Bare en hel masse tanker, blaaaaa og fyld om pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Mary

Om en uge skal vi til aller første forældremøde i Julianes kommende skole, og jeg glæder mig bare rigtig meget! Dette er noget som vi begge naturligvis gerne vil være med til, så derfor har jeg hyret en barnepige.......................................er det så nu jeg skal fortælle at det er første gang Dicte skal puttes i seng af andre, nogensinde....? Hvis vi havde oplagte muligheder, så havde vi tit fået ungerne passet, men den mulighed har vi ikke med 2 sæt bedsteforældre på den anden side af Storebælt. Så vi nåede altså til 14 mdr før hun skulle passes. 

Jeg er sådan set også ret spændt på hvad Juliane og Annika siger.........det er jo som sagt ikke noget vi gør hver dag. Tror ikke de kan huske nogensinde at have været puttet af andre herhjemme....det er altså lidt mærkeligt. 

Jeg stoler 110% på hende her. Hun er et par og tyve og er pædagog, men altså ikke en som pigerne kender. Hun passede Juliane nogle gange da hun var lille, og har passet Annika og Juliane længe før Dicte var i ovnen, så vi går altså langt tilbage. Men synes bare stadigvæk det er mærkeligt! -og så for et forældremøde....trænger altså til andre fede oplevelser med min mand, end forældremøder. Men men, vi kommer ud af huset, og der er sikkert både kaffe, the og småkager  - til den nette sum á 200 kr. Men det betaler vi gerne for hende - jeg ved virkelig vores børn er i gode hænder. 

Dicte er bare et monster lige for tiden at putte i seng.....hun er jo stadig vores baby  så en god flaske og så et par mere....så sover hun nok  Men sgu da ikke når det er en fremmed. Een gang har farmoren og farfaren haft tjansen af at passe pigerne imens vi var i biografen (efter de sov - altså pigerne), og da hun skulle have flaske før midnat engang opdagede hun at det var en anden end mor og far og flippede skråt! Så hvem var vågen ved midnatstid, det var Dicte........ Bebrejder altså ingen her, det vil jeg lige indskyde.....kun vores svaghed for den her darling af en baby vi har fået 

Det gode i alt det her er, at vi har hyret hende til endnu en aften i juni, hvor vi smutter før spisetid og er hjemme ved midnatstid, men så til 500 kr! Det er sgu dyrt at mangle nogle bedsteforældre  Er spændt på om hun stadig har lyst efter sådan en aften med alle tre bavianer........ som egentlig er meget søde, men jeg ville sgu selv synes det var en mundfuld at passe en andens tre børn!!

Aj altså, der er overhovedet ikke nogen der behøver at skrive noget til det her. Det er bare en masse tanker jeg har haft i mit hoved, og nu er de skrevet ned.

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Lise

Jamen, jeg kan da bare så godt sætte mig ind i hver eneste af dine tanker... vi har jo heller ikke bedsteforældre til at tage fra (et sæt bedster i Aalborg, og en farfar der er for gammel), men vi har dog Christians søskende i nærheden som gerne hjælper.

Min mor fik fornøjelsen af at være den første der skulle made og putte aberne herhjemme i november (Casper 8 mdr) - hun burgte 1 time på at få ham til at sove! En måned senere havde min svigerinde fornøjelsen - da vi kom hjem sagde "Hold kæft, hvor er de nemme" De ville ikke have noget at spise rigtigt, men da hun sagde godnat, turde de ikke andet end at lægge sig til at sove  Atter en måned senere havde min anden svigerinde dem begge hjemme hos sig selv. Og Casper havde bare været som han plejer at være hos mig...

Og Casper er altså meget mor-syg

Mht Dictes flippen skråt, kan det så måske ikke hænge sammen med at det var dig der puttede, men du var der ikke da hun vågnede igen? Her er det gået fint, når bare den der putter er der ved senere opvågnen - det gælder også hvis jeg putter, smutter, og så han vågner mens jeg er væk. Så er der ballade, og far dur IKKE! Men han dur hvis han selv putter...

Det er fint at de trods alt er hjemme. Der er de jo trygge, og kommer i egne senge. De opfører sig sgu nok meget pænere end normalt

Anmeld

9. marts 2011

BellaT

Uh, hyg jer nu rigtig meget med kaffen og theen og småkagerne. Skøøønt at komme lidt ud uden børn. Ha Ha Ha!

Vi har heller ikke fået passet vores børn ret meget. Malia er faktisk, indtil videre, kun blevet passet 2 gange af 45 min. varighed. Af sin oldemor. Og 30 min. af sin mormor.

Og husk nu, at forventningsangsten næsten altid er værre end selve situationen.

Anmeld

10. marts 2011

Mary

Tak for at I gad svare  Regnede overhovedet ikke med noget respons, hahaha, troede ikke nogen kom igennem smøren 

Anmeld

16. marts 2011

h_bernie

Mary skriver:

Tak for at I gad svare  Regnede overhovedet ikke med noget respons, hahaha, troede ikke nogen kom igennem smøren 

ha ha Maria har lige set dit indlæg. Kan godt huske da mine forældre havde en lettere hysterisk Dicte

Anmeld

16. marts 2011

Monica

håber det går... Og at hun får Dicte til at sove...

Anmeld

16. marts 2011

Mary

Alle betænkeligheder er her til aften gjort til skamme  Sms tikkede ind omkring halv 8: Jeres tre fugleunger sover trygt og godt!

Succesen må gentages!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.