snotnæser efter påbegyndt DP.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Vidunderligeunger

hvad kan man gøre ved det? Jeg bliver vanvittig på Albertes vegne at hun skal rende rundt med snotnæse hele tiden. Hun startede i DP onsdag og igår var der bare 11 taller heeeeele dagen, det er første gang hun har haft det... IHH :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Miss Tina

Der er desværre ik noget at gøre, det er nye omgivelser med nye baktusser

Anmeld

12. marts 2011

Vidunderligeunger

Miss Tina skriver:

Der er desværre ik noget at gøre, det er nye omgivelser med nye baktusser

øv... men tænkte nok der ikke kunne gøres noget.. der er da bare træls for hende...

Anmeld

12. marts 2011

Miss Tina

BlyViol skriver:

øv... men tænkte nok der ikke kunne gøres noget.. der er da bare træls for hende...

Den første omgang med snot er tit meget slem.

Anmeld

12. marts 2011

Vidunderligeunger

Miss Tina skriver:

Den første omgang med snot er tit meget slem.

ja tak... :/

Anmeld

12. marts 2011

Lone Jakobsen

æv æv, men desværre (som de andre skriver) helt klassisk for dp. opstart. du kan også opleve at hun får øjnbetændelse, hoste og feber... og det kan desværre føles som om det er hele tiden i de første par uger.

derefter stopper det helt fordi hun vænner sig til de nye omgivelser. (det er i hvertfald erfaringerne herfra)

Anmeld

12. marts 2011

Fru'Rugaard

Min datter startede i DP for knap 2 mdr siden, hun er stadig forkølet, og den første måned havde hun feber on and off hele tiden, og DP'moderen ringede mindst 2 gange i ugen, at nu måtte jeg hente hende, for hun havde feber igen- har også været ved lægen, og hun havde en snert af MØB og hendes lymfekirtler var hævet- og det skal lige siges at min datter ALDRIG har været syg, før hun startede i DP.
M.h.s. til forkølelsen, så køb nogle saltdråber og dryp næsen efter måltider og inden sovetid så går det lidt hurtigere væk Evt. brug en næsesuger efter hver dryp, da saltvandet løsner snottet.

Rikke - Mor til Maja på 11½ måned

Anmeld

12. marts 2011

L.J.L

BlyViol skriver:

hvad kan man gøre ved det? Jeg bliver vanvittig på Albertes vegne at hun skal rende rundt med snotnæse hele tiden. Hun startede i DP onsdag og igår var der bare 11 taller heeeeele dagen, det er første gang hun har haft det... IHH :/

det er ikke unormalt at de små har kronisk forkølelse gerne det første års tid de går i dp eller vuggestue, så du kan lige så godt vænne dig til det. Og så er 11-taller altså det mindste, glæd dig til omgangssyge, øjenbetændelse, maveonde, hoste, etc

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

BlyViol skriver:

Sådan er det, når de begynder i DP/vuggestue og senere i BH og igen, når de starter i skolen.
De kommer ud i et nyt miljø, og er ikke resistente over for baktusserne, og så får de lige hele omgangen.
Sådan er det også for os voksne.
Hvis man har gået ledig et stykke tid og kommer ud i nyt job, hvad gør man så?? Er på arbejde i en uge, og så bruger man den næste måned på alverdens sygdomme, lige fra maveomgange, til snot og hvad ved jeg.
Hvis man som lærer skifter arbejdsplads, så er den der også lige med det samme, og man ligger konstant i starten. Det er så velkendt et fænomen, at ledelsen tager det med, for de ved at det er uundgåeligt
Så..ligesom alle os andre, må du bare tage det med. Det klinger af efterhånden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. marts 2011

CamiRon

BlyViol skriver:

Min datter har været snottet siden hun startede i DP i april sidste år!!  Jeg er blevet anbefalet af en sygeplejerske (som har brugt det til sine egne børn) at give hende nogle dråber der hedder Biostrath. De styrker immunforsvaret, så forkølelserne skulle få lidt sværere ved at bide sig fast. Min datter har fået det i ca. 2 uger nu og har været mindre snottet i den periode. Om vi bare har været heldige eller om det er dråberne der virker kan jeg ik sige med sikkerhed... Men det var da en mulighed at prøve dem...  De fås i Matas.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.