

Her får prinsessen kartoffelmos med broccoli og gulerødder i  Der skal dog tilsættes lidt sovs, før fruen vil spise det

Anmeld

13. marts 2011

6800

Mia&Tonny skriver:

Her får prinsessen kartoffelmos med broccoli og gulerødder i  Der skal dog tilsættes lidt sovs, før fruen vil spise det

hvorfor noget sovs putter du i?

Anmeld

13. marts 2011

Noneother

Jeg laver en mos af Kartofler, broccoli, gulerødder, mælk og bacon i tern.

Koges mørt sammen. så koger jeg det smadret med mælk og kommer det en tur i blenderen.

Det smager så godt at jeg selv får lyst til at spise det.

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

Meilby skriver:

Hej alle!

Mangler lidt ideer

Vi er også lige startet op, hun er ikke vild med kartoffel-gulerod, men eeelsker kartoffel-broccoli.. Lige nu har jeg en sammenbikset noget liggende i fryseren, med kartofler-gulerødder-squash-ærter, og det spiser hun da helt fornøjeligt

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

Meilby skriver:

Hej alle!

Mangler lidt ideer

Forresten.. Og det plejer ikke at være en god idé at putte kartofler i blenderen, da de får en mærkelig konsistens.. Så hellere en god tur med hånd-mikser, og evt gennem en si, det bliver super

Anmeld

13. marts 2011

Mia&Allan

6800 skriver:

hvorfor noget sovs putter du i?

Det vi får, som regel brun sovs...

Anmeld

13. marts 2011

Meilby

Zeus skriver:

Vi er også lige startet op, hun er ikke vild med kartoffel-gulerod, men eeelsker kartoffel-broccoli.. Lige nu har jeg en sammenbikset noget liggende i fryseren, med kartofler-gulerødder-squash-ærter, og det spiser hun da helt fornøjeligt  

Nu har han fået kartofler for første gang iaften Og så med gulerødder - det røg lige ind Så det er han ihvertfald vild med Men vil da helt sikker prøve med broccoli og ærter også :

Vi brugte stavblenderen Det blev helt fint

Anmeld

13. marts 2011

Meilby

Noneother skriver:

Jeg laver en mos af Kartofler, broccoli, gulerødder, mælk og bacon i tern.

Koges mørt sammen. så koger jeg det smadret med mælk og kommer det en tur i blenderen.

Det smager så godt at jeg selv får lyst til at spise det.

Må de godt få bacon når de er så små? Først fra 6 mdr. ikke?

Anmeld

14. marts 2011

Noneother

Meilby skriver:

Må de godt få bacon når de er så små? Først fra 6 mdr. ikke?

Jo det er nok først fra 6 måneder.. men det var osse efter 6mdr. jeg fandt på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.