Nogle der har født for tidligt flere gange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.528 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. februar 2008

TbCp

Er der nogle af jer der har født for tidligt mere en en gang?
Mon man skal være nervøs for at det vil ske igen?
Jeg ved, at når jeg skal have næste barn, er jeg MEGET obs på min krop og vil nok have pakket taske til sygehuset i GOD tid :)
Men er der overhovedet grund til bekymring?

Jeg fik aldrig et svar på hvorfor jeg fødte før tid, så på den måde kan jeg ikke tage nogle hensyn næste gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2008

MorCamilla

Jeg har kun et barn som er født for tidligt, min læge, sundhedsplejesken og jordmoren har fortalt mig at jeg vil blive tjekket mere hvis jeg skulle blive gravid med nr to.. (jeg ved heller ikke hvorfor jeg fødte for tidligt første gang)
Min læge har sagt til mig at det nemt kan være at jeg føder før tid næste gang også, men jeg kan lige så godt gå tiden ud, det er der desværre ikke nogle der kan spå om.. (kunne de sige 100% at jeg ikke ville føde for tidligt næste gang, så var jeg helt sikkert garvid igen nu - eller vi overvejde nr 2 meget, men det kan de desværre ikke..)

Anmeld

14. november 2008

morLinda

Jeg fødte for tidligt i min første graviditet, herfra har jeg en dejlig datter. Nu er jeg så gravid igen, og har selvfølgelig også haft mange tanker om hvad der vil ske.. nu har jeg 5 uger tilbage, og jeg har faktisk ikke pakket en taske endnu (det havde jeg ellers spået, jeg vil) Jeg har oplevet stor tryghed, ved at blive fulgt ekstra denne graviditet, hvilket bl.a. har givet en del scanninger... så kan man jo rigtig følge med i udviklingen...
hilsen Linda

Anmeld

26. december 2008

...

Vores engle er født i uge 31. Og Claudia er født i 36+1.

Anmeld

1. maj 2010

gray

Hvis man kun har født for tidlig een gang er der ikke umiddelbart nogen størrer risiko for at føde for tidligt igen. Sker der flere gange er der selvfølgelig en tendens til at det kan ske flere gange. Jeg har selv født mit 2. og 3. barn for tidligt 6 og 7 uger. Derfor nu hvor jeg er 4. gangs bliver jeg fulgt mere med ekstra scanninger af livmoderhals samt at jeg går fra tidliger. Man ved ikke hvorfor jeg føder for tidligt da der hverken har været tale om infektioner eller andet. Jeg kan blot være en af dem hvor livmoderhalsen pludselig udsletter sig og går i fødsel. Det eneste man kan gøre er at lytte til kroppen, slappe mere. Ingen garantier men så har man gjort hvad man kan....Jeg har haft det godt gennem alle mine graviditeter og kan ikke selv komme med nogle forklaringer hvorfor det sker......

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.