Hvem bestemmer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

noah3006

Ja er nu gået over terminen, om er selvfølgelig lidt øv, men ikke utålmodig, for ved jo at inden 14 dage burde bebs jo være i mine arme. Men mit spørgsmål er, må man selv bestemme om man vil sættes igang og hvornår? eller hvordan forgår det? Jeg er så bange for at baby bliver for stor.. Min kusine er blevet sat igang ved alle hendes 3 fødsler da hendes børn var store (for store) så risikoen ved at lade hende gå tiden ud var for risikabelt..  og jeg kan da ikke lade være med at blive lidt skræmt. med min første dreng jeg fødte gik jeg 3 dage over tid og han vejede 3800 g og jeg var skønnet til 3000 g af jordmoderen. og alle siger at man ikke får mindre børn anden gang... så nu går jeg her og er faktisk lidt skeptisk... Jeg er ikke særlig stor nu har taget 7,5 kg på og det sidder faktisk bare lige midt på, helt som sidste graviditet. Nå men mit spørgsmål er kan man sige til sin jordmor at man ikke har ikke lyst til at skulle gå 14 dage mere med en mave der føles den er ved at springe.

Klem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Anne85

Hvis der ikke er en medicinsk grund for det tror jeg ikke. Jeg gik også kun 3 dage over første gang så jeg var ved at gå AMOK her anden gang hvor jeg endte med at gå 13 dage over tid. Og nej - jeg kunne ikke blive sat igang - havde en tid til igangsættelse dagen efter jeg så heldigvis fødte af mig selv.

Min først fødte var forresten lige lidt større end nr. 2 på trods af at jeg gik over tid

Anmeld

13. marts 2011

Maria-s

I Herning kan man i hvert fald ikke selv få lov at bestemme... DESVÆRRE... Her sætter de først igang 42+0 og så kan det jo tage DAGE inden baby så kommer. Det er i hvert fald den besked jeg har fået. Der skal være en medicinsk grund eller lignende for at gøre anderledes, for de siger at der også kan ske komplikationer ved en igangsættelse, derfor sætter man ikke "bare" igang. Men kunne ud fra min snak med min jdm. forstå at det ikke er samme praksis der nødvendigvis udøves på alle sygehuse, så jeg ville da ringe og snakke med fødegangen der hvor du høre til eller din jdm hvis jeg var dig.

Fra efterhånden meget desperate Maria, der i dag er 41+2 og ingen tegn på snarlig fødsel......

Anmeld

13. marts 2011

Mumto3

Der skal være en medicinsk årsag til at sætte igang.

Med hensyn til størrelse af baby, så handler det om hvor stor en bækkeudgang du har. Små smalle kvinder kan sagtens have en STOR bækkeudgang og dermed føde rigtig store børn, og omvendt kan store kvinder med en kæmpe ladeport af en mås have et smalt bækken og derved svært ved at føde et normalt størrelse barn. Det kommer nemlig an på de indvendige mål på bækkenet (og ikke det udvendige mål)

Men du har jo født før!!! og du var IKKE for lille, så derfor tror også også sagtens du kan føde dit næste barn også selvom det skulle være større. mit barn nr to vejede 1kg mere end barn nr et (henholdvis 3750g og 4700g) og barn nummer to var en meget nemmere fødsel end barn nr 1. så det er bestemt ikke kun størrelsen der er afgørende for om det er en nem eller svær fødsel!!!

Sender masser af VESTØV i din retning!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.