baby&huslige pligter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

MissJuels

Hej Allesammen

Jeg har en dejlig dreng på snart 9 mdr. Men han er bare SÅ pivet/irriteret.. Han kan slet ikke klare hvis jeg går og rydder op eller gør rent, for ikke at tale om støvsugeren, der får ham til at bryde fuldstændig sammen... Så jeg bliver nød til at klare de huslige pligter når han sover ude i barnevognen, for at undgå at han bare er grædefærdig hele dagen!  

Han vil helst ha at jeg er tæt på ham hele tiden, men samtidig gider han ik lege med mig eller sidde hos mig, han vil selv lege og så skal jeg helst bare stå eller sidde og kigge på ham før han er tilfreds... Åh fustrerende..

Er der nogen af jer der oplever/har oplevet det samme med jeres guldklump? Hvis ja, er det bare en periode eller hvad sker der?

Håber der nogen der har lidt erfaring med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Mette.

MissJuels skriver:

Hej Allesammen

Jeg har en dejlig dreng på snart 9 mdr. Men han er bare SÅ pivet/irriteret.. Han kan slet ikke klare hvis jeg går og rydder op eller gør rent, for ikke at tale om støvsugeren, der får ham til at bryde fuldstændig sammen... Så jeg bliver nød til at klare de huslige pligter når han sover ude i barnevognen, for at undgå at han bare er grædefærdig hele dagen!  

Han vil helst ha at jeg er tæt på ham hele tiden, men samtidig gider han ik lege med mig eller sidde hos mig, han vil selv lege og så skal jeg helst bare stå eller sidde og kigge på ham før han er tilfreds... Åh fustrerende..

Er der nogen af jer der oplever/har oplevet det samme med jeres guldklump? Hvis ja, er det bare en periode eller hvad sker der?

Håber der nogen der har lidt erfaring med dette?

Jeg tror det er en periode - eller jeg håber det er! Min datter er godt 10 måneder og har været sådan siden hun var 9. HUn er præcis som du beskriver og det er godt nok hårdt man skal sidde ved hende hele tiden før hun er tilfreds.

Jeg krydser for det blot er en periode din guldklump skal igennem, så vi igen kan bruge 5 minutter på lidt husligt.

Anmeld

10. marts 2011

Sofia24

Hmm både ja og nej...

Hjemme hos os oplever jeg at han er lettest at "underholde" når vi er flere omkring ham. Altså en til at sidde med ham/bag ham og så en anden eller flere han kan kigge på og snakke med... Når vi bare er os to (og jeg skal jo af gode grunde være bag ved ham når han sidder - han er 7 mdr) er det som om det ikke er underholdning nok... Så kan han jo ligge på maven og kigge på mig og hans legesager  

Han er iøvrigt ikke glad for støvsugeren, så den svinger jeg når han er ude i barnevognen  

Anmeld

10. marts 2011

MissJuels

Mette. skriver:

Jeg tror det er en periode - eller jeg håber det er! Min datter er godt 10 måneder og har været sådan siden hun var 9. HUn er præcis som du beskriver og det er godt nok hårdt man skal sidde ved hende hele tiden før hun er tilfreds.

Jeg krydser for det blot er en periode din guldklump skal igennem, så vi igen kan bruge 5 minutter på lidt husligt.

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste i den situation.. Jeg tænker lidt på om det er normalt for alderen, eller om man evt. skal overveje om man har et sensetivt barn.. nu kender jeg ikk så meget til det med de sensitive børn, men min kæreste har haft med rigtig mange børn at gøre, småbørn og han siger at han aldrig har oplevet det så ekstremt eller så længe... så er da lidt nervøs.. Men ja, det er hårdt.. Bare de dog gad sidde og lege lidt for sig selv, bare en gang i mellem

Anmeld

10. marts 2011

MissJuels

Hmm både ja og nej...

Hjemme hos os oplever jeg at han er lettest at "underholde" når vi er flere omkring ham. Altså en til at sidde med ham/bag ham og så en anden eller flere han kan kigge på og snakke med... Når vi bare er os to (og jeg skal jo af gode grunde være bag ved ham når han sidder - han er 7 mdr) er det som om det ikke er underholdning nok... Så kan han jo ligge på maven og kigge på mig og hans legesager  

Han er iøvrigt ikke glad for støvsugeren, så den svinger jeg når han er ude i barnevognen  

Ja, sådan var min søn os i 7 mdr.s alderen..

Men nu kravler han og vil gerne gå os, så han er jo over det hele, så herhjemme laver vi ikk andet end at rende rundt efter ham hele tiden for ellers vælter han rundt eller står og piver et eller andet sted ligeså snart han ikk kan se os.. hehe..

Men jeg går ud fra det nok er de fleste børn der ikk er så vilde med støvsugere så.. mærkeligt.. for min dreng han eeeelsker tørretrumbleren og vaskemaskinen . de larmer da os

Anmeld

10. marts 2011

sne190810

MissJuels skriver:

Ja, sådan var min søn os i 7 mdr.s alderen..

Men nu kravler han og vil gerne gå os, så han er jo over det hele, så herhjemme laver vi ikk andet end at rende rundt efter ham hele tiden for ellers vælter han rundt eller står og piver et eller andet sted ligeså snart han ikk kan se os.. hehe..

Men jeg går ud fra det nok er de fleste børn der ikk er så vilde med støvsugere så.. mærkeligt.. for min dreng han eeeelsker tørretrumbleren og vaskemaskinen . de larmer da os

Lige off topic

Men det er sjovt det med støvsugere osv. Min datter har absolute intet imod jeg støvsuger, hun sidder bare og leger. Nogle gange sender hun lige et blik, hvor det ligner lidt hun tænker "Hvad i alverden er det dog du laver?

Og ellers så tilbage til det oprindelige .. Jeg tænker han er igang med sin udvikling i rivende fart, og blandt andet er berørt af seperationsangsten. Der sker så meget for de små myrer udviklingsmæssigt, så det kan da godt gå hen og berøre ham, på den måde du beskriver, hvor han søger trygheden hos mor/far.

http://www.flerlinger.info/sider/smaaboern/adskillelse_og_separationsangst/en_naturlig_reaktion.htm

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=3848

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.