kronisk eksem!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

MorTilMalene

åhh blev godt nok lidt trist i dag da vi havde været hos huddokter.. der har været et par læger der har kigget på vores lille Malene fis.. og til at starte blev de alle sammen enige om at det var arp der havde spredt sig til hele kroppen.. men i dag efter en heel masse læger har kigget på nogle billeder af malene er de blevet enige om at det er kronisk børneeksem eller det hedder et meget fint latin navn som jeg altså ikke kan stave til..

men det korte af det lange er at hun skal have tør hud og eksem til hun vokser fra det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Fru.Mäes <3

Lige en  herfra...

Hun kan jo være så heldig at hun vokser fra det, allerede om et par år!!! WHO KNOWS

Anmeld

8. marts 2011

Clisolka

Åh nej, bare ikke lige det man har lyst til at få at vide, når hun er så lille endnu 

Anmeld

8. marts 2011

MorTilMalene

FrøkenHedegaard skriver:

Lige en  herfra...

Hun kan jo være så heldig at hun vokser fra det, allerede om et par år!!! WHO KNOWS

ja det sagde læge manden.. han sagde at det kunne gå væk når hun er ca et år eller det kunne være der hele livet ligesom mit..

Anmeld

8. marts 2011

MorTilMalene

bb78 skriver:

Åh nej, bare ikke lige det man har lyst til at få at vide, når hun er så lille endnu 

nej slet ikke.. men det er blevet pænt nu i forhold til hvad det har været..

Anmeld

8. marts 2011

frk Jensen

Min søn har også haft eksem siden han var 2 1/2 måned gammel.. Det er ikke så slemt nu, som da han var lille.. han er 2 år og 5 mdr, så jeg håber og håber at han vokser fra det.

Jeg har selv atopisk dermatis (tror jeg nok det fine navn er), voksen med børneeksem..

Har døjet med eksem hele mit liv, så kender der alt for godt. Det er en rutine herhjemme at smørre eksem..
Produkterne nu er langt bedre end da jeg var lille, så chancen for at min søn vokser fra det er stor... Heldigvis.

vi bruger oceaner af cremer herhjemme... Vi har god erfaring med Marselisborg creme.. Den er mega god, ikke for fed, og meget nem at smørre på kroppen.. 1 kg for 350 kr.

Anmeld

8. marts 2011

Lullaby

MorTilMalene skriver:

åhh blev godt nok lidt trist i dag da vi havde været hos huddokter.. der har været et par læger der har kigget på vores lille Malene fis.. og til at starte blev de alle sammen enige om at det var arp der havde spredt sig til hele kroppen.. men i dag efter en heel masse læger har kigget på nogle billeder af malene er de blevet enige om at det er kronisk børneeksem eller det hedder et meget fint latin navn som jeg altså ikke kan stave til..

men det korte af det lange er at hun skal have tør hud og eksem til hun vokser fra det??

Bella har det desværre stadig og hun er 6. Idag opdagede jeg at hendes arme er meget tørre og nogle steder flækkede. Hun pev da jeg smurte hende ind i fed creme. Det har været en hård vinter så vi glæder os til sommer. Det er meget bedre om sommeren hvor de får masser af varme og sol, det hjælper. Her holder vi det nede med fed creme og masser af beskyttelse

Anmeld

8. marts 2011

MorTilMalene

frk Jensen skriver:

Min søn har også haft eksem siden han var 2 1/2 måned gammel.. Det er ikke så slemt nu, som da han var lille.. han er 2 år og 5 mdr, så jeg håber og håber at han vokser fra det.

Jeg har selv atopisk dermatis (tror jeg nok det fine navn er), voksen med børneeksem..

Har døjet med eksem hele mit liv, så kender der alt for godt. Det er en rutine herhjemme at smørre eksem..
Produkterne nu er langt bedre end da jeg var lille, så chancen for at min søn vokser fra det er stor... Heldigvis.

vi bruger oceaner af cremer herhjemme... Vi har god erfaring med Marselisborg creme.. Den er mega god, ikke for fed, og meget nem at smørre på kroppen.. 1 kg for 350 kr.

hej ja håber virkelig malene vokser fra det.. jeg er næsten vokset fra det..men jeg har det kun når det er frostvejr..

men ja det var lige det ord jeg ledte efter..

Anmeld

8. marts 2011

frk Jensen

MorTilMalene skriver:

hej ja håber virkelig malene vokser fra det.. jeg er næsten vokset fra det..men jeg har det kun når det er frostvejr..

De har jo nogle helt andre produkter idag som man ikke havde dengang.. Heldigvis..

Her er det også værst om vinteren. Sprækkede fingre og rødt udslæt.. Årh hvor jeg hader det..

Brug nogle gode cremer, de er hammer dyre, men nøøøj de virker..

Vi går til tjek ved hudlæge ca en gang om måneden, når det er værst, er det hver 14. dag... Allerværst var det med en uges mellemrum! årh...

Anmeld

8. marts 2011

Clisolka

MorTilMalene skriver:

Lyder som det som min kæreste også har...  Hans kommer også kun frem i frostvejr, men det er ikke eksem, men tør hud. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.