Baby vs. fornuft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Lielbardis

Vi har nu været i gang med projekt BABY i lidt over 8 måneder, stadig uden held.

Men nu er tiden kommer til et nyt valg i vores, men specielt mit, liv. Drømmen om barn og familie ligger stadig højt på listen over drømmene, men nu er jeg snart færdig med skolen, og tiden er kommet til at finde en elevplads. Jeg har indtil videre været til to samtaler, det første fik jeg ikke, og jeg får svar på det andet i morgen. Vi har aftalt at hvis jeg får en elev plads, så sætter vi PB på hold. - dog prøver vi stadig nu..

Jeg synes det er rigtig svært at skulle udskyde drømmen om barn, men vil også gerne være fornuftig, og da elevlønnen er noget højere end det jeg får nu, vil det selvfølgelig også gavne et evt. barn, at jeg tager elevpladsen først.

Samtidig er det svært at snakke med nogen om det, for det er ligesom om at folk er lidt ligeglade. Min ene veninde prøver selv at blive gravid, og en anden har lige offentlig gjort at hun nu venter barn nr. 2..

Vi flytter hjem til sjælland til sommer, men indtil da føler jeg mig virkelig "strandet".

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette indlæg, tror bare at jeg har behov for at komme ud med tingene.. - ved heller ikke helt om det er det rigtige sted af lægge "debatten", men nu blev det her, så bær over med mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

mom <3

Hejsa Jeg synes det er helt fint at sætte "projektet på standby", hvis du får en elevplads... og som du selv skriver er det fornuftigt set ud fra en økonomisk betragtning.. Det viser jo i høj grad at du tager ansvar og sørger for at skabe et økonomisk og uddannelssesmæssigt fundament.
Så tager i bare "projekt-baby" op igen, når fundamentet lige er på plads.
Rigtig meget held og lykke med at få en elevplads - jeg krydser fingrer for dig...

Anmeld

8. marts 2011

kamtok

Du er jo nærmest mig  - Forstået sådan, at min mand og jeg prøvede at få barn i næsten 3 år. Så blev jeg arbejdsløs og tænkte, at nu ville jeg blive færdig med min uddannelse. Jeg fik en elevplads (kontor) og da vi jo ikke regnede med at en graviditet var noget der kom af sig selv begyndte vi ikke at bruge beskyttelse. Jeg startede på min elevplads i september 2009 - og havde en positiv graviditetstest i februar 2010 :-) I oktober 2010 fik vi endelig vores ønskebarn og til september i år starter skal jeg så tilbage til min elevplads og tage det sidste år.

Jeg fortryder på ingen måde at have fået vores dejlige søn midt i det her - og som voksenelev uden børn ved arbejdsgiver jo at der er en chance for at det sker, at man bliver gravid..

Anmeld

8. marts 2011

Lielbardis

Mille : tak for din respons. Ja, det er også sådan at jeg tænker, men uhh, det er alligevel svært.. og så tænker jeg også på hvad jeg skal finde på, hvis jeg ingen elevplads får, altså hvad jeg skal lave indtil en lille ny finder sin vej til os.

Kamtok: Også tak for din respons. Har overvejet lidt at gøre som du nu har gjort, altså tage tingene som de kommer, og så holde barsel midt i det hele, men så tænker jeg igen på virksomheden, og hvordan de vil reagere, både til at starte med, og når man kommer tilbage igen. - Hvordan reagerede din arbejdsplads på at du pludselig skulle på barsel ?

Anmeld

8. marts 2011

kamtok

Lielbardis skriver:

Mille : tak for din respons. Ja, det er også sådan at jeg tænker, men uhh, det er alligevel svært.. og så tænker jeg også på hvad jeg skal finde på, hvis jeg ingen elevplads får, altså hvad jeg skal lave indtil en lille ny finder sin vej til os.

Kamtok: Også tak for din respons. Har overvejet lidt at gøre som du nu har gjort, altså tage tingene som de kommer, og så holde barsel midt i det hele, men så tænker jeg igen på virksomheden, og hvordan de vil reagere, både til at starte med, og når man kommer tilbage igen. - Hvordan reagerede din arbejdsplads på at du pludselig skulle på barsel ?

De blev bare sååå glade på mine (vores) vegne.. De har været virkelig forstående og har sågar tilbudt at jeg kan strække barslen i tilfælde af, at jeg ikke kan få institutionsplads til ham, når den tid kommer.. Og det er på trods af, at jeg var deltidssygemeldt det meste af graviditeten og fuldtidssygemeldt 6 uger inden jeg gik på barsel.

Det lyder måske meget egoistisk at sige sådan, men du skal ikke tænke på virksomheden - du skal tænke på dig selv! Der skal altid være plads til at få børn - uanset om man er piccoline, elev, assistent, leder eller adm. direktør.

Anmeld

9. marts 2011

Lielbardis

kamtok skriver:

De blev bare sååå glade på mine (vores) vegne.. De har været virkelig forstående og har sågar tilbudt at jeg kan strække barslen i tilfælde af, at jeg ikke kan få institutionsplads til ham, når den tid kommer.. Og det er på trods af, at jeg var deltidssygemeldt det meste af graviditeten og fuldtidssygemeldt 6 uger inden jeg gik på barsel.

Det lyder måske meget egoistisk at sige sådan, men du skal ikke tænke på virksomheden - du skal tænke på dig selv! Der skal altid være plads til at få børn - uanset om man er piccoline, elev, assistent, leder eller adm. direktør.

Hold da op, hvor lyder det bare som et godt sted, med søde mennesker.. Hvor er jeg glad på dine vegne..

Det er som sådan ikke virksomheden jeg tænker på, det er nok lige så meget hvordan de vil "behandle" mig, når jeg kommer tilbage efter barsel, hvis det blev sådan..

Men tak for din hurtige respons, det var lige det jeg havde brug for.

Anmeld

9. marts 2011

kamtok

Lielbardis skriver:

Hold da op, hvor lyder det bare som et godt sted, med søde mennesker.. Hvor er jeg glad på dine vegne..

Det er som sådan ikke virksomheden jeg tænker på, det er nok lige så meget hvordan de vil "behandle" mig, når jeg kommer tilbage efter barsel, hvis det blev sådan..

Men tak for din hurtige respons, det var lige det jeg havde brug for.

Jeg glæder mig til at skulle tilbage (selvom det er med blødende hjerte at jeg skal sende min søn i vuggestue og gå glip af en masse tid med ham)..

Er det et privat firma du har søgt hos eller er det hos det offentlige? - Jeg er elev med speciale i offentlig administration i staten, og jeg tror faktisk at de fleste offentlige arbejdspladser forholder sig positivt til graviditet..

Anmeld

9. marts 2011

Lielbardis

kamtok skriver:

Jeg glæder mig til at skulle tilbage (selvom det er med blødende hjerte at jeg skal sende min søn i vuggestue og gå glip af en masse tid med ham)..

Er det et privat firma du har søgt hos eller er det hos det offentlige? - Jeg er elev med speciale i offentlig administration i staten, og jeg tror faktisk at de fleste offentlige arbejdspladser forholder sig positivt til graviditet..

Det kan jeg sagtens forstå.. Men gid jeg stod i din situation nu (:

Jeg har både søgt offentligt og privat, den jeg gerne skulle få svar fra i dag er privat.

Der er jo ikke andet end at se tiden an, og være positiv.

Men igen mange tak for din hurtige respons.

Anmeld

4. april 2011

Lielbardis

#eg har nu fået elevplads i en kommune, så det er bare super dejligt, så indtil videre bliver det fornuften der sejre og så må vi ses hvad der sker...  

Anmeld

4. april 2011

Rockertand

Lielbardis skriver:

#eg har nu fået elevplads i en kommune, så det er bare super dejligt, så indtil videre bliver det fornuften der sejre og så må vi ses hvad der sker...  

Tillykke med det - i min verden er det den rigtige beslutning, du/I har tiden for jer og skal nok nå det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.