Bristninger m.m. ifm fødsel.. hjæææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Pikku Myy

Anaglad skriver:

Tak for din historie. Det er da dejligt at høre, at man bliver passet godt på af personalet.. hvor fødte du? Dejligt at sexlivet blev god igen og, at du føler det er fint dernede! Håber også det bliver sådan for mig uanset om jeg brister eller ej.

Ville du være bange for at føde vaginalt igen?

Hvis det kun handler om at briste eller ej, ville jeg helt klart vælge en vaginal fødsel igen. Jeg tror ikke det er nemmere at komme sig over et kejsersnit end en bristning, og når vaginal fødsel er det klart bedste for barnet vil jeg bestemt vælge det igen...

Desværre har jeg også haft nogle andre komplikationer efter min fødsel som måske gør at der er grund til ikke at føde vaginalt næste gang. De kloge tror at der er nogle nerver der er blevet beskadiget under fødslen af min søn, således at jeg nu har problemer med den motoriske kontrol af min bækkenbundsmuskulatur. Det betyder at jeg ikke længere har et normalt knib, men jeg har gået hos en fysioterapeut på sygehuset der har hjulpet mig så jeg nu kan holde på urin og afføring på en anden måde.

Jeg har siddet og tænkt lidt over om jeg nu skal skrive ovenstående, og er kommet frem til at det måske alligevel kan hjælpe dig. Det er 100% sikkert at mine problemer ikke skyldes bristningen, men de to ting er nok resultatet af samme problematik under fødslen af min søn; at min krop ikke rigtig kunne finde ud af at presse min søn ud, samtidig med at min søn lå lidt forkert.

Håber virkelig ikke at jeg nu har skræmt dig. Du er meget velkommen til at stille spørgsmål hvis det kan afklare nogle spørgsmål.

-Lea

P.S. Jeg fødte på Skejby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Pige2009

Anaglad skriver:

Hej.. godt du ikke havde så mange smerter.. var de gode til at sy dig? Blev du fin igen senere??

Jeg mærkede kun en smule stramhed - det var alt, så jeg har intet at udsætte på behandlingen Stingene faldt selv ud og jeg havde kun et minimum af smerter.

Anmeld

11. marts 2011

Senia

uha.. sikke en video. Selv jeg fik det lidt dårligt...

Men søde, de fleste mærker ikke de brister. Det vigtigste er blot at presse mens presseveen er der, og selvfølgelig først når jordmoder siger til.

Inden fødslen kan du massere dig selv i åbningen, som gør den mere elastisk til fødslen. Du kan gøre det med lidt olie, eks. babyolie

Det hele skal nok gå.. Selvom man ofte frygter det værste, er det sjælendt det værste sker

Anmeld

11. marts 2011

Senia

Jeg blev forresten selv syet 4 steder. Efter 10 dage strammede sygningerne lidt, men det var blot fordi trådene opløste sig selv der.

Din krop vil aldrig føles som den gjorde før en fødsel. Men en bristning og en efterfølgende sygning, gør ikke at du bliver følelsesløs dernede

Anmeld

11. marts 2011

Kindfed

Berg skriver:

Selvom det er 1 1/2 år siden er der stadig buler. Indvendigt har jeg en dyb revne hvilket besværliggør brug af tampon, blodet løber bare under og bliver ikke suget op (klam detalje ikk`) Føler mig ikke hel og lækker hvilket går meget ud over mit sexliv. Hader når min mand "piller" tænker kun på hvad han mon kan mærke af mærkelige ting og sager. Rent fysisk har jeg ikke problemer med sex.

Du skal da til lægen og fortælle om de problemer, du har? Nogle gange må syninger jo laves om, selvom de er helet?

Anmeld

11. marts 2011

JustMe

Anaglad skriver:

Hahaha.. nu ved du hvordan jeg har det!! Hvornår har du termin?

Jeg stoppede den flere gange og genovervejede, om jeg turde se videre 

Jeg er sat til d. 22. maj, så der er stadig lidt tid, men det går jo hurtigt

Anmeld

11. marts 2011

Hasselnødden

Anaglad skriver:

Hej..

Jeg er 35+1 i dag og er begyndt at blive meget bekymret for, hvordan det kommer til at gå med fødslen..

Jeg har set en animeret video fra gynzone, som viser de forskellige bristninger man kan få osv.. jeg kan slet ikke klare tanken om, hvordan det mon kommer til at gå dernede...

Jeg går nærmest i panik ved tanken om at skulle syes.. kan de nu finde ud af at sy det pænt sammen? Vil det blive normalt igen? Bliver man så mindre følsom dernede? Kan man gøre noget for ikke at briste eller for at briste mindre... ??

Læste i de der ugentlige opdateringer om graviditet, at det jo er en vandmelon, som skal igennem en blomme... hjæææææææælp!

Er der nogen, som har et par trøsteord derude eller gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig, så fødslen ikke bliver helt skrækkeligt?

Tak for jeres tid og opmærksomhed.

Et nyttigt og brugbart råd er at skulle du briste på en træls måde, så skal du ikke bruge ballon-sædet for det gør såret sværere at hele og huden bliver strukket istedet for samlet (fik jeg at vide på fg) og istedet skal du, hvis du får problemer med at sidde - så tag en hospitalsstrømpe, bed om et bind som de så putter vand på og lægger i fryseren (de har oftest nogen liggende klar) pak det iskolde bind ind i stræmpen og sæt dig og nyd at være i himlen. Det gjorde stor gavn her da jeg sprak, 1/3 gik ud over anusringen og jeg blev syet. Jeg fik min søn op på brystet med det samme og det tog rigtig nok opmærksomheden fra hvad der ellers skete ved mit underliv, jeg havde fået epi. og blev vist også stukket i underlivet inden hun syede men det er lidt blurry det hele - så de små detaljer har jeg ikke helt styr på. Fik manden til at tage et billede af jm der syede mig sammen forneden, jeg har en meget mærkelig følelse ved at se billederne igen, men syntes også de er noget særligt. Jeg føler der er blevet mere plads til manden efter fødslen og det trængte vi godt og grundigt til så  der passede vi nemlig ikke helt som fod i hose og følelsen har jeg ikke oplevet værende anderledes. Men det tog næsten et halvt år før jeg fik mod på at have sex med ham igen, men det var tanken om at jeg var bristet og han var stor (tyk) og om det ville gå op igen osv. men det gjorde det ikke  

Du kan jo også tænke på at du måske slet ikke brister og fødslen bare er ligetil men vil bestemt anbefale isbindet til hver en tid til dem der brister.. og et andet godt råd, så kan det føles meget ubehageligt at skulle tisse bagefter når du skal tørre dig - og jeg fik det råd af min barndomsveninde at gå i bad og så lade vandet der, ikke så smart hvis du skal af med andet - (læs:afføring) også, men bare tis så bliver du helt ren og behøver ikke bruge det "skarpe" papir den første tid.

Og tillykke med den snarligt ankomne baby

Anmeld

11. marts 2011

Hasselnødden

pokulati skriver:

Hvis det kun handler om at briste eller ej, ville jeg helt klart vælge en vaginal fødsel igen. Jeg tror ikke det er nemmere at komme sig over et kejsersnit end en bristning, og når vaginal fødsel er det klart bedste for barnet vil jeg bestemt vælge det igen...

Desværre har jeg også haft nogle andre komplikationer efter min fødsel som måske gør at der er grund til ikke at føde vaginalt næste gang. De kloge tror at der er nogle nerver der er blevet beskadiget under fødslen af min søn, således at jeg nu har problemer med den motoriske kontrol af min bækkenbundsmuskulatur. Det betyder at jeg ikke længere har et normalt knib, men jeg har gået hos en fysioterapeut på sygehuset der har hjulpet mig så jeg nu kan holde på urin og afføring på en anden måde.

Jeg har siddet og tænkt lidt over om jeg nu skal skrive ovenstående, og er kommet frem til at det måske alligevel kan hjælpe dig. Det er 100% sikkert at mine problemer ikke skyldes bristningen, men de to ting er nok resultatet af samme problematik under fødslen af min søn; at min krop ikke rigtig kunne finde ud af at presse min søn ud, samtidig med at min søn lå lidt forkert.

Håber virkelig ikke at jeg nu har skræmt dig. Du er meget velkommen til at stille spørgsmål hvis det kan afklare nogle spørgsmål.

-Lea

P.S. Jeg fødte på Skejby

Jeg syntes det er rigtig godt du skriver alt det du har oplevet for hvem ved om der er nogen, der lige har brug for dine ord til den situation de selv sidder/sad i  så bestemt thumbs up fra mig og især hvis de har spg. så er rart at vide man evt. ikke er ene og alene med de tanker eller de komplikationer og har brug for nogen der kan sætte sig ind i det  så bliv endelig ved og hold ikke tilbage

Anmeld

11. marts 2011

Anaglad

JustMe skriver:

Jeg stoppede den flere gange og genovervejede, om jeg turde se videre 

Jeg er sat til d. 22. maj, så der er stadig lidt tid, men det går jo hurtigt

Hehe.. sådan havde jeg det også.. jeg kiggede lidt væk også af og til..

Dejligt at du har lidt tid til at nyde graviditeten endnu.. jeg har fået at vide, at jeg måske bliver sat igang før! Nu må vi lige se.. 

Anmeld

11. marts 2011

Anaglad

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Et nyttigt og brugbart råd er at skulle du briste på en træls måde, så skal du ikke bruge ballon-sædet for det gør såret sværere at hele og huden bliver strukket istedet for samlet (fik jeg at vide på fg) og istedet skal du, hvis du får problemer med at sidde - så tag en hospitalsstrømpe, bed om et bind som de så putter vand på og lægger i fryseren (de har oftest nogen liggende klar) pak det iskolde bind ind i stræmpen og sæt dig og nyd at være i himlen. Det gjorde stor gavn her da jeg sprak, 1/3 gik ud over anusringen og jeg blev syet. Jeg fik min søn op på brystet med det samme og det tog rigtig nok opmærksomheden fra hvad der ellers skete ved mit underliv, jeg havde fået epi. og blev vist også stukket i underlivet inden hun syede men det er lidt blurry det hele - så de små detaljer har jeg ikke helt styr på. Fik manden til at tage et billede af jm der syede mig sammen forneden, jeg har en meget mærkelig følelse ved at se billederne igen, men syntes også de er noget særligt. Jeg føler der er blevet mere plads til manden efter fødslen og det trængte vi godt og grundigt til så  der passede vi nemlig ikke helt som fod i hose og følelsen har jeg ikke oplevet værende anderledes. Men det tog næsten et halvt år før jeg fik mod på at have sex med ham igen, men det var tanken om at jeg var bristet og han var stor (tyk) og om det ville gå op igen osv. men det gjorde det ikke  

Du kan jo også tænke på at du måske slet ikke brister og fødslen bare er ligetil men vil bestemt anbefale isbindet til hver en tid til dem der brister.. og et andet godt råd, så kan det føles meget ubehageligt at skulle tisse bagefter når du skal tørre dig - og jeg fik det råd af min barndomsveninde at gå i bad og så lade vandet der, ikke så smart hvis du skal af med andet - (læs:afføring) også, men bare tis så bliver du helt ren og behøver ikke bruge det "skarpe" papir den første tid.

Og tillykke med den snarligt ankomne baby

Tusind tak for dit råd mht bind efter fødslen.

Jeg er lidt spændt på, hvordan det hele kommer til at gå... men mon ikke det nok skal gå.

Øv at du havde en svær bristning.. men godt, at det blev fint igen og endda bedre for dig og manden. Der er ikke noget der er skidt som ikke er godt for noget eller noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.