Hejsa.
Jeg går lidt og overvejer hva jeg skal i fremtiden.
Jeg er uddannet aglært landmand og arbejder som landbrugsmedhjælper på en lille kvæggård. Jeg er glad for mit arbejde men arbejdstiderne ligger ikke særlig godt når man har familie med 4 små børn. Dertil komme også at jeg er eneste medhjælper og chefen også har 3 små børn og familie selv. Men når jeg så er syg eller en af ungerne er syge og min mand ikke kan kmme hjem, så mangler chefen jo mig på jobbet da han står med det hele selv og i år sys jeg virkelig vi har været hårdt ramt på sygdom, det er heller ikke holdart for ham i længden. Jeg har dertil tit ondt i mine knæ og i min ryg. Jeg er på anti depressiv medicin og der brug for i de dårlige perioder at kunne tage en fridag.
Det er jo ikke lige det nemmeste at finde arbejde for tiden og går lidt og spekulerer over hva jeg kan og ikke kan. Vores økonomi spiller en stor rolle her da vi ikke har voldsomt mange penge. Jeg har løbende månede + 1 måneds frist ved fyrring eller opsigelse og kan derfor heller ikke starte med det samme hvis jeg finder et job, de skal altså vente mellem 1 og 2 mdr på at jeg kan starte, det er vel ikke ret atraktivt for en ny arbejdsgiver, man tør jeg sige mit job op uden at ha noget andet på hånden??
Jeg er berettiget til dagpenge fra a-kassen.
Jeg kan ikke skifte over og arbejde med grise da jeg har astma og er overfølsom sover for støv (mærker det kun steder hvor der er meget af det)
Går så og tænker over om jeg skal begynde at studere.
Her kommer i så ind i billedet
Kan i fortælle mig hva jeg kan få som studerende?? Alm SU og evt SU lån er jeg nok berettiget til, men er der andet jeg kan få??
Pleas hjælp piger.
Louise
Anmeld