før altædende. nu lige pludselig kræsen. WHAT TO DO???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.141 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

FruEllingsen

PLEAS sig at det går over igen.

Min dejlige dreng på snart 11 måneder, som faktisk altid har været alt spisende på nær torskerogn og makrald, vil lige pludselig intet spise til aftensmad.

F.eks i dag, han har altid været helt vild med broccoli og blomkål, men når han får det spytter han det ud, som om han skal kaste op af det. og så vil han bare intet spise

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at spise aftensmad igen. alt det han plejer at være vild med vil han bare ikke spise.

Han kan jo ikke leve af havregrød, boller og rugbrød??!!!

HVAD GØR VI.

KOM MED ALLE JERES GODE RÅD!!!!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Turtles

Min søn har lige været en periode igennem hvor han bare ingen appetit havde, og rugbrød gad han ikke engang smage på.
Han har stort set levet af kiks og yoghurt med havregryn i.
Men nu er det slut og han spiser med stor velbehag igen, også rugbrød.
Han er 13 mdr.
Så mon ikke det "bare" er en periode de kommer igennem??

Håber det kan hjælpe

Anmeld

12. marts 2011

FruEllingsen

Turtles skriver:

Min søn har lige været en periode igennem hvor han bare ingen appetit havde, og rugbrød gad han ikke engang smage på.
Han har stort set levet af kiks og yoghurt med havregryn i.
Men nu er det slut og han spiser med stor velbehag igen, også rugbrød.
Han er 13 mdr.
Så mon ikke det "bare" er en periode de kommer igennem??

Håber det kan hjælpe

"rart" at høre at andre har været det samme igennem.

Blev du ved med at tilbyde ham, eller ventede du bare et stykke tid inden du tilbød ham igen?

Og hvor længe havde han den periode???

Anmeld

12. marts 2011

Snefnug1984

Børn har som regel nogle perioder, hvor de pludselig bliver "kræsne", og yndlingsmaden vil de ikke røre, men det går oftest over igen, hvis man ikke fokuserer for meget på det..

Mange børn, som ellers er gode til fx. at tage tøj på, kan også få en periode, hvor de pludselig ikke mener, at de selv kan tage tøj på

Anmeld

12. marts 2011

Tulle28

Drømmer skriver:

PLEAS sig at det går over igen.

Min dejlige dreng på snart 11 måneder, som faktisk altid har været alt spisende på nær torskerogn og makrald, vil lige pludselig intet spise til aftensmad.

F.eks i dag, han har altid været helt vild med broccoli og blomkål, men når han får det spytter han det ud, som om han skal kaste op af det. og så vil han bare intet spise

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at spise aftensmad igen. alt det han plejer at være vild med vil han bare ikke spise.

Han kan jo ikke leve af havregrød, boller og rugbrød??!!!

HVAD GØR VI.

KOM MED ALLE JERES GODE RÅD!!!!!!!!!!

Jamen sådan er det også her!! Jeg lavede et indlæg forleden omhandlende tænder (som ingen har svaret på), for min datter spiser INGENTING i disse dage. Hun er 11½ mdr. Jeg var helt sikker på at det var tænder, men jeg kan ikke rigtig få lov til at kigge ind i munden på hende, og nogle ting spiser hun... Hmm...De er sgu mystiske, de unger!

Jeg googlede 1 år og vil ikke spise, og der kom ret mange hits frem - de fleste beskrev det som tænder og en fase. Så... Mon ikke bare det er det?

Anmeld

12. marts 2011

Rosa

Nu er min søn jo kun 10 måneder, men jeg har tit læst i denne slags tråde at de andre mødre med større børn fortæller at det er HELT normalt at børn temaspiser i perioder, og at det bedste man kan gøre er bare at acceptere det og servere det for dem de kan lide - forudsat at det ikke er hvidt brød med tandsmør eller cocopops osv.  Jeg har ihvertfald tænkt mig at når den tid kommer så vil jeg forsøge (!) at gøre så lidt ud af det som muligt... Og hvad så med lidt billedspam af din lækre unge??? 

Kh

Rosa

Anmeld

12. marts 2011

FruEllingsen

Rosa skriver:

Nu er min søn jo kun 10 måneder, men jeg har tit læst i denne slags tråde at de andre mødre med større børn fortæller at det er HELT normalt at børn temaspiser i perioder, og at det bedste man kan gøre er bare at acceptere det og servere det for dem de kan lide - forudsat at det ikke er hvidt brød med tandsmør eller cocopops osv.  Jeg har ihvertfald tænkt mig at når den tid kommer så vil jeg forsøge (!) at gøre så lidt ud af det som muligt... Og hvad så med lidt billedspam af din lækre unge??? 

Kh

Rosa

Det lyder jo så heldigvis til at det er meget normalt.

Så kan jeg tage det lidt mere afslappet. du har nok ret i at man ikke skal gøre for stort et nr. ud af det

Lige et par billeder når du nu spørger så pænt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. marts 2011

LR85

ej hvor er det godt du bringer det her problem op, min dreng på 1 år har også spist altting før, men nu, han vil hverken have frugt, havregrød, grøntsager og andre ting.

Men håber, som andre har erfaringer med, a det bare er en periode.

Anmeld

12. marts 2011

Turtles

Jeg blev ved med at byde ham forskellige ting, smurte stadig rugbrød, men dog kun kvarte da jeg jo var ret sikker på han ikke gad spise det.
Og det har stået på i godt og vel 2-3 uger.
Men det vigtigeste er at de får væske. Og jeg har det sådan bare det han gad spise yoghurt med havregryn i så måtte han få det 3 gange om dagen, og kiks ind i mellem.. Bare han fik noget ind.
Så hvis din søn gider spise nogle ting, så lad ham endelig spise det.
Og ja det går over

Anmeld

12. marts 2011

Krabben

Hej

Jeg vil bare lige nævne, at jeg fik at vide af sundhedsplejersken, at børns smagsløg ændrer sig omkring 1 års alderen.... Og at man derfor kunne forvente at de ikke ville spise som de plejer. Jeg har været rigtig glad for denne viden, da jeg som I andre, oplever at min datter på 11,5 måneder ikke gider at spise ting hun tidligere elskede.

Om det så er en fase ved jeg ikke. Men mon ikke hun finder nye livretter hen af vejen??

Mvh

Krabben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.