Nybegynder søger garvede kagebagere! Konfirmationskage!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Clorentsen

Hej alle i dejlige mennesker

Jeg har vidst rodet mig ud i dybt vand, da jeg i et kort øjeblik af storhedsvanvid bad min lillesøster udpege hvilken som helst kage her fra kageklubben som hun kunne tænke sig at JEG lavede til hendes konfirmation i Maj måned. Så nu må jeg ty til de erfarne om hjælp til at lave denne kage

Hvem end der har lavet denne, bliver svært at leve op til, men med lidt hjælp håber jeg det går, ellers må det bære eller briste men det er jo min søsters eneste konfirmation så udfaldet skulle helst blive nogenlunde tilfredsstillende Men mine spørgsmål er følgende:

Hun ønsker sig kun 2 ting i : Hindbær og Jordbær, men har spurgt hvad jeg mener måske vil passe til de to ting og jeg kan ikke komme på så meget andet end Chokolade? Det skal siges hun er meget kræsen og hverken bryder sig om toblerone eller skildpaddecreme.

Er denne kage på billedet pyntet med mmf eller? Da hun heller ikke kan lide skumfiduser er mit spørgsmål om mmfen smager af skumfidus eller bare sukker?

Kan jeg lave kagen i en almindelig bradepande over flere omgange eller skal den bages i en firkantet springform

Det skulle vist være det

Tak for jeres tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

SD21

Clorentsen skriver:

Jeg har vidst rodet mig ud i dybt vand, da jeg i et kort øjeblik af storhedsvanvid bad min lillesøster udpege hvilken som helst kage her fra kageklubben som hun kunne tænke sig at JEG lavede til hendes konfirmation i Maj måned. Så nu må jeg ty til de erfarne om hjælp til at lave denne kage

Hvem end der har lavet denne, bliver svært at leve op til, men med lidt hjælp håber jeg det går, ellers må det bære eller briste men det er jo min søsters eneste konfirmation så udfaldet skulle helst blive nogenlunde tilfredsstillende Men mine spørgsmål er følgende:

Hun ønsker sig kun 2 ting i : Hindbær og Jordbær, men har spurgt hvad jeg mener måske vil passe til de to ting og jeg kan ikke komme på så meget andet end Chokolade? Det skal siges hun er meget kræsen og hverken bryder sig om toblerone eller skildpaddecreme.

Er denne kage på billedet pyntet med mmf eller? Da hun heller ikke kan lide skumfiduser er mit spørgsmål om mmfen smager af skumfidus eller bare sukker?

Kan jeg lave kagen i en almindelig bradepande over flere omgange eller skal den bages i en firkantet springform

Det skulle vist være det

Tak for jeres tid.

Jeg kan kun svare på et enkelt af dine spgsmål - MMF smager bare af sukker 

Anmeld

12. marts 2011

SD21

Hov, og så kan du jo lave en chokolademousse sammen med jordbær eller hindbær

Anmeld

12. marts 2011

Clorentsen

orv ja glemte at skrive

Jeg havde forestillet mig at lave en hindbærmouse, også bruger friske jordbaær i kagen, har i nogen bedre foreslag eller erfainger?

OG IKKE MINDST, hvordan tror i de der tårne er lavet?

Anmeld

13. marts 2011

Clorentsen

SD21 skriver:

Hov, og så kan du jo lave en chokolademousse sammen med jordbær eller hindbær

Ja det er helt klart et kvalificeret bud, den skal vendes med den kræsne pige. Mit problem er bare at største delen af de ca 30 gæster er ikke så meget for ekstreme søde sager og jeg er bange for mmf og chokolade giver en kvalmende sød kage. Men måske frugten kompensensere for det, det skal jeg ikke kunne sige.

Anmeld

13. marts 2011

Mussi30

Clorentsen skriver:

orv ja glemte at skrive

Jeg havde forestillet mig at lave en hindbærmouse, også bruger friske jordbaær i kagen, har i nogen bedre foreslag eller erfainger?

OG IKKE MINDST, hvordan tror i de der tårne er lavet?

Da jeg lavede slotskagen, lavede jeg tårnene af betrukne køkkenrulle-rør og taget af betrukne isvafler

Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er udi kagebagningen? Men du kan sagtens bage i en smurt bradepande, og så bare skære kanterne til

Chokolade og jordbær går altid godt sammen, ellers kunne du lave en hyldeblomstmousse, eller champagnemousse. Det er lidt mere frisk

Anmeld

13. marts 2011

SD21

Clorentsen skriver:

Ja det er helt klart et kvalificeret bud, den skal vendes med den kræsne pige. Mit problem er bare at største delen af de ca 30 gæster er ikke så meget for ekstreme søde sager og jeg er bange for mmf og chokolade giver en kvalmende sød kage. Men måske frugten kompensensere for det, det skal jeg ikke kunne sige.

Altså, herhjemme og alle de steder hvor jeg har medbragt kage, har hindbærmoussen og tobleronecremen (eller chokomoussen) været et hit, netop fordi at hindbærmoussen bliver lidt syrlig Hvis du finder ud af det er det det skal være, så kan jeg sagtens dele mine opskrifter med dig Her er den ihvertfald en sikker vinder !

Anmeld

13. marts 2011

Anasmor

Clorentsen skriver:

Det skulle vist være det

Tak for jeres tid.

Her kan jeg ihvertfald være behjælpelig for det er min kage hun har udpeget..

Tårnene er lavet af køkkenrullerør, filmet med vita vrap, og så viklet i lyserød overtræksmarcipan. Spidserne er også lavet i pap og viklet på samme måde..

Kagen blev bagt i en bradepande af to omgange og skåret til i den str jeg ønskede. Kronen er lavet i sugarpaste og malet efterfølgende med spiselig guldfarve.

I selve kagen er der gulerodskage, og flødeostecreme, ikke for sødt, og dejlig svampet.. måske det var noget for din familie

Anmeld

13. marts 2011

Clorentsen

Anasmor skriver:

Her kan jeg ihvertfald være behjælpelig for det er min kage hun har udpeget..

Tårnene er lavet af køkkenrullerør, filmet med vita vrap, og så viklet i lyserød overtræksmarcipan. Spidserne er også lavet i pap og viklet på samme måde..

Kagen blev bagt i en bradepande af to omgange og skåret til i den str jeg ønskede. Kronen er lavet i sugarpaste og malet efterfølgende med spiselig guldfarve.

I selve kagen er der gulerodskage, og flødeostecreme, ikke for sødt, og dejlig svampet.. måske det var noget for din familie

Det er også en rigtig flot "tøse kage" og lige nu håber jeg bare jeg kan komme i nærheden af din kage Jeg har nemlig været hele regionen rundt efter paste farver, men kunne kun finde flydende bolshe farve og konditor farve. Kan det mon gå an? Jeg ville jo helst have haft paste farver, da det efter min mening er det pæneste.

Det lyder ikke som om det er helt i gennem umuligt for en førstegangs kage, hvis jeg bare giver mig tid til det.

Men er der en speciel grund til at du bruger marzipan frem for mmf?

og hvilke redskaber har du haft brug for? Jeg har nemlig intet og indtil videre har jeg været meget optimistisk og tænkt at det behøver jeg ikke bruge dyre domme

Anmeld

13. marts 2011

Anasmor

Jamen grunden til at jeg brugte marcipan, var at jeg på det tidspunkt ikke kendte til andet... ugen efter at jeg lavede denne kage, fandt je gen opskrift på nettet på mmf, og har ikke siden brugt marcipan... Jeg ville bestlle pastafarve her www.dinkage.dk, de sender samme dag, og har de billigste farver i dk indtil videre

Og du skal nok få et fint resultat.. det er jeg sikker på

Kh Stinna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.