De ved da jeg er hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Mira0911

oerbaek skriver:

jeg blev for nylig ringet op af en fra jobcenteret fordi hun ville indkalde mig til sådanne en samtale... jeg er sygemeldt med bækkenløsning og har haft flere dage hvor jeg ikke har kunne komme ud af sengen hvilket jeg sagde til hende... og hun norterede bare at jeg ikke kunne komme til sådanne en samtale pga. bækkenløsning.  Hun sagde så også til mig at hun SKULLE ringe til mig da det er blevet et lovkrav at tage fat i alle de sygemeldte....

Så ja ring og snak med hende...

Ringer også og snakker med hende... Hun ved godt hvordan jeg har det... 

Synes faktisk det er helt fair at de skal ringe til de sygemeldte.. Jeg har det ret godt med at min konsulent ringer til mig, og høre hvordan det går... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Mira0911

kitty skriver:

Det kan de desværre godt. Jeg var sygemeldt af lægen, men skulle møde op dagligt mellem 9-15 til jobkursus, trods lægen havde henvendt sig med en erklæring om at jeg skulle have fred...

Jeg havde 3 mdr's. sygemelding fra studie, men skulle stadig sende ansøgninger for at få min KH... Flot, ikk?

Jeg fatter simpelthen ikke at nogle jobcentre kan være så uforstående!! 

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Det har jeg bestemt ikke oplevet i min kommune. de trækker penge for den dag du skulle have været til samtale og ikke møder op, de trækker ikke hele beløbet - Kun hvis man bliver væk en hel måneds kontanthjælp. 

Jeg tror næppe på at det er det samme idag og så til dengang du var gravid. Der har tingene ændret sig.

Jeg snakker overhovedet ikke om graviditet, men sygemeldinger.
I vore dage er en sygemelding en sygemelding og så har det ingen betydning hvilken slags det er...det skeler de ikke til mere.

Lige nu i disse dage er der focus på netop dette emne i nyhederne, at masser af kommuner inddrager syge-dagpenge, som man overgår til også selvom man er på kontanthjælp, i det øjeblik man er sygemeldt.
Mange kommuner stopper så pengene, fordi de sygemeldte ikke møder op, og så skal der ankes og føres sager, som kommunerne så taber en del af, men de vinder også en del, og tjener derved kassen.
SÅ jeg taler slet ikke om dengang jeg var gravid men om lige nu.

Anmeld

11. marts 2011

birthee

MoarJ skriver:

Det har jeg bestemt ikke oplevet i min kommune. de trækker penge for den dag du skulle have været til samtale og ikke møder op, de trækker ikke hele beløbet - Kun hvis man bliver væk en hel måneds kontanthjælp. 

Jeg tror næppe på at det er det samme idag og så til dengang du var gravid. Der har tingene ændret sig.

Jeg har været sygemeldt med bækkenløsning, og havde givet besked om det til min sagsbehandler ved jobcentret... Hun sagde at selvfølgelig var det beklageligt, men hvis jeg ville beholde mine sygedagpenge, skulle jeg møde op til den samtale...ellers ville kommunen stoppe med min udbetalinger straks...

Så jeg måtte møde op til samtale, blot for at hun kunne skrive jeg var sygemeldt pga. graviditet/bækkenløsning...

Så jeg kørte da lige 50 km i det hele den dag, for at være der 5 minutter...

Anmeld

11. marts 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Jeg snakker overhovedet ikke om graviditet, men sygemeldinger.
I vore dage er en sygemelding en sygemelding og så har det ingen betydning hvilken slags det er...det skeler de ikke til mere.

Lige nu i disse dage er der focus på netop dette emne i nyhederne, at masser af kommuner inddrager syge-dagpenge, som man overgår til også selvom man er på kontanthjælp, i det øjeblik man er sygemeldt.
Mange kommuner stopper så pengene, fordi de sygemeldte ikke møder op, og så skal der ankes og føres sager, som kommunerne så taber en del af, men de vinder også en del, og tjener derved kassen.
SÅ jeg taler slet ikke om dengang jeg var gravid men om lige nu.

Jeg har været sygemeldt i 2 mdr nu knap, og er slet ikke kommet over på dagpenge.. Jeg er stadig på kontanthjælp... 

Så forstår det slet ikke.. 

Anmeld

11. marts 2011

Mira0911

birthee skriver:

Jeg har været sygemeldt med bækkenløsning, og havde givet besked om det til min sagsbehandler ved jobcentret... Hun sagde at selvfølgelig var det beklageligt, men hvis jeg ville beholde mine sygedagpenge, skulle jeg møde op til den samtale...ellers ville kommunen stoppe med min udbetalinger straks...

Så jeg måtte møde op til samtale, blot for at hun kunne skrive jeg var sygemeldt pga. graviditet/bækkenløsning...

Kan tydelig læse mig frem til at der er meget stor forskel på hvordan jobcentre ser på sygemeldte.... 

Selvfølgelig er det da træls at skal møde op - Så føler man bestemt at de ikke tror på en... 

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Jeg har været sygemeldt i 2 mdr nu knap, og er slet ikke kommet over på dagpenge.. Jeg er stadig på kontanthjælp... 

Så forstår det slet ikke.. 

Hmm..det er mærkeligt..der må da være helt koks i systemet.
Ring til kommunen på mandag og snak med dem og se om du kan få styr på det 

Anmeld

11. marts 2011

birthee

MoarJ skriver:

Kan tydelig læse mig frem til at der er meget stor forskel på hvordan jobcentre ser på sygemeldte.... 

Selvfølgelig er det da træls at skal møde op - Så føler man bestemt at de ikke tror på en... 

Synes heller ikke det er skidesmart at man skal møde op, hvad enten det er pga. bækkenløsning eller kvalme/opkast under graviditeten... Jeg kunne så ikke få en tid om formiddagen, så det blev til at jeg skulle være derovre kl. 13, og nåede derfor den dag ikke at hvile mig inden jeg skulle hente min søn... Vi har kun én bil, så min mand kunne ikke hente den dag... Resten af dagen tilbragte jeg så i sengen, da jeg stort set ikke kunne komme ud af bilen da jeg kom hjem - havde naboen ovre og hjælpe mig ind i huset, og så var min søn hos dem indtil min mand kom hjem  

Anmeld

11. marts 2011

Louisiana

MoarJ skriver:

Det er vel generelt alle jobcentre der gør det? 

Der er virkelig også nogle jobkonsulenter som sjusker vildt i journalerne... De må da også have tid til at læse dem igennem, så de netop får sygdommene med... .

Jeg ringer også til min konsulent og høre hvad det er for noget... 

Det er generelt, at alle jobcentre laver fejl, eller hva mener du?

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

birthee skriver:

Nemlig...de er godt nok barske, men jeg ved, der er nogle kommuner, der trækker den helt ud så langt de overhovedet kan...blandt andet Svendborg kommune, som jeg navnte tidligere.
I morges var der netop et indslag omkring deres praksis i P4 Morgen
Det er horribelt hvad de byder de sygemeldte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.