josefine´s mor skriver:
ja det er der at vi skal støtte og jeg forstast skal gå i mødre gruppe. og gruppen har jeg selv valgt at jeg ville så det selvf. ikke et problem men at en skal komme og det det sys jeg ikke der er brug for tværtimod. ? men de kan ikke gøre noget vis vi siger nej til hjemme besøg. det er det jeg er bange for
nanna
Jeg er pt. i praktik i kommunen- i børneafsnittet. Og det man gør nu er, at man arbejder udfra Barnets Reform, som lige er trådt i kraft her 1.januar 2011. Det er barnets tarv der er det vigtigste, og dens krav på rettigheder. Der foretages en del §50 undersøgelser på barnet og den omgivelser.
De har vel vurderet, at der er noget at tage hånd om selvom, du ikke synes det. De kan ikke sige noget til, at du fortæller dem, at du ikke har brug for dem længere, det sker der intet ved, de har pligt til at lytte og høre din mening om situationen.
Dog skal du have i mente, at de nok ikke vil handle udfra din begrundelse på, at du ikke har brug for deres hjælp mere. Der er en del undersøgelser de foretager sig, og I vil blive orienteret om, hvornår I vil være uafhængige af kommunens hjælp.
Jeg forstår din frustration over det. Det er en æv situation at være i.
Anmeld