Så blev det endelig torsdag den 3/3-2011 hvor jeg skulle møde op på afsnit H3, på Herning hospital, hvor jeg skulle indlogeres. Skulle møde 11.30 fastende og ville så være klar til mit kejsersnit, når de var klar.
Nårh, men vi ankommer så til H3, og bliver bedt om at tage plads og vente på den sygepl. der skulle følge mig. Han ankommer og fortæller mig at han vil ringe til lægen med hensyn til scanning. scanning
???? ligner et stort ???, for jeg var blevet spurgt i min interesse i det og havde pænt takket nej. Hmm det kunne han ikke forstå, da der jo var økonomi og bla bla i et kejsersnit... (behøves jeg at sige, jeg kunne have bandet ham langt væk) Nårh men han konfererer med en læge og vi bliver sendt ned på fødegangen til scanning. Ude foran fødegangen bryder jeg fuldstændig sammen,.. er slet slet ikke mentalt opsat på at kunne blive sendt hjem igen og derfra skulle føde normalt.(har siden januar haft en siddene baby). Der kommer den sødeste JM ud og snakker med mig, da hun kan se jeg er ked af det. og forklarer at de jo selvfølgelig ingenting gør medminde jeg psykisk er 100% med i det.. hun var så sød. Når men ind til scanning kommer vi, og hun sidder lige billede på numse og hoved og den sidder stadigvæk op.
Så op på H3 igen, hvor vi får udleveret tøj og tjekket rasering osv,... så skal vi ellers vente. vi får at vide vi ca skal regne med en times tid. på det tidspunkt har jeg ikke spist i 9 timer og drukket i 6. Vi sidder os så ned og venter og venter og venter.. pludselig kommer der en læge op og fortæller os at kejsersnittet før os havde nogen kompl. så der kommer til at gå så meget tid at vi vil gå over i vagtholdet og kommer der noget akut vil jeg ikke komme til. Spørger så om jeg så ikke må få noget væske. Har her ikke drukket i 5 timer. Hun vil straks sende en sygepl., hun kommer så men hun kan på grund af vand i kroppen ikke finde nogen vene.. hun finder så endelig en, men det fungerer ikke, så hun vil kalde en nakosesypl. Efter yderligere 2 timer er denne ikke kommet og nu brokker vi.. kan jo ikke passe man skal gå så lang tid uden væske. 1. er man skal undvære mad i ja 11 timer men sku ikke væske

. Nårh men laaangt om længe kommer nakosesypl. og ligger venflon og jeg får væske(SKØNT). Hun spørger så hvornår det skal være, da man på H3 også bare ligger til obs ved kompl. fx., men fortæller hende jeg bare venter på de forhåbentlig snart kommer og henter mig Hun fortæller så at de er ved at gøre klar til mig og 5 min senere kommer portøren ind ad døren...
WOW!!!!! nu begynder nerverne.. for det første er det vildt koldt på sygehusets gange og får det andet er jeg bare nervøs så jeg RYSTER.. altså virkelig, hele min krop klaprer. men vi ankommer til op. og jeg bliver sat over på deres briks. Her bliver der lagt bedødvelse(og det kan altså ikke mærkes), og kommer ned at ligge med det samme, da det har en vildt hurtig effekt. De måler værdier, ligger kateter og forklarer hvad der skal ske osv.
Så bliver der dækket af og hende syplejersken spørger om løst og fast... spørger så om hvordan de vil kunne tjekke bedøvelsen virker, da jeg er lidt nervøs for det.. de siger så om jeg har mærket de har skåret i mig og nej havde jeg jo ikke...
lige pludselig siger sygeplj. at hun kan se en numse og svupti så er baby brodersen ude. vi får at vide det er en pige og hun skriger med det samme... og så går de jo med hende.. kan høre hun græder og har fået at vide far fik lov til at klippe stumpen ude i rummet.Hun vejede 3350g og var 50cm. Hun scorer 10x3 i apgar og i det øjeblik hun kommer i fars arme stopper hun med at græde. så kommer de ind til mig mens de lukker mig sammen og så sidder vi ellers bare vidundert. De begyndte at skære kl 17:00, 17:04 kom hun til verden og 17:23 var jeg lukket og færdig. Vi var ca 2 timer på opvågning og kom derefter på H3 igen.
Alt igennem en skøn oplevelse.....! Håber jeg har fået det hele med.