spørgsmål omkring kommunen. hjælp hvem kan man spørge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

josefine´s mor

jeg skal have hjælp til at finde en man kan stille spørgsmål til omkring kommunen, da vi for en rende af og til og bare sider og glor fordi der ingen ting er at komme efter. og hun skal sørge for josefine trives osv.hvilket hun gør og har gjordt siden hun blev født, hun er næsten altid glad og tilfreds. hun tager på. blir lang og følger med i kosten. ja sundhedsplejseken vil ikke engang komme mere da hun ikke sys der er nogle grund til det ( mødes  så med sundplejske i mødre gruppe ver 14 s dag ca. hvor jeg så kan spørge eller s altid ringe vis der er noget . men er dæmne træt af kommunen. inden hun blev født fik vi lige i hovedet at inten skulle vi sige ja til at tage på et familie hjem i 3måneder og se hvorn det derefter gik. ellers ville de ha hun skolle i pleje familie. ALTSÅ hallo gi os do en chance for at vise vi godt kan, så vi sagde selvf. ja til det sted da vi fuldte os tvunget jo. hårde måneder men vi klared det. og kom hjem med vores lille pige<3 og der var intet at komme efter da vi var der ude. nå men vi for stadig støtte og det gider jeg ikke mere vi klare det godt og der er ikke noget at komme efter eller noget, det bare tidsspild. så vil vide om man kan sige nej til kommunen uden der sker noget og hva de har ret til. har jo haft en hård fortid men det er fortid og mange år siden nu . skriv vis du ved noget eller kender et sted hvor jeg kan få hjælp

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Kindfed

josefine´s mor skriver:

da vi for en rende af og til og bare sider og glor fordi der ingen ting er at komme efter. og hun skal sørge for josefine trives osv.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener her?

Anmeld

12. marts 2011

A&F

josefine´s mor skriver:

jeg skal have hjælp til at finde en man kan stille spørgsmål til omkring kommunen, da vi for en rende af og til og bare sider og glor fordi der ingen ting er at komme efter. og hun skal sørge for josefine trives osv.hvilket hun gør og har gjordt siden hun blev født, hun er næsten altid glad og tilfreds. hun tager på. blir lang og følger med i kosten. ja sundhedsplejseken vil ikke engang komme mere da hun ikke sys der er nogle grund til det ( mødes  så med sundplejske i mødre gruppe ver 14 s dag ca. hvor jeg så kan spørge eller s altid ringe vis der er noget . men er dæmne træt af kommunen. inden hun blev født fik vi lige i hovedet at inten skulle vi sige ja til at tage på et familie hjem i 3måneder og se hvorn det derefter gik. ellers ville de ha hun skolle i pleje familie. ALTSÅ hallo gi os do en chance for at vise vi godt kan, så vi sagde selvf. ja til det sted da vi fuldte os tvunget jo. hårde måneder men vi klared det. og kom hjem med vores lille pige<3 og der var intet at komme efter da vi var der ude. nå men vi for stadig støtte og det gider jeg ikke mere vi klare det godt og der er ikke noget at komme efter eller noget, det bare tidsspild. så vil vide om man kan sige nej til kommunen uden der sker noget og hva de har ret til. har jo haft en hård fortid men det er fortid og mange år siden nu . skriv vis du ved noget eller kender et sted hvor jeg kan få hjælp

tak

Hej ven

Jeg går ud fra at du har en sagsbehandler fra børneafsnittet i kommunen, som har fulgt jeres situation?

Det er dem, der vurderer om du har brug for hjælp og hvis du ikke har behov for det mere skal I snakke om hvad der nu skal ske, så I ikke er afhængige af dem mere

Anmeld

12. marts 2011

josefine´s mor

A&F skriver:

Hej ven

Jeg går ud fra at du har en sagsbehandler fra børneafsnittet i kommunen, som har fulgt jeres situation?

Det er dem, der vurderer om du har brug for hjælp og hvis du ikke har behov for det mere skal I snakke om hvad der nu skal ske, så I ikke er afhængige af dem mere

ja det er sagsbehandlen men det hende der ikk forsår at det er fortid og ikke nutid. sødt sagt så bryder jeg mig virkelig bare ikke om hende. ! . hun siger vi skal ha støtte i hjemmet men vi sider jo bare og glor fordi der ingen ting er at komme efter. har spurgt hva der ville ske vis vi takked nej tak til det, så fik man bare lide et dræber blik, men intet svar. vil vide om man kan sige nej tak, uden der sker det helt store ? og tusin tak for du læste og svared

Anmeld

12. marts 2011

josefine´s mor

Kindfed skriver:

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener her?

hmm såden en familie rådgiver kommer af og til ugenligt eller 14 dags. og vi sider bare og glor i halvanden time. fordi der ikke er noget at snakke om eller noget omkring josefine om hun trives fordi det gør hun og har det rigtig godt

Anmeld

12. marts 2011

A&F

josefine´s mor skriver:

ja det er sagsbehandlen men det hende der ikk forsår at det er fortid og ikke nutid. sødt sagt så bryder jeg mig virkelig bare ikke om hende. ! . hun siger vi skal ha støtte i hjemmet men vi sider jo bare og glor fordi der ingen ting er at komme efter. har spurgt hva der ville ske vis vi takked nej tak til det, så fik man bare lide et dræber blik, men intet svar. vil vide om man kan sige nej tak, uden der sker det helt store ? og tusin tak for du læste og svared

Så lidt

Er der lavet en handleplan for jeres pige? Du har jo mulighed for at klage, hvis der er truffet afgørelse, som du ikke er enig i.

Anmeld

12. marts 2011

josefine´s mor

A&F skriver:

Så lidt

Er der lavet en handleplan for jeres pige? Du har jo mulighed for at klage, hvis der er truffet afgørelse, som du ikke er enig i.

ja det er der at vi skal støtte og jeg forstast skal gå i mødre gruppe. og gruppen har jeg selv valgt at jeg ville så det selvf. ikke et problem men at en skal komme og det det sys jeg ikke der er brug for tværtimod. ? men de kan ikke gøre noget vis vi siger nej til hjemme besøg. det er det jeg er bange for

nanna

Anmeld

12. marts 2011

Talbutikken

josefine´s mor skriver:

tak

Hvis der fra kommunen/børnesagsbehandler er vuderet at i skal have hjælp og de ikke har snakket om at det skal stoppe.. Ja så ville jeg meget fraråde jer at sige fra, før de selv bringer det på banen.

Anmeld

12. marts 2011

Betteisen

Hmm altså. Nu kender jeg jo ikke lige hele jeres situation.. men jeg tænker sådan lidt at kommunen jo er der for at hjælpe jer. Tænk det som en hjælp, der sikrer at jeres guldklump bare har det rigtig rigtig godt.

Du skriver selv I sagde ja (nødtvunget) til at komme på familehjem og at det var rigtig hårdt, men at I klarede det. Hvad hvis tilbuddet ikke var der og I havde været hjemme uden muligheder for hjælp??? Hvordan ville det være gået? Det havde nok været noget kun hårdere.

Noget andet er, at du/I føler det er omsonst hun bare sidder der og glor, men det er jo immervæk hendes arbejde, at observere, hvordan I fungerer som familie.

I stedet for bare at takke nej til tilbuddet vil det i mine øjne være mere fornuftigt, at få en dialog igang med den tilsynsførende... Hvornår hun tænker I kan undvære hjælpen/tilsynet.

Jeg håber ikke du tager det skrevne her nært, men at du prøver at få vendt din tankegang lidt og ser jeres situation, med en lidt anden optik.

Anmeld

12. marts 2011

A&F

josefine´s mor skriver:

ja det er der at vi skal støtte og jeg forstast skal gå i mødre gruppe. og gruppen har jeg selv valgt at jeg ville så det selvf. ikke et problem men at en skal komme og det det sys jeg ikke der er brug for tværtimod. ? men de kan ikke gøre noget vis vi siger nej til hjemme besøg. det er det jeg er bange for

nanna

Jeg er pt. i praktik i kommunen- i børneafsnittet. Og det man gør nu er, at man arbejder udfra Barnets Reform, som lige er trådt i kraft her 1.januar 2011. Det er barnets tarv der er det vigtigste, og dens krav på rettigheder. Der foretages en del  §50 undersøgelser på barnet og den omgivelser.

De har vel vurderet, at der er noget at tage hånd om selvom, du ikke synes det. De kan ikke sige noget til, at du fortæller dem, at du ikke har brug for dem længere, det sker der intet ved, de har pligt til at lytte og høre din mening om situationen.

Dog skal du have i mente, at de nok ikke vil handle udfra din begrundelse på, at du ikke har brug for deres hjælp mere. Der er en del undersøgelser de foretager sig, og I vil blive orienteret om, hvornår I vil være uafhængige af kommunens hjælp.

Jeg forstår din frustration over det. Det er en æv situation at være i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.