Kukkuk :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. februar 2008

Charlie

Hej tøser,
jeg syntes lige, jeg ville fortælle jer lidt om, hvordan det går her hos os. Det er jo ikke så meget, jeg lader høre fra mig :$
Marcus og jeg er jo tilbage i Lux igen efter 4½ måned i DK pga. min uddannelse. Men nu kan jeg med rette kalde mig selv for tandplejer :D Det er skønt at være færdig.

Marcus er startet i en engelsk børnehave. Det er nu 3. uge, han er der, og det går bare super godt. Han har 3 korte dage (til 13) og 2 lange dage (til 16), og det lader det til, han trives super med. På de lange dage er han nu oppe på at sove 1 time, så det synes jeg er flot indtil videre.
Han måtte dog hjem med feber allerede om fredagen i den første uge, hvor han havde fået sig en ordentlig omgang forkølelse, som vi døjer med endnu :@ Og han hoster og hoster det lille pus. Jeg har haft ham til lægen, for at se om der skulle være noget andet. Men alt var fint, så vi fik bare besked på at vente.
Han lærte allerede den første uge at sige "bye bye". Nu siger han både by bye, morning, mammi, nose og ear. Og så siger han sommetider nogle ord, som jeg ikke helt ved, hvad betyder. Men jeg er sikker på, det er noget han har ude fra børnehaven. De siger han gentager næsten alt, hvad de siger. (C) Det er altså utroligt, at de bare sådan nærmest uden videre kan lære et nyt sprog...

Nå, men ellers skal jeg starte på et franskkursus i slutningen af april, så jeg måske kan få mig et job.

Knus Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2008

3rollinger

Hej Dorthe

Tillykke med den nye titel :D

Det lyder godt at alt gaar glat i Lux. Kan ikke huske om I er der en tidsbegraenset periode eller bare indtil I bliver traette af det?

Lyder som en god idé at begynde til fransktimer. Det er nu noget sjovere at bo i udlandet hvis man kan tale med de "indfoedte".

Det er utroligt hvad boern suger til sig af al form for laeredom. Det er sjovt at se der sker daglige fremskridt. Hvad med det franske. Laerer han ogsaa noget der?

Knus
Trine

Anmeld

22. februar 2008

Charlie

Hej Trine,
tak :)

Ja umiddelbart er det en begrænset periode. Hans kontrakt løber 1 år mere, men er i øjeblikket ved at lede efter en lederstilling i det samme firma, og så snakker vi jo om en ny kontrakt :) Så vi ved faktisk ikke rigtigt, hvor længe vi bliver endnu :) Jeg kan heller ikke arbejde som tandplejer her, så det er jo lidt af et minus.

Jeg glæder mig til at starte på kurset, for som du selv siger, så er det altså bare sjovere at kunne tale med folk ;)

Marcus lærer ikke fransk endnu. Men når han bliver lidt ældre, begynder de at undervise børnene i fransk i hans børnehave, så det kommer :) Dine børn er vel også 2- eller fler-sprogede?

Knus Dorthe

Anmeld

22. februar 2008

3rollinger

Hejsa

Ja, indtil videre er de to-sprogede. Og saa har de da engelsktimer allerede fra 1 aars alderen, men bortset fra bye bye og farverne og nogle frugter har jeg ikke hoert meget til det. Men det skal nok komme, ingen hastevaerk.

Knus
Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.