Flaskebørn - hvad spiser en 10-ugers baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Frk. Himmelblå

Ja, til jer med flaskebabyer, - hvordan ser dagsrytmen ud?

Hvor mange ml glider der ned i døgnet. Man siger jo, at døgnbehov er 1/6 af kropsvægten, - men det er jo blot en rettesnor.

Så hvor meget spiser jeres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

afrobabies

SeptemberBaby skriver:

Hvor mange ml glider der ned i døgnet. Man siger jo, at døgnbehov er 1/6 af kropsvægten, - men det er jo blot en rettesnor.

Står det ikke på pakken med mme, hvor meget barnet skal have? Ellers høre sundhedsplejersken ad

Anmeld

9. marts 2011

Frk. Himmelblå

victoria2008 skriver:

Står det ikke på pakken med mme, hvor meget barnet skal have? Ellers høre sundhedsplejersken ad

I know.

Og ved selvfølgelig godt, det står på pakken.

Har også forhørt mig hos sundhedsplejersken. Grænserne for det normale er vide tilsyneladende.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre nogen herinde ad.

Egentlig også omkring antal timer baby sover pr. døgn....

Tak for dit svar.

Anmeld

9. marts 2011

afrobabies

SeptemberBaby skriver:

I know.

Og ved selvfølgelig godt, det står på pakken.

Har også forhørt mig hos sundhedsplejersken. Grænserne for det normale er vide tilsyneladende.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre nogen herinde ad.

Egentlig også omkring antal timer baby sover pr. døgn....

Tak for dit svar.

Ok, men det er jo meget forskelligt hvor meget de spiser de små pus, nogle kan spise mere end det der står de skal have, og andre spiser ikke så meget. Det kommer også meget an på barnet, om det er et stort barn eller en lille spinkel en Søvn er det samme, nogle sover hele døgnet, mens andre er rigtig meget vågen

Anmeld

9. marts 2011

Valle81

SeptemberBaby skriver:

Det er jo meget meget forskeligt:0)

Anton har aldrig været over 180 ml på et måltid og det kom først efter han var fyldt 5-6 mdr - tror han som 10 uger spise 60-100 på et måltid, hvis jeg husker rigtigt:0)

Anton sov meget da han var lille - da han var 10 uger tror jeg han sov 19-20 timer af døgnets 24:0)

Christina

Anmeld

9. marts 2011

Frk. Himmelblå

victoria2008 skriver:

Ok, men det er jo meget forskelligt hvor meget de spiser de små pus, nogle kan spise mere end det der står de skal have, og andre spiser ikke så meget. Det kommer også meget an på barnet, om det er et stort barn eller en lille spinkel en Søvn er det samme, nogle sover hele døgnet, mens andre er rigtig meget vågen

Tak for svaret.

Dejligt at blive bekræftet i, de er meget forskellige.

Anmeld

9. marts 2011

Frk. Himmelblå

Valle81 skriver:

Det er jo meget meget forskeligt:0)

Anton har aldrig været over 180 ml på et måltid og det kom først efter han var fyldt 5-6 mdr - tror han som 10 uger spise 60-100 på et måltid, hvis jeg husker rigtigt:0)

Anton sov meget da han var lille - da han var 10 uger tror jeg han sov 19-20 timer af døgnets 24:0)

Christina

Tak for svaret!

Godt at høre, det ikke bare er min datter, som sover rigtig meget... Man kan jo blive helt bekymret. Min første var brystbarn og altid vågen, så man må da sige, jeg får prøvet begge dele .

Anmeld

9. marts 2011

Enayia

SeptemberBaby skriver:

Uha Liva er 1½ månede gammel og kan NEMT spise 135ml, somme tider kan den endda snige sig op på 180, hun helmer ikke før hun får! Andre gange spiser hun kun 60-80 det er meget forskelligt og kommer an på hvor længe hun har sovet. Om dagen sover hun ofte 4-6 timer, andre gange kun 1-3, det er bare så forskelligt. På de rigtig gode nætter kan hun sove op til 6 timer, men for det meste vågner hun hver 2-3 time.

Nå det var jo lidt rodet, men synes deres rytmer kan svinge en del

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.