Det fatter man jo ikke!!! haha :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

681 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Zafir

Jeg jo vant til at være mor til en småt-spiser, som rent faktisk først lige er begyndt at spise normalt...

Og ja - så er man jo blevet mor til en normalt spiser... Frigg er jo på ingen måde en grovæder, men hun er nysgerrig og hun spiser en del mere end Idun gjorde... og tidligere...

De her sidste 3 dage har jeg givet hende desideret aftensmad... Altså kartofler og grønsager moset og med olie og en lille smule salt i... Idag lavede jeg en mos af kartoffel, hvidkål og gulerod. Så får vi så chili con carne (califonisk version, der ikke er så stærk) og jeg gav hende en lille klat og blandede det rundt... Med kødstykker og bønner og det hele. Og hun GUFFEDE det i sig... helt vildt sjovt...

Og i sidste uge var det helt store hit 'baby-guark', som er avocado moset med fetaost i... Det er bare nam nam...

Det er altså ret sjovt. og man får lyst til at prøve at give hende alt muligt, selvom vi stadig skal være meget forsigtige pga allergi risiko.

Men jeg læste idag, at man fx gerne må give de små der kanel. Så det vil jeg prøve på grøden i morgen hehe.

Også fatter man jo ikke at hun lige nuppede sig en bab til dessert... MEN nu er hun også gået kold hehe...

Så jeg regner lige med at trumfe igennem med en frugtmos til natmad, så hun får sovet godt i nat igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

mor_sabina

Mmm det lyder lækkert, det er så sjovt at se dem opleve.. glæder mig til at introducere Jullian for fast føde, meeen han må nøjes med bryst lidt endnu

Hvor har du hørt med kanel? Har altid hørt det er 'forbudt', bliver snart rundtosset af alle de forskrifter og formaninger

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

mor_sabina skriver:

Mmm det lyder lækkert, det er så sjovt at se dem opleve.. glæder mig til at introducere Jullian for fast føde, meeen han må nøjes med bryst lidt endnu

Hvor har du hørt med kanel? Har altid hørt det er 'forbudt', bliver snart rundtosset af alle de forskrifter og formaninger

Det var noget anbefaling i forhold til babymad, for at variere deres smagsoplevelse. Så kunne man bruge kanel og hvidløg, som eksempel

Jeg tror ikke man skal marinere dem i kanel Men en smule...

Anmeld

9. marts 2011

mor_sabina

Zafir skriver:

Det var noget anbefaling i forhold til babymad, for at variere deres smagsoplevelse. Så kunne man bruge kanel og hvidløg, som eksempel

Jeg tror ikke man skal marinere dem i kanel Men en smule...

Ja det giver god mening. Men vores madmor i vugestuen fortæller at det er varmebehandlet og derfor indeholder nogle bakteriesporer og så noget med pølseforgiftningen som jeg ikke kan huske?? Synes bare det er så forvirrende. Men jo mere smag jo bedre, og som du siger kan man jo bare bruge lidt.

Jeg brugte kokosolie i Phillips havregrød da han var lille som fedtstof, det gav en rigtig dejlig smag Nå men fotsæt lige med at opdatere også med opskrifter, tyvstjæler jo lige gode ideer til senere brug

Og velbekomme lille frigg

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

mor_sabina skriver:

Ja det giver god mening. Men vores madmor i vugestuen fortæller at det er varmebehandlet og derfor indeholder nogle bakteriesporer og så noget med pølseforgiftningen som jeg ikke kan huske?? Synes bare det er så forvirrende. Men jo mere smag jo bedre, og som du siger kan man jo bare bruge lidt.

Jeg brugte kokosolie i Phillips havregrød da han var lille som fedtstof, det gav en rigtig dejlig smag Nå men fotsæt lige med at opdatere også med opskrifter, tyvstjæler jo lige gode ideer til senere brug

Og velbekomme lille frigg

Jeg har købt koldpresset øko rapsolie,som olien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.