MØB eller øreproblemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

matryoshka

Hvordan opdagede i MØB eller øreproblemer hos jeres børn? 

Jeg har en lille mistanke om at min datter har øreproblemer. Hun har de seneste nætter sovet rigtig dårligt, sov slet ikke i vuggestuen eller her hjemme i løbet af dagen i går og var vågen i 4 timer i nat - hun græd hysterisk det meste af tiden. 

Umiddelbart virker det ikke som om hun har ondt, og hun er glad, men træt, om dagen. Men hun virker generet af et eller andet og kan ikke falde til ro når hun skal sove.

Hvordan var jeres børn da de havde MØB/ondt i ørene? Ville i tage til lægen med hende? Jeg føler mig bare så pyldret at komme til lægen med en pige, som ser ud til at have det fint, og trives fint.. Undtagen om natten/når hun skal sove!

Hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

*Sofie*

Hej med dig.

Ørerproblemer viser sig typisk, når barnet skal sove. Så det er hverken flovt eller pinligt at få sit barns ører tjekket, hvis man er i tvivl
Lægen har sårn et apparat, der måler trykket i ørerne.
Det var hos lægen vi fik mistanke om at Malou havde væske i ørerne, og jeg sku så kontakte ørelægen...som bekræftede mistanken og lagde dræn i  

Anmeld

9. marts 2011

matryoshka

*Sofie* skriver:

Hej med dig.

Ørerproblemer viser sig typisk, når barnet skal sove. Så det er hverken flovt eller pinligt at få sit barns ører tjekket, hvis man er i tvivl
Lægen har sårn et apparat, der måler trykket i ørerne.
Det var hos lægen vi fik mistanke om at Malou havde væske i ørerne, og jeg sku så kontakte ørelægen...som bekræftede mistanken og lagde dræn i  

Tak for svar! 

Ja, det er også det jeg tænker.. At det jo viser sig når hun skal sove, selv om hun ellers virker til at ha det fint. 

Jeg ved bare at der er et eller andet galt, hun har altid haft svært ved at falde til ro, og generelt ikke sovet meget om dagen og er derfor altid træt. Men nu er den helt gal, det er jo ikke normalt at græde og ikke kunne falde til ro i 4 timer og så alligevel vågne tidlig! 

Var Malou meget ked af det hele tiden, eller var det mest når hun skulle sove? 

Anmeld

9. marts 2011

*Sofie*

MajaPiraya skriver:

Tak for svar! 

Ja, det er også det jeg tænker.. At det jo viser sig når hun skal sove, selv om hun ellers virker til at ha det fint. 

Jeg ved bare at der er et eller andet galt, hun har altid haft svært ved at falde til ro, og generelt ikke sovet meget om dagen og er derfor altid træt. Men nu er den helt gal, det er jo ikke normalt at græde og ikke kunne falde til ro i 4 timer og så alligevel vågne tidlig! 

Var Malou meget ked af det hele tiden, eller var det mest når hun skulle sove? 

Jeg synes da lige du ska få de ører tjekket

De gange Malou har haft møb har hun været ked sårn on off. Hun var jo ikk lille bitte, da det startede, så hun kunne ta sig til ørerne, og med tiden sige av av samtidig. Og så vågnede hun mange gange om natten (det gør hun nu selvom hun ikk er syg )

Men ring da til lægen allerede i dag...Så du ka få be- eller afkræftet dine tanker.

Anmeld

9. marts 2011

matryoshka

*Sofie* skriver:

Jeg synes da lige du ska få de ører tjekket

De gange Malou har haft møb har hun været ked sårn on off. Hun var jo ikk lille bitte, da det startede, så hun kunne ta sig til ørerne, og med tiden sige av av samtidig. Og så vågnede hun mange gange om natten (det gør hun nu selvom hun ikk er syg )

Men ring da til lægen allerede i dag...Så du ka få be- eller afkræftet dine tanker.

Ja, jeg skal tl lægen med hende kl. 12. Det blir godt at be/afkræfte det! Jeg ved bare ikke hvad det kan være, hvis det ikke er ørerne... 

Jeg har bare læst flere steder at det ikke altid er så tydeligt at det er ørerne. Min datter tar sig nemlig slet ikke til ørerne, hun er 13 måneder, så ved ikke om hun selv kan placere det endnu eller om det bare ikke er ørerne! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.