Sprøgsmpl om Jordemorde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Zanda

Undskylder om faile.Jeg lære dansk,derefor jeg er ikke så god at skrive nu.

Jeg har sprøgsmole.Jeg er 26ure med gravid, men jeg har ikke være hos jordemoder.Jeg har jordemore i Jebjerg,men jeg kan ringe til sin kun på onsdag ,kun fra 12.30-13.00.Fordi jordemoder har så travlt,gav hun ikke rigtig dato.Jeg skulle igen vente på onsdag.Nu er hun på fieri.Hvad skal jeg gør?Skal jeg skifte jordemodre.Hvad laver jordemoder i DK?Er det vigtigt at gå til jordemodre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Stine Raaholt

Hej Zanda

Jeg synes det er vigtigt at gå til jordemoder... I DK måler de blodtryk, mærker på maven og spørger til, hvordan du har det...

Hvis alt er normalt, kan det måske synes lidt overflødigt, men det er jordemoderen der vurderer om der er nogle ting der ikke er i orden - om der er noget i vejen... det er signaler, man ikke selv kan opfange og se, så derfor er det vigtigt...

Kan du ikke få en til at hjælpe dig med at ringe til jordemoderen og få en tid - og tage en med til jordemoder-besøg, der kan hjælpe dig med at fortælle hvordan du har det og forstå hvad hun fortæller dig.

I det danske sundhedvæsen er det faktisk sådan at man har ret til at have en tolk med. jeg ved ikke hvordan det fungerer, men det skal du da bestemt spørge til, når du får en tid hos jordemoderen...

held og lykke med det

Mvh Stine

Anmeld

11. marts 2011

Zanda

Tak Stine.

Jeg er Ok med engelsk,og jordemoder snakker også på engelsk.Måske pøver jeg at skiffte jordemoder,hvis mine er så travlt.

Ja,jeg tænker også det er vigtig at gå til jordemore,fordi jeg også har resus negativ blod.

Anmeld

20. marts 2011

metlou

Ja du skal da helt bestemt til jordemoder!! Har du slet ikke været det endnu?

Du har ret til 4-5 jordemoderbesøg i løbet af din graviditet, så det skal du holde fast i.

Det er meget nyttigt. De checker at alt ser OK ud - og de kan de sende dig ind på hospitalet til ekstra scanninger, hvis de  synes der er behov for et ekstra check af den lille.

Så du skal endelige presse på for at få en jordemoder-tid. Held og lykke!

Mvh Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.