Kan det virkelig passe?? vedr. gylp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Koen.

Lærke er 11 mdr og gylper stadig indimellem, min SP siger det er normalt, de små har nogen gange for travlt og får ikke sundet maven nok, så kommer der alstå noget retur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

lisesp83

lillespurv20 skriver:

Lærke er 11 mdr og gylper stadig indimellem, min SP siger det er normalt, de små har nogen gange for travlt og får ikke sundet maven nok, så kommer der alstå noget retur

Tak for det, så kan man godt tage det roligt.

Anmeld

12. marts 2011

Koen.

lisesp83 skriver:

Tak for det, så kan man godt tage det roligt.

ja, for jeg panikkede os og troede lærke var syg, men niks de har bare travlt

Anmeld

12. marts 2011

anne2009

Lisbeth85 skriver:

Grunden til at de små gylper er den, at den lukke-klap der lukker af ned til mavesækken ikke er fuldt udviklet endnu. Det gør så, at nogle babyer gylper - ofte når de kommer ned at ligge. Den lukker jo ikke af. Lidt som hvis du hælder vand i et glas og lægger det ned......(citeret fra en anden hjemmeside).

Lige præcis hvornår det stopper er svært at sige, men det tyder på, at din søns ikke er helt færdigudviklet endnu måske? Nogle børn er bare gylpere, andre ikke. Hvis jeg var dig, så ville jeg snakke med min SP om det

Min datter, gylpede til hun var ca. 13-14 mdr. De sagde først at hun overspiser, men da hun blev lidt ældre og ikke tog på, sagde de så det ikke var det...

Men så var det som, de også har skrevet her.....

Grunden til at de små gylper er den, at den lukke-klap der lukker af ned til mavesækken ikke er fuldt udviklet endnu..............

Anmeld

12. marts 2011

lisesp83

Drømmer skriver:

Ja synes også det er rigtig mærkeligt, da han jo får alm mad, kunne forstå hvis han stadig fik flaske, men det gør han ikke.

Min datter får stadig aften flaske, men det har ikke været et problem før.

Men som lillespurv siger, så er det nok fordi, at de i denne alder har så travlt efter spisning, at de ikke når at slå mave. Hehe     Min Julie skal nemlig helst ned på gulvet efter spisning, og lege osv.

Anmeld

12. marts 2011

Ranarupta

Drømmer skriver:

Ja så kommer der lige endnu en fra mig i dag..

Kan det virkelig passe at børn på 11 mdr skal gylpe? og hvis ja, hvorfor gør de det så?

Marcus har min. gylpet 10 gange i dag

Ja, det skulle jeg mene...

Altså, vi voksne kan jo også få sure opstød (med mere eller mindre fyld).
Albert gylper/får sure opstød, hvis han lige har en bøvs, der sidder længere nede i spiserøret end mælk/vand/mad...

Anmeld

12. marts 2011

Lisbeth85

anne2009 skriver:

Min datter, gylpede til hun var ca. 13-14 mdr. De sagde først at hun overspiser, men da hun blev lidt ældre og ikke tog på, sagde de så det ikke var det...

Men så var det som, de også har skrevet her.....

Grunden til at de små gylper er den, at den lukke-klap der lukker af ned til mavesækken ikke er fuldt udviklet endnu..............

Okay, jamen så er der jo noget om snakken. Min søn er selv kun 4½ måned men NØØJ han er en gylper

Det hjælper dog på det hos ham med lidt mere fast føde end den flydende mælk

Anmeld

12. marts 2011

lisesp83

lillespurv20 skriver:

ja, for jeg panikkede os og troede lærke var syg, men niks de har bare travlt

Nemlig, man bliver jo helt nervøs..

Men det gir da fint mening, det din sp har sagt.

Altså jeg skal da heller ikke ud og svinge i lianer, lige efter spisning. . For så "gylper" jeg nok også. Haha

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

Drømmer skriver:

Ja så kommer der lige endnu en fra mig i dag..

Kan det virkelig passe at børn på 11 mdr skal gylpe? og hvis ja, hvorfor gør de det så?

Marcus har min. gylpet 10 gange i dag

Tjaaaa.... Er det meget?

Det var der omkring min stille og roligt stoppede.

Tror det ar overstået da han var 14 måneder (måske husker jeg forkert)

Anmeld

12. marts 2011

Henri84

Alberte på 10 mdr gylper også stadig en del! Dog har det ændret sig fra nærmest eksplosive opkastninger til bare alm. gylp nu... Men det er fortsat flere gange dagligt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.