Anaglad skriver:
Hej..
Jeg er 35+1 i dag og er begyndt at blive meget bekymret for, hvordan det kommer til at gå med fødslen.. 

Jeg har set en animeret video fra gynzone, som viser de forskellige bristninger man kan få osv.. jeg kan slet ikke klare tanken om, hvordan det mon kommer til at gå dernede... 

Jeg går nærmest i panik ved tanken om at skulle syes.. kan de nu finde ud af at sy det pænt sammen? Vil det blive normalt igen? Bliver man så mindre følsom dernede? Kan man gøre noget for ikke at briste eller for at briste mindre... ?? 

Læste i de der ugentlige opdateringer om graviditet, at det jo er en vandmelon, som skal igennem en blomme... 

hjæææææææælp!
Er der nogen, som har et par trøsteord derude eller gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig, så fødslen ikke bliver helt skrækkeligt?
Tak for jeres tid og opmærksomhed. 
Et nyttigt og brugbart råd er at skulle du briste på en træls måde, så skal du ikke bruge ballon-sædet for det gør såret sværere at hele og huden bliver strukket istedet for samlet (fik jeg at vide på fg) og istedet skal du, hvis du får problemer med at sidde - så tag en hospitalsstrømpe, bed om et bind som de så putter vand på og lægger i fryseren (de har oftest nogen liggende klar) pak det iskolde bind ind i stræmpen og sæt dig og nyd at være i himlen. Det gjorde stor gavn her da jeg sprak, 1/3 gik ud over anusringen
og jeg blev syet. Jeg fik min søn op på brystet med det samme og det tog rigtig nok opmærksomheden fra hvad der ellers skete ved mit underliv, jeg havde fået epi. og blev vist også stukket i underlivet inden hun syede men det er lidt blurry det hele - så de små detaljer har jeg ikke helt styr på. Fik manden til at tage et billede af jm der syede mig sammen forneden, jeg har en meget mærkelig følelse ved at se billederne igen, men syntes også de er noget særligt. Jeg føler der er blevet mere plads til manden efter fødslen og det trængte vi godt og grundigt til så
der passede vi nemlig ikke helt som fod i hose og følelsen har jeg ikke oplevet værende anderledes. Men det tog næsten et halvt år før jeg fik mod på at have sex med ham igen, men det var tanken om at jeg var bristet og han var stor (tyk) og om det ville gå op igen osv. men det gjorde det ikke
Du kan jo også tænke på at du måske slet ikke brister og fødslen bare er ligetil
men vil bestemt anbefale isbindet til hver en tid til dem der brister.. og et andet godt råd, så kan det føles meget ubehageligt at skulle tisse bagefter når du skal tørre dig - og jeg fik det råd af min barndomsveninde at gå i bad og så lade vandet der, ikke så smart hvis du skal af med andet - (læs:afføring) også, men bare tis så bliver du helt ren og behøver ikke bruge det "skarpe" papir den første tid.
Og tillykke med den snarligt ankomne baby