SIDSTE jdm besøg og lorte nat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Maria-s

Ja så har jeg været til mit SIDSTE jdm besøg. Næste gang bliver om en uge for at ringe til FG for igangsættelse. Jeg er i tissedårligt humør og tårerne sidder bare helt oppe i øjene....

Det gode er at der ifølge jdm er fint med fostervand og hans hjertelyd er finfin, han har det godt derinde den "lille" BZ'er. Hun kan godt forstå jeg har ondt i mine ribben, for han ligger med numsen fuldstændig kilet fast under mine ribben i højre side. Mit blodtryk er lige i det høje og blandet sammen med at jeg har sådan lidt stjerner for øjene engang imellem, så skal jeg lige en tur forbi min læge i morgen og have tjekket det igen. Får jeg hovedpine eller andet ubehag skal jeg ringe til FG.

Jeg har ikke sovet ordentligt de sidste 2 døgn og især i nat har været trælstræls. Hele dagen i går blev brugt på sofaen med mens smerter og plukveer. Om aftenen tog det til og plukveerne begyndte at bide lidt til syntes jeg faktisk. Kl. 03.17 stod jeg op for vel 3. gang gik på wc igen igen og tog et varmt bad for at mildne mine menssmerter/ plukveer. Kom i seng igen ca. 04.30 og faldte i søvn. Blev vækket kl. 05.30 af kærestens tlf der ringede med en sygemelding, så ham op og ind og dække morgenvagt. Mig der prøver at sove videre med mens smerter, falder i søvn, men sover den her urolige/ lette søvn. Står op vel klokken 10.30 tåger ned og får noget at spise og ligger mig på sofaen og blunder videre og ja så afsted til jdm.

Bare det at sætte en maskine vasketøj over giver de vildste mens smerter. Jeg kan ikke sidde alm. i en stol fordi det gør ondt i skambenet/ bunden af maven. Jeg er træt og jeg er ved at have mistet min tålmodighed og jeg kn IKKE overskue hvis det ender med jeg skal sættes igang. Jeg vil så gerne at det hele skal gå naturens gang, me lige nu virker det hele bare så... så uoverskueligt!....... Samtidig skammer jeg mig over at være så pivet og barnlig, men jeg er bare så bange for at der er noget der skal gå galt her lige i allersidste sekund. Jeg vil så gerne bare have at han kommer ud, så vi kan få ham i vores arme og SE at han er en sund og rask, velfungerende baby.

Jeg kan ikke overskue endnu en nat med masser af små-smerter og dårlig søvn uden at det føre til noget!... Hvis man så bare kunne sige "NU er det igang", så skal jeg sgu nok klare det! Det er det her med at jeg ikke ved om det kommer til at vare én nat eller 7 nætter!....

Og så det med igangsættelse. Så bliver jeg sat igang når jeg er 42+0 og så kan der jo gå FLERE DAGE inden jeg rent faktisk føder!.. Det var hvad jeg fik at vide!... Flere dage!... Seriøst?!....

Sorry med alt det brok, men der er bare nada overskud herfra i dag og jeg har ondt af mig selv på den ynkelige måde. Nu tager jeg mig en lur og så må jeg se om der ikke er et eller andet projekt jeg kan kaste mig over. Jojo jeg kan da rydde op og gøre rent, men i dag skal det vist være et lidt mere sjovt projekt, for at få humøret op igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

AnneBJ

Årh Maria!! Hvor kan jeg godt forstå det hele bare er noget øv!! Og hvor kan jeg også rigtig godt forstå din frygt for, at noget går galt "i sidste sekend".... Hver gang jeg forsøger at skabe lidt glæde, spænding, utålmodighed.. noget - herhjemme i forhold til, at jeg faktisk har termin om 9 (9!!!) dage - så bliver jeg bange! Tænk hvis jeg mister ham på målstregen, hvis han dør under fødslen eller sådan noget? Her, i maven har han det jo godt, og jeg kan vække ham og få et spark, og så lade ham i fred igen så han kan sove videre..

Det er IKKE for at bekymre dig, (yderligere) at jeg skriver sådan, men for at vise dig, at det (nok?) er ret normalt, at alle følelser vælter rundt indeni når man er så langt! Selvfølgelig er du frustreret, bekymret, bange og nervøs - men du er jo også forventningsfuld, spændt, glad og på kanten til at opleve det største i dit liv!!

Vi har helt fra start - kvalmens indtog, og ikke mindst topning omkring 9. uge - haft en krejleraftale om, at de her drengebasser bliver de skønneste, lækreste og mest vidunderlige unger der skal betræde denne jord. At fødslen kommer til at gå, som sådan noget går, når det går allerbedst! Og den aftale holder vi fast i!! Pyt med datoen - bare de kommer ud, og er fedtede, skrigende og lyserøde! Så skal vi kysse dem og elske dem resten af vores liv! 

Jeg håber du får dig en god lur, og finder noget dejligt at lave i dag! Fodbad, en god film, et lille syprojekt? Bage pandekager, tage et langt bad, læse en god bog, eller finde et totalt latterligt netspil at fordrive uanede mængder tid med - lige om lidt er det slut med den slags for en stund!  

Håber ikke blodtrykket og flimren for øjnene har noget at sige, men hvor er det godt du lige bliver tjekket ved lægen imorgen!

Jeg har fundet en sang i dag - nok er den mest til en pige, men omkvæddet er altså rimelig unisex! Tag dig ikke af det er noget gammelt lort, med Dorthe Kollo - jeg synes den er så sød!!

Velkommen til verden

Rigtig mange store, varme, opmuntrende og trøstende kram! Brok endelig videre hvis du har brug for det - det er jo bl.a. derfor du har os! 

PUUUSTER da også lige vestøv afsted!!

Anmeld

10. marts 2011

IAH

Nu må du passe rigtigt godt på dig selv! Jeg håber virkelig du falder rigtig tungt i søvn. Træthed, hormoner, nervøsitet og smerter er virkelig noget, der kan skade optimismen helt afsindigt.

Hvis du alligevel ligger på sofaen, kan du så ikke sætte en serie/film på dvd'en. Det er vigtigt at det er noget absolut ligegyldigt og ubekymret! I mit tilfælde kan Nikolaj og Julie eller Anna Piil fjerne alle mulige bekymringer.

Husk at det ikke er et nederlag at blive sat i gang.. det er sjældent at det tager flere dage at få det i gang. Så hold ud! Når det er overstået, er det det hele værd i 1000-fold!

Og forresten - vestøv til dig!    

Anmeld

10. marts 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Årh Maria!! Hvor kan jeg godt forstå det hele bare er noget øv!! Og hvor kan jeg også rigtig godt forstå din frygt for, at noget går galt "i sidste sekend".... Hver gang jeg forsøger at skabe lidt glæde, spænding, utålmodighed.. noget - herhjemme i forhold til, at jeg faktisk har termin om 9 (9!!!) dage - så bliver jeg bange! Tænk hvis jeg mister ham på målstregen, hvis han dør under fødslen eller sådan noget? Her, i maven har han det jo godt, og jeg kan vække ham og få et spark, og så lade ham i fred igen så han kan sove videre..

Det er IKKE for at bekymre dig, (yderligere) at jeg skriver sådan, men for at vise dig, at det (nok?) er ret normalt, at alle følelser vælter rundt indeni når man er så langt! Selvfølgelig er du frustreret, bekymret, bange og nervøs - men du er jo også forventningsfuld, spændt, glad og på kanten til at opleve det største i dit liv!!

Vi har helt fra start - kvalmens indtog, og ikke mindst topning omkring 9. uge - haft en krejleraftale om, at de her drengebasser bliver de skønneste, lækreste og mest vidunderlige unger der skal betræde denne jord. At fødslen kommer til at gå, som sådan noget går, når det går allerbedst! Og den aftale holder vi fast i!! Pyt med datoen - bare de kommer ud, og er fedtede, skrigende og lyserøde! Så skal vi kysse dem og elske dem resten af vores liv! 

Jeg håber du får dig en god lur, og finder noget dejligt at lave i dag! Fodbad, en god film, et lille syprojekt? Bage pandekager, tage et langt bad, læse en god bog, eller finde et totalt latterligt netspil at fordrive uanede mængder tid med - lige om lidt er det slut med den slags for en stund!  

Håber ikke blodtrykket og flimren for øjnene har noget at sige, men hvor er det godt du lige bliver tjekket ved lægen imorgen!

Jeg har fundet en sang i dag - nok er den mest til en pige, men omkvæddet er altså rimelig unisex! Tag dig ikke af det er noget gammelt lort, med Dorthe Kollo - jeg synes den er så sød!!

Velkommen til verden

Rigtig mange store, varme, opmuntrende og trøstende kram! Brok endelig videre hvis du har brug for det - det er jo bl.a. derfor du har os! 

PUUUSTER da også lige vestøv afsted!!

Åhh søde Anne, NU tuder jeg da i hvert fald! Du har så evig ret i de ting du skriver, Ja selvfølgelig får vi de dejligste bebser og som jeg sagde til min jdm så ved jeg jo også godt at det ikke er rationelle tanker jeg har, når jeg bekymre mig om han klare den eller ej. Det er bare fordi jeg allerede elsker ham så højt, så HVIS der skulle gå noget galt, ja tror tror jeg jeg vil dø indeni... Men hvorfor skulle der gøre det? SELVFØLGELIG GÅR DER IKKE NOGET GALT. Basta

Super sang. Faktisk har Anna David lavet en cover version i det der program der er på TV2, toppen af poppen eller sådan noget som jeg synes er ret fin også

http://vip.tv2.dk/musik/article.php/id-37392462:anna-david-synger.html

Tak fordi du altid er så sød Anne til at komme med et opmuntrende skulderklap/ kram, når man går rundt og er lidt trist

En stor til dig

Anmeld

10. marts 2011

AnneBJ

Hov jeg vil da lige få hørt Anna Davids udgave, jeg har ikke set Toppen af poppen nemlig, i protest over, at det kom til fordel for Beverly Hills...

Har du haft en god eftermiddag og start på aftenen?

Anmeld

10. marts 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Hov jeg vil da lige få hørt Anna Davids udgave, jeg har ikke set Toppen af poppen nemlig, i protest over, at det kom til fordel for Beverly Hills...

Har du haft en god eftermiddag og start på aftenen?

Jeg har sovet/ blundet/ ligget på sofaen indtil nu. Lige chattet lidt med en gammel folkeskolekammerat som også gik over tid. Spist en beskidt pizza (eller noget af den) OG pomfritter OG cola! og så har jeg fået lidt sms kysser af kæresten, så jo er i "bedring" men nej altså humøret er sgu ikke det bedste i dag, men i morgen er en ny dag og jeg er sikker på den bliver meget bedre end i dag Jeg må bevare troen på at han snart kommer ud og hvis det ikke bliver her i weekenden ja så bliver det jo næste weekend. Har heller ikke haft så ondt her til eftermiddag/ aften så det gør nok også at der er lidt mere overskud. For gider sgu ikke have ondt hvis det ikke blir til noget alligevel! Men altså man kan da håbe han snart gir den sådan rigtig gas og kommer ud. Nu har kæresten, når han kommer hjem i aften, også fri de næste 3 dage, så skal han ikke til ud at køre så vi satster meeeget optimistisk på at der sker noget i løbet af de næste 3 dage.....  

Anmeld

10. marts 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Jeg har sovet/ blundet/ ligget på sofaen indtil nu. Lige chattet lidt med en gammel folkeskolekammerat som også gik over tid. Spist en beskidt pizza (eller noget af den) OG pomfritter OG cola! og så har jeg fået lidt sms kysser af kæresten, så jo er i "bedring" men nej altså humøret er sgu ikke det bedste i dag, men i morgen er en ny dag og jeg er sikker på den bliver meget bedre end i dag Jeg må bevare troen på at han snart kommer ud og hvis det ikke bliver her i weekenden ja så bliver det jo næste weekend. Har heller ikke haft så ondt her til eftermiddag/ aften så det gør nok også at der er lidt mere overskud. For gider sgu ikke have ondt hvis det ikke blir til noget alligevel! Men altså man kan da håbe han snart gir den sådan rigtig gas og kommer ud. Nu har kæresten, når han kommer hjem i aften, også fri de næste 3 dage, så skal han ikke til ud at køre så vi satster meeeget optimistisk på at der sker noget i løbet af de næste 3 dage.....  

Uh det lyder som en dejlig menu!!

Godt at du ikke har haft ondt, "meningsløse" smerter er svære at have med at gøre - lidt ligesom kvalmen "dengang"...

HVIS nu, den lille fyr beslutter, at det ikke bliver i løbet af de næste 3 dage i skal være forældre så hyg Jer sammen, i stedet for. Gå i biffen, ud at spise, sov længe, lav lækker morgenmad osv..: Jeg ved godt en baby er at foretrække, en lige pludselig er det slut med kun at være to!.. 

Anmeld

10. marts 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Uh det lyder som en dejlig menu!!

Godt at du ikke har haft ondt, "meningsløse" smerter er svære at have med at gøre - lidt ligesom kvalmen "dengang"...

HVIS nu, den lille fyr beslutter, at det ikke bliver i løbet af de næste 3 dage i skal være forældre så hyg Jer sammen, i stedet for. Gå i biffen, ud at spise, sov længe, lav lækker morgenmad osv..: Jeg ved godt en baby er at foretrække, en lige pludselig er det slut med kun at være to!.. 

hehe jaaaaa... har godt nok noget dårlig samvittighed nu, for det er jo ikke ligefrem en menu der er go for vægten  men altså fuck nu det, I morgen er det Netto tid og salat tid

Uhhh ja KVALMEN... GODT vi er ovre den!

Vi var ude at spise frokost sammen i mandags og i biffen tirsdag aften. Tror weekenden skal bruges på dejlige gå-ture og putten foran fjerneren og måske en osetur

Jeg trænger til en ordentlig krammer af min så dejlige kæreste  så er jeg sikker på at det hele bliver lidt lysere

Anmeld

11. marts 2011

Sabina92

Du er slet ikke alene, jeg har gået 5 dage ovér nu

Anmeld

11. marts 2011

Sofia

Uhh maria det lyder hååårdt!!! Jeg er så småt begyndt at brokke mig og jeg har stadig lidt over 2 uger til termin Hvordan går det nu, er der optræk til noget? knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.