mos under 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

jacqueline84

Opskrifter please Har haft købt maden da jeg ikke igtig kan finde ud af hvordan man laver det. Fået en masse forskelligt at vide. F. eks at man skal putte en klat smør i, til at få at vide at det behøves man ikke hvis baby er normalvægtig. Eller man skal putte mme i, til at man bare skal blande med vand.

Det skal lige siges jeg ikke ammer. Håber der nogle der kan hjælpe, så jeg kan komme igang idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

afrobabies

jacqueline84 skriver:

Opskrifter please Har haft købt maden da jeg ikke igtig kan finde ud af hvordan man laver det. Fået en masse forskelligt at vide. F. eks at man skal putte en klat smør i, til at få at vide at det behøves man ikke hvis baby er normalvægtig. Eller man skal putte mme i, til at man bare skal blande med vand.

Det skal lige siges jeg ikke ammer. Håber der nogle der kan hjælpe, så jeg kan komme igang idag

Rismelsgrød, mener at der står opskrift på posen med rismel, hirsegrød(kan købes som risflager og rismel), der står også en opskrift på. Så kan man så putte lidt frugtmos i Men det kan også spises uden noget i, men f.eks hvis du lige moser lidt banan i, så er der lidt fedt i, det er jo ikke så godt at putte smør i til de helt små

Anmeld

12. marts 2011

Zeus

jacqueline84 skriver:

Hvis du laver det købte, så skal der ikke fedtstof i.. Det skal der derimod hvis du selv laver det - så skal der en teske olie eller plantemargarine i. Det har ikke noget at gøre med om baby er normalvægtig, det har noget at gøre med stofferne skal bruges til udvikling af hjernen.. På pakken står der også, om det skal laves med vand, eller mælk. Som regel er det vand.. Hvis du derimod laver det selv, så er det mme der skal til

Anmeld

12. marts 2011

Meilby

Vi laver grød på majsmel til Phillip efter en opskrift fra sundhedsstyrrelsens bog med mad til spædbørn og småbørn - prøv at søg på den på google, tror det er den først der kommer frem

Men opskriften lyder:

½ dl. majsmel

1 ½ dl. koldt vandt

1 tsk. fedtstof

½ dl. modermælkserstatning

Først koger du majsmel og vand op i en gryde ca. 2 min til det har en fast konsistens, så slukker du for blusset og putter fedtstof og mme i

Phillip får så også lidt frugtmos i, og det laver vi på æbler, bananer, pærer eller hvad man nu har lyst til. Der er også opskrifter på det i den bog fra sundhedsstyrrelsen

Held og Lykke med det

Anmeld

12. marts 2011

2babygirls

jacqueline84 skriver:

Kan se du har fået den gode opskrift længere opppe som jeg også bruger, men her er det et hit med hirsegrød

Jeg putter også lidt frugtmos i, for det er hun helt vild med

Anmeld

12. marts 2011

MorTilMalene

jeg laver majsgrød

smider ca 2 tsk mejsmel og 1 dl vand i en lille grøde dims en klat smør og æblemos der lige har fået en tur i blenderen.. og så mme der passer til 100 ml.. det er et hit her hjemme..

Anmeld

12. marts 2011

jacqueline84

okay, så jeg må ikke blende f. eks et æble og blande det med modermælkserstatning endnu? Det skal være majs/ris eller hirsegrød hvor man så putter lidt frugt i?

Anmeld

12. marts 2011

Tulle28

jacqueline84 skriver:

Du kan købe en bog på apoteket skrevet af Sundhedstyrelsen, der hedder "Mad til småbørn" - tror den koster 60,- Der er mange gode råd og tips og opskrifter i.

Anmeld

12. marts 2011

132319

Jeg er en af de der frygtelige ravnemødre der laver købepulver grød  Jeg orker simpelthen ikke at lave det selv, især fordi min datter ikke er særlig vild med at spise andet end babs 

Men der skal altid fedtstof i, uanset om barnet er et lille nips eller en kæmpe basse -Fedtet er vigtigt for byggestofferne i hjernen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.