Knopper/bumser/whatever...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.781 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

mariamiss6

Hey tøser, jeg har et irriterende problem med min hud...

Jeg får sådan nogle hårde knopper ligesom... Jeg TROR det er talgknopper. De er sådan helt hårde, og man kan med vold og magt springe dem som en bums, så kommer der ligesom noget hårdt ud af, lidt som en bums, barte meget hårdere... 

De kommer omkring min kæbelinje i begge sider, og til tider på kindbenene... Hvad filans er det?

Og kan man komme af med det, for good?

Jeg er træt af dem, fordi de gør ondt, klør, og ja, så presser je dem ud, og så får jeg jo oftest et lille sår, som jo ikke er særlig kønt....

Man kan jo sige at mest af alt minder de om bumser, men er ikke røde, og får heller ikke den der vide prik i midten... Det er bare ligesom en knop, med en hård kugle inden i, og så gør de ondt og klør som sagt....

Der er intet mønster i hvornår de kommer, men jeg synes bare det bliver flere og flere hele tiden... Før i tiden var det en enkelt i ny og næ, men nu er der hele tiden 1-5 stykker at slås med, og gerne i hver side..... 

Jeg smører mig med creme, men det har ligesom ingen effekt.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

de-wett

mariamiss6 skriver:

Jeg får sådan nogle hårde knopper ligesom... Jeg TROR det er talgknopper. De er sådan helt hårde, og man kan med vold og magt springe dem som en bums, så kommer der ligesom noget hårdt ud af, lidt som en bums, barte meget hårdere... 

De kommer omkring min kæbelinje i begge sider, og til tider på kindbenene... Hvad filans er det?

Jeg er træt af dem, fordi de gør ondt, klør, og ja, så presser je dem ud, og så får jeg jo oftest et lille sår, som jo ikke er særlig kønt....

Man kan jo sige at mest af alt minder de om bumser, men er ikke røde, og får heller ikke den der vide prik i midten... Det er bare ligesom en knop, med en hård kugle inden i, og så gør de ondt og klør som sagt....

Der er intet mønster i hvornår de kommer, men jeg synes bare det bliver flere og flere hele tiden... Før i tiden var det en enkelt i ny og næ, men nu er der hele tiden 1-5 stykker at slås med, og gerne i hver side..... 

Det lyder som talgknopper. Jeg har dem selv ved kæbebenet/ved øjnene. Hvis de virkelig irritere mig tager jeg en nål og får hul også kan jeg klemme dem ud uden det gør vild ondt.

Jeg har desværre bare erfaret at der kommer ar  Både hvi jeg presser dem ud uden nål eller med nål. Der kommer ar lige meget hvad

kan godt forstå du er træt af dem er jeg også. og de bliver bare ved med a komme

Anmeld

13. marts 2011

mariamiss6

de-wett skriver:

Det lyder som talgknopper. Jeg har dem selv ved kæbebenet/ved øjnene. Hvis de virkelig irritere mig tager jeg en nål og får hul også kan jeg klemme dem ud uden det gør vild ondt.

Jeg har desværre bare erfaret at der kommer ar  Både hvi jeg presser dem ud uden nål eller med nål. Der kommer ar lige meget hvad

kan godt forstå du er træt af dem er jeg også. og de bliver bare ved med a komme

Ja det er møgirriterende... Jeg har ikke altid haft dem... OG det er ikke de der mærkelige hvide prikker/knopper som jeg har set nogle andre har....

Det her er ligesom bare en bule under huden, og du har ret, de giver ar... Men de går ligesom bare heller ikke væk af sig selv synes jeg

Anmeld

13. marts 2011

de-wett

mariamiss6 skriver:

Ja det er møgirriterende... Jeg har ikke altid haft dem... OG det er ikke de der mærkelige hvide prikker/knopper som jeg har set nogle andre har....

Det her er ligesom bare en bule under huden, og du har ret, de giver ar... Men de går ligesom bare heller ikke væk af sig selv synes jeg

jeg har dem både under huden og fremme så man kan se dem

Mine går heller ikke væk og er ved a få pip af dem . Kan fuldt ud forstå dig

Anmeld

13. marts 2011

Frøken Sørensen

Det lyder som talgknopper. Har du prøvet at købe en god renseserie! Og gerne en rensecreme med noget scrub i. Ligesom bodyscrub, men til ansigtet. Det tager desværre sin tid at få talgknopper til at gå væk, men med en masse tålmodighed og en god pleje, så går de væk med tiden

Anmeld

13. marts 2011

sarulee

Jeg har det samme, og det er talgknopper. Mine sidder bare på øjenlågene. Jeg spurgte min læge om han kunne fjerne den, fordi der især var en der irriterede mig fordi den sad lige i "kanten" - sådan i spidsen af øjet ind mod næsen, så det lignede der altid sad en klat søvn. Og så gjorde det ondt hvis jeg lige fik revet mig med en negl hvis jeg skulle fjerne noget søvn i øjnene. Han gav mig en henvisning til en plastickirurg så det kom ikke til at koste mig noget at få dem fjernet. Han ville selv ha kunnet gøre det, men når det var i ansigtet ville han hellere lade en plastickirurg gøre det så vi var sikre på det ikke efterlod et lille ar.

Jeg fik dem så fjernet af en i Taastrup tror jeg det var, og han sagde at de godt kunne komme tilbage og så måtte jeg jo få en tid igen. Men det tog et øjeblik så havde han fjernet dem der var og uden ar. Det er vist ved at være et par år siden og nu er der et par stykker der er kommet tilbage, dog ikke den meget generende, jun på selve øjenlågene, men kan da godt være jeg får en henvisning mere.

Men du kan jo prøve at høre din egen læge.

Anmeld

6. maj 2011

Glad Giraf

Hvis det var talgknopper kan du ikke bare trykke dem ud, med mindre de er blevet meget store, talgknopper hæfter sig fast i selve huden og skal derfor løftes fri...

For mig lyder det som det der hedder lukkede comedoner, det er faktisk en hudorm, men den har ikke fået ilt som de sorte prikker de fleste kender til..

Nu ved jeg ikke hvad du bruger af rense produkter, men find noget som ikke er for skrapt for din hud, og en creme uden mineralske olier (det burde de have styr på i matas)

Håber du får bugt med det..

fra Nina

Anmeld

6. maj 2011

2babygirls

mariamiss6 skriver:

Måske du skulle finde en creme der passer mere til din hud??? Du må jo prodcere for meget fedt i huden siden du danner så meget???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.