Dårlig samvittighed.. Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

MSM

Hej piger.

Håber i kan komme med lidt opmuntrene ord om det at studere mens man har børn.

Er lige begyndt at studere og har en datter på  knap 10 mdr.

Er rigtig glad for at være kommet igang med at læse, men synes det er rigtig svært at bruge tiden fornuftigt. Forsøger at læse lidt når jeg kommer hjem fra skole, savner vores datter og venter bare på at kl bliver så mange at jeg kan hente hende.

Men når jeg så har hende har jeg mga dårlig samvittighed over at jeg ikke sidder og læser og at jeg ikke fik læst nok inden jeg hentede hende!!

Synes bare det er rigtig hårdt altid at have så dårlig samvittighed og ved ikke hvad jeg skal gøre.

Nogen der kan hjælpe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

NZ

Hej med dig!

Nu kommer det jo an på hvilket studie du går på, og hvor meget du går op i det. Jeg har gjort det sådan at jeg sætter 2 timer af hver dag i et fast tidsrum som er "fornuftstimer". Her får jeg dyrket motion, taget mine vitaminpiller og laver lektier. Og hvis jeg ikke orker at løbe så langt står den til gengæld på lektier og omvendt. Jeg arbejder super effektivt lige i den tid og så holder jeg fri resten af tiden.

Jeg gør det også nogle gange om morgenen. Så står jeg tidligt op, laver en kop te og har et par dejlige rolige timer fra 4.30 til halv syv. Det kan anbefales! Det er lidt svært at komme ind i en rytme men der virker det for mig at lave "belønninger": Hvis jeg står tidligt op idag er det ok at tage en lur senere, eller så må jeg gerne spise et stykke kage på en cafe, eller lege med min søn i lang tid ad gangen, eller lave desser.

Håber du kan bruge det til noget.

Venlige hilsener

Nadia

Anmeld

10. marts 2011

wamse

Jeg læser mine lektier om aftenen, når min datter sover, eller hvis jeg møder senere en dag. 

Jeg læser aldrig inden jeg henter hende i børnehaven, for jeg henter hende når jeg har fri, for at få noget tid med hende. Derfor prioriterer jeg så også mine lektier om aftenen, hvor tv og andet forstyrrende så ikke er i gang mens jeg læser. 

Jeg tror det er et spørgsmål om, at finde en rytme som passer til en selv, og så tror jeg dårlig samvittighed en kronisk tilstand som studerende, og især som enlig forsørger Men det giver så også nogle helt andre goder på andre pmråder, for jeg har som regel ikke ret mange timer på seminariet.

Anmeld

10. marts 2011

MSM

Tak for svar.

NZ: Jeg er startet på socialrådgiver udd. og er startet på 2. sem. Dvs. at jeg mangler 1. sem som jeg jo så skal have læst oven i. (Er uddannet pædagog og har derfor fået merit for 1.sem.)

Det er ikke fordi jeg skal have læst ALT til hver gang, da det ikke er muligt, men vil gerne have læst det meste, og stresser nok lidt over at jeg er et halvt år bagud og samtidig skal finde tid til at læse op på 1. sem.

Ved egentlig ikke helt hvad det er jeg søger svar på da jeg ikke føler jeg kan bruge flere timer på at læse end jeg gør. Men kan bare ikke forstå hvorfor den dårlige samvittighed er så stor

Wamse: Jeg har samme rutine med at læse om aftenen og om morgenen hvis jeg skal møde senere, men føler ikke det er nok. Forsøger at tænke på at jeg kan læse op på 1. sem i sommmerferien, men synes det er svært!!

Men tak fordi I tog jer tid til at svare og forslagene vil nok blive afprøvet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.