De der rugbrødshapsere til frokost...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Snuffler25

Halløj

Jeg har givet Nicolaj rugbrødshapsere til frokost siden han var en 7 mdr gammel.. det er gået meget op og ned, men han blev dog bedre og bedre til at tygge

Nogle dage kunne han spise næsten en hel skive bondebrød, andre dag end halv.. nogle dage kun knap og nap en kvart..

Nu er han startet dagpleje og dagpleje moderen har lidt svært ved at få ham til at spise rugbrødshapsere - ligesom jeg selv har.. vi har derfor aftalt hun tilbyder ham rugbrød og hvis ikk han rigtig spiser, så får han øllebrød (hjemmelavet) og det glider fint ned (skemad - nam)

Hvornår blev jeres gode til det med rugbrødshapsere??

Er det en god løsning dagpleje moderen har fundet syns i, med øllebrød ?

Håber på lidt input og erfaringer  Vil jo gerne ha min dreng spiser rugbrød og bliver stor og stærk hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Fru'Rugaard

Min datter kunne spise det da hun var omkring 7-8 mdr.
Hvis DP slet ikke kan få ham til at tage rugbrød, så skal han jo have noget andet, så det er vel ikke rigtig en løsning, for et eller andet skal han jo have, bare hun bliver ved med at tilbyde ham rugbrød.
Skærer hun/du kanterne af? Og hapserne skal jo være meget små, hvis min datter har problemer med at synke det en dag, så skærer jeg bare hapsen ned til det halve, også sluger hun dem bare

Anmeld

12. marts 2011

Koen.

Snuffler25 skriver:

Halløj

Jeg har givet Nicolaj rugbrødshapsere til frokost siden han var en 7 mdr gammel.. det er gået meget op og ned, men han blev dog bedre og bedre til at tygge

Nogle dage kunne han spise næsten en hel skive bondebrød, andre dag end halv.. nogle dage kun knap og nap en kvart..

Nu er han startet dagpleje og dagpleje moderen har lidt svært ved at få ham til at spise rugbrødshapsere - ligesom jeg selv har.. vi har derfor aftalt hun tilbyder ham rugbrød og hvis ikk han rigtig spiser, så får han øllebrød (hjemmelavet) og det glider fint ned (skemad - nam)

Håber på lidt input og erfaringer  Vil jo gerne ha min dreng spiser rugbrød og bliver stor og stærk hihi

Lærke er 11 måneder og rugbrødshapser er stadig en by i rusland, nogle dage spiser hun et helt skive bondebrød, andre dage 1 hapser

Jeg bruger os indimellem det med at give øllebrød for at hun bliver helt mæt, men Lærke gider ikke ske mad sådan rigtig mere

Så jeg synes det er en god ide så han bliver mættet af!

Anmeld

12. marts 2011

Ranarupta

Snuffler25 skriver:

Halløj

Hehe, du har lige beskrevet vores situation, bortset fra to ting:
Albert er 10 mdr. og han får istedet havregrød.

Jeg synes, at det er en fin måde, at gøre det på. Han tilbydes først "det svære" og dernæst noget mættende, hvis det første kikser.

Anmeld

14. marts 2011

Snuffler25

lillespurv20 skriver:

Lærke er 11 måneder og rugbrødshapser er stadig en by i rusland, nogle dage spiser hun et helt skive bondebrød, andre dage 1 hapser

Jeg bruger os indimellem det med at give øllebrød for at hun bliver helt mæt, men Lærke gider ikke ske mad sådan rigtig mere

Så jeg synes det er en god ide så han bliver mættet af!

Ja man er vel nødt til at give dem noget andet, så de får noget mad i maven hehe. Jeg er ikke den store fan af "hvis du ikke spiser hvad der bliver serveret, så må du sulte.." - ikke når de er så små... ved jeg nogen gør og ej, det ka jeg ikk li

Det må vel komme det med rugbrød

Anmeld

14. marts 2011

Snuffler25

Ranarupta skriver:

Hehe, du har lige beskrevet vores situation, bortset fra to ting:
Albert er 10 mdr. og han får istedet havregrød.

Jeg synes, at det er en fin måde, at gøre det på. Han tilbydes først "det svære" og dernæst noget mættende, hvis det første kikser.

ja præcis  Arh nu meget rart at vide, at man ikk er den eneste som "kæmper" med det rugbrød der hehe..

Nicolaj eeeelsker ske-mad.. så har aftalt med dagpleje mor, at hun først viser ham skålen, når hun ikke mener han vil spise (mere) rugbrød hehe...

Anmeld

14. marts 2011

Vingummien

Snuffler25 skriver:

Halløj

Tror faktisk jeg ville prøve at bytte om på det, først lidt grød, og så rugbrøden, så han kan sidde og rode med det uden at have helt ondt i maven af sult

Anmeld

14. marts 2011

Snuffler25

Vingummien skriver:

Tror faktisk jeg ville prøve at bytte om på det, først lidt grød, og så rugbrøden, så han kan sidde og rode med det uden at have helt ondt i maven af sult

det ku man oss.. er bare bange for han så slet ikk gider "arbejde" med det rugbrød, fordi han ikk er sulten nok..

Anmeld

14. marts 2011

Vingummien

Snuffler25 skriver:

det ku man oss.. er bare bange for han så slet ikk gider "arbejde" med det rugbrød, fordi han ikk er sulten nok..

Ja, jeg prøvede det, og der hjalp det. For så var der lagt en bund, og så var der mere tid til at gufle brødet, uden at blive irriteret over det ikke mættede hurtigt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.